تبیان، دستیار زندگی
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اندازه گیری با تقلید از شیوه یك ریاضیدان به دست آمده كه اخیرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزن کل اینترنت....!!!!

وزن کل اینترنت

بر اساس محاسبات ریاضی، حجم كل اطلاعات اینترنت به سبكی یك توت فرنگی بزرگ است!

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اندازه گیری با تقلید از شیوه یك ریاضیدان به دست آمده كه اخیرا با محاسبه انرژی حاصل شده توسط الكترونها در زمان ذخیره اطلاعات و وزن این انرژی، به این نتیجه رسیده بود كه خوانندگان كتابهای الكترونیكی به مرور وزن كسب می كنند.

جالب تر این كه با وجود این وزن كلی 50 گرمی، اطلاعات واقعی درون اینترنت از وزنی كمتر از یك ذره غبار برخوردار است. بر اساس این محاسبه، عدد 50 گرم، وزن تمام الكترون های موجود در الكتریسیته برای به كار انداختن اینترنت برای حدود 75 تا 100 میلیون سرور پشتیبانی اینترنت بوده و رایانه های خانگی جزو آن نیستند.

كل این میزان به اندازه حدود 40 میلیارد وات است كه وزنی معادل یك توت فرنگی درشت دارد. حتی اگر بخواهیم تمام رایانه های خانگی را نیز به این میزان بیفزایم، وزن آنها به سختی از سه توت فرنگی فراتر خواهد رفت.

وزن داده های ذخیره شده در اینترنت حتی بسیار كمتر است. تعیین كمیت میزان داده موجود در اینترنت بسیار مشكل بوده و شبكه Vsauce از برآورد اریك اشمیت در یك تاریخ خاص استفاده كرده است. بنا به برآورد اشمیت، پنج میلیون ترابایت اطلاعات در اینترنت وجود داشته كه سهم گوگل از آن تنها 0.04 درصد است. به تخمین شبكه Vsauce، وزن كلی داده ها بر این اساس، 0.02 میلیونیوم یك اونس است.

مباحث علمی و جالب ارتباطات و فناوری

به اهتمام کاربر گرامی: Samare93

انجمن ارتباطات و فن آوری اطلاعات


باشگاه کاربران تبیان / انجمن های تخصصی