تبیان، دستیار زندگی
موفقیت و توسعه هر کشور به وجود افراد موفق در آن کشور بستگی دارد . کشورهایی چون کره مالزی و هند از این راه به توسعه دست یافته اند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارگاه آموزش کارآفرینی

کار آفرینی

فصل اول: شناخت موفقیت

موفقیت و توسعه هر کشور به وجود افراد موفق در آن کشور بستگی دارد . کشورهایی چون کره مالزی و هند از این راه به توسعه دست یافته اند. افراد بشر در برخورد با زندگی سه دسته اند:

1- تماشاچیان: اکثریت جزء این گروه هستند . این گروه ، از موفقیت به دلیل وظایف بعدی که بر دوششان گذاشته می شود بیم دارند .

2- بازندگان: فقط به گذران روزمره زندگی قانع هستند . اهداف بلندی ندارند ، اگر هم داشته باشند به آن ها نمی رسند . این گروه از حس انتقادی شدیدی نسبت به جامعه برخوردارند.

3- برندگان و افراد موفق : تعدادشان نسبتا کم است . این گروه با رسیدن به اهداف خود به خود و جامعه سود می رسانند .

مفهوم موفقیت

1- موفقیت یعنی بالفعل کردن استعدادهای نهانی. 2- موفقیت یعنی دستیابی به هدف

3- موفقیت یعنی پیشرفت نسبت به گذشته 4- موفقیت یعنی شیوه درست فکر کردن و زندگی کردن .

تعیین هدف

هدف چیست: هدف یعنی همان نقطه و موقعیتی که می خواهیم به آن برسیم .

انسان بی هدف تابع حوادث است در عوض کسی که هدف روشنی دارد پس از رسیدن به هدف احساس خوشبختی می کند. برای تعیین اهداف خود ار افراد آگاه و خبره کمک بگیرید . پس از تعیین هدف برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید .

نکات مورد استفاده برای رسیدن به موفقیت:

1- الگوبرداری از افراد موفق 2- تعیین اهداف بزرگ 3- پرورش خلاقیت 4- حداکثر استفاده از زمان 5-اشتیاق داشتن برای رسیدن به هدف 6- پشتکار 7- اعتماد به نفس 8-نهایت استفاده از هوش و استعداد :فراموش نکنیم که فقدان استعداد با عواملی چون مقاومت ، سختکوشی ، نظم ، دقت ، صبر و شکیبایی قابل جبران است. 9- استفاده از فرصت ها: نسبت دادن موفقیت افراد به شانس کاملا اشتباه است . درحالی که معنی واقعی شانس استفاده از فرصت هاست.10-خواستن رمز موفقیت: خواستن - تصمیم قطعی - عمل - نتیجه 11- راضی نبودن به وضع موجود : ناراضی بودن به وضع موجود باعث حرکت و گام برداشتن به سوی موفقیت می شود .

       ***امام علی (ع) می فرمایند : ارزش هر فرد به اندازه همت اوست .***

برای ادامه فصل های این کارگاه همراه باشید

به اهتمام کاربر گرامی: _goleorkide_

همچنین اگر جویای کار هستید به این آدرس سری بزنید

به اهتمام کاربر گرامی: tanhai_tom

انجمن کارآفرینی


باشگاه کاربران تبیان / انجمن های تخصصی