تبیان، دستیار زندگی
بارها شنیده اید که هیچ فرد کاملی روی زمین وجود ندارد و تنها افراد کامل، پیروان دینی مان بوده اند. اما با این حال، گاهی وقت ها، موقعی که افراد محبوب مان اشتباه می کنند، فکر می کنیم همه چیز تمام شده و رابطه مان به پایان رسیده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور بهترین‌ها را به سمت خود بکشانید؟


بارها شنیده اید که هیچ فرد کاملی روی زمین وجود ندارد و تنها افراد کامل، پیروان دینی مان بوده اند. اما با این حال، گاهی وقت ها، موقعی که افراد محبوب مان اشتباه می کنند، فکر می کنیم همه چیز تمام شده و رابطه مان به پایان رسیده چون نمی توانیم تحمل کنیم که هیچ اشتباهی از سوی آن فرد محبوب رخ دهد.

چطور بهترین‌ها را به سمت خود بکشانید؟

تکامل چیزی است که با نسبیت تعریف می شود. فردی که به او علاقه مند می شوید و برای ازدواج مناسب به نظر می رسد، درست مثل شما کم و کاستی هایی دارد. بنابراین نباید صرفا او را به این دلیل که کامل نیست رها کنید. نمی توانید انتظار داشته باشید همسر آینده شما همه معیارها را یک جا داشته باشد.

ظاهر خوب، خانواده خوب، تحصیلات و جایگاه اجتماعی خوب، درآمد خوب، اعتقادات قوی، سلامت جسمی و روحی و از همه مهم تر فضائل اخلاقی و ویژگی های شخصیتی مناسب، همه و همه از ایده آل های همه ما هستند اما این که طرف مقابل شما چه درصدی از هر کدام از این ویژگی ها را داشته باشد، کاملا به خود شما بستگی دارد. بله به خود شما!

رابطه خوب در زندگی مشترک همسران از داشتن مهارت هایی که این رابطه را ایجاد می کند به دست می آید. مهم تر از یافتن یک فرد کامل برای ازدواج این است که شما مطمئن شوید نیاز به مهارت هایی برای ایجاد و حفظ یک رابطه خوب همسری دارید

زمان تان را صرف جست وجوی بی سرانجام یافتن چنین فردی برای ازدواج نکنید. شما می توانید در جست وجوی فردی باشید که دارای ارزش های خوب و مهارت های ارتباطی مناسبی باشد که شما نیز آن ها را دارید. کافی است هر کاری که دوست ندارید او انجام دهد، ابتدا خودتان انجام ندهید.

رابطه خوب در زندگی مشترک همسران از داشتن مهارت هایی که این رابطه را ایجاد می کند به دست می آید. مهم تر از یافتن یک فرد کامل برای ازدواج این است که شما مطمئن شوید نیاز به مهارت هایی برای ایجاد و حفظ یک رابطه خوب همسری دارید. مهم تر از خواستگاری از فردی که از همه نظر مناسب است، مثبت بودن خود است. وقتی خودتان شایسته و خوب باشید، احتمال بسیار بیشتری دارد که یک خانم یا آقای شایسته و خوب را برای ازدواج بیابید.

خیلی وقت ها افرادی را می بینیم که به دنبال شخص مثبتی هستند، اما این هرگز برایشان اتفاق نمی افتد، چون آن ها ابتدا باید خودشان شخص مثبتی شوند تا شخص مثبت را جذب خودشان کنند. در واقع شما تا وقتی فرد شایسته و مثبت و رشد یافته ای نباشید، چطور انتظار دارید فردی با این خصوصیات برای ازدواج با شما اعلام رضایت کند؟

انسان ها برای اینکه بتوانند وکیل، پزشک و مهندسی موفق باشند، سال ها درس می خوانند و تلاش می کنند، اما اغلب فکر می کنند که بدون هیچ گونه مطالعه و مهارتی، یک ازدواج موفق و فوق العاده خواهند داشت. اگر شما دارای والدین خوبی هستید و دوران کودکی خوبی را پشت سر گذاشته اید، گاهی اوقات یک ازدواج خوب برای شما ساده تر از بقیه به دست خواهد آمد.

اما افرادی که نه والدین خوبی داشته اند و نه دوران کودکی شان خوب بوده است و به همین دلیل مشکلات عاطفی دارند، نیاز دارند این مهارت ها را بیاموزند ما متأسفانه برای خرید ماشین یا آپارتمان بسیار بیشتر از بحث درباره اینکه تمایل داریم باقی عمرمان را با چه فردی زندگی کنیم، بحث می کنیم. هنگامی که شما به فردی علاقه مند می شوید و با او قرار ازدواج می گذارید، بخش بزرگی از آینده و سرنوشت تان را تعیین می کنید؛ بنابراین به دقت انتخاب کنید.

خیلی وقت ها افرادی را می بینیم که به دنبال شخص مثبتی هستند، اما این هرگز برایشان اتفاق نمی افتد، چون آن ها ابتدا باید خودشان شخص مثبتی شوند تا شخص مثبت را جذب خودشان کنند. در واقع شما تا وقتی فرد شایسته و مثبت و رشد یافته ای نباشید، چطور انتظار دارید فردی با این خصوصیات برای ازدواج با شما اعلام رضایت کند؟

زندگی ما براساس آنچه برای آن آماده هستیم، شکل می گیرد. برخی افراد که دارای مشکلات عاطفی و با گذشته نه چندان خوب هستند، تنها برای التیام زخم ها، دردها و رنج هایی که در زندگی متحمل شده اند، می خواهند با فردی ازدواج کنند که مشکل نداشته باشد.

بهترین جست و جو برای یافتن همسر مناسب این است که فردی را بیابید که با شما سازگارتر است. سپس از میان گزینه هایی که این شرط را دارند، فردی را انتخاب کنید که زندگی بانشاط تری دارد یا علاقه اش به شما بیشتر است. اگر این فرد را نیافتید، کمی صبر کنید، با کمک خداوند حتماً فرد مناسبی را خواهید یافت.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از سپیده دانایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.