تبیان، دستیار زندگی
نشست روش شناسی فقه اجتماعی، از سلسله نشست‌های روش‌شناسی اجتهاد» با حضور صاحب‌نظران حوزوی،‌در قم برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم می کنیم

آیت الله مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم و آتش زدن این کتاب آسمانی از سوی نیروهای آمریکایی در یک پایگاه در کشور افغانستان، گفت: ملت های مسلمان باید همت کنند و اشغالگران را از کشورهای خود بیرون کنند.

به گزارش  خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، اهانت به قرآن کریم از سوی نیروهای اشغالگر در کشور افغانستان را محکوم کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اخیرا فاجعه ای در افغانستان واقع شد و جهان اسلام را تکان داد، گفت: روز اول اسفندماه در یکی از پایگاه های آمریکایی ها در افغانستان تعدادی از قرآن ها را به آتش کشیدند.

وی افزود: با درز کردن این مساله و خبر آن به بیرون، غوغایی در افغانستان ایجاد شد و تظاهرات و حمله به مراکز آمریکایی ها به قدری زیاد بود که آنها برای جلوگیری عده ای را کشته و زخمی کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: با وجود اینکه سران کشورهای اسلامی این اقدام را محکوم کرده اند، ما ندیدیم عربستان سعودی محکوم کند، آمریکایی ها و حتی رییس جمهور این کشور وقتی دیدند اوضاع خیلی خراب شده عذرخواهی کردند ولی فایده ندارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: مردم این کشور می گویند باید عاملان این حادثه را مجازات کنید، عذرخواهی کافی نیست آتش زدن قرآن از قتل پدر انسان بدتر است و با عذرخواهی درست نمی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: از آن بدتر اینکه همان کاپیتولاسیونی که در زمان شاه تصویب شد و امام در برابر آن موضع گرفتند، در کشور افغانستان نیز گرفتار آن شده اند و مفهوم آن این است که هر جرمی سربازان آمریکایی مرتکب شدند قابل محاکمه در داگاه های افغانستان نیست و همین امر سبب شده که یکصدا بگویند باید بیگانگان از کشور ما بیرون روند و خوشبختانه این اثر ظاهر شده و بسیار خوب است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما به شدت اهانت به قرآن کریم را محکوم می کنیم و کشورهای اسلامی که به خاطر ملاحظه اربابان خود در قبال این اتفاق سکوت کنند آنها را نیز محکوم می کنیم.

وی اضافه کرد: نتیجه ای که می توانیم از این جریان بگیریم این است که تا زمانی که بیگانگان که مخالف اسلام و مقدسات اسلام هستند در ممالک اسلامی هستند، همین مشکلات پا برجا خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه جنایات اشغالگران در کشور عراق در تاریخ بشریت سابقه نداشته است، امت اسلام را به هوشیاری در برابر استکبار فراخواند و گفت: مسلمانان باید همت کنند و اشغالگران را از کشورهای خود بیرون کنند.


تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه