تبیان، دستیار زندگی
متن اعلامیه امام خمینی راجع به تحریم نوروز سال 1342 به نقل از جلد اول صحیفه امام به این شرح است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلامیه امام خمینی به مناسبت تحریم نوروز 1342


متن اعلامیه امام خمینی راجع به تحریم نوروز سال 1342 به نقل از جلد اول صحیفه امام به شرح زیر است:


نوروز و امام خمینی

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

روحانیت اسلام امسال عید ندارد

دستگاه حاكمة ایران به احكام مقدسة اسلام تجاوز كرده و به احكام مسلمة قرآن قصد تجاوز دارد، نوامیس مسلمین در شرف هتك است و دستگاه جابر با تصویبنامه‌های خلاف شرع و قانون اساسی می‌خواهد زن‌های عفیف را ننگین و ملت ایران را سرافكنده كند.

دستگاه جابر در نظر دارد تساوی حقوق زن و مرد را تصویب و اجرا كند. یعنی احكام ضروریة اسلام و قرآن كریم را زیر پا بگذارد، یعنی دخترهای هجده ساله را به نظام اجباری ببرد و به سربازخانه‌ها بكشد، یعنی با زور سرنیزه دخترهای جوان عفیف مسلمانان را به مراكز فحشا ببرد.

هدف اجانب، قرآن و روحانیت است. دست‌های ناپاك اجانب با دست این قبیل دولت‌ها قصد دارد قرآن را از میان بردارد و روحانیت را پایمال كند. ما باید به نفع یهود امریكا و فلسطین هتك شویم، به زندان برویم، معدوم گردیم، فدای اغراض شوم اجانب شویم.

آنها اسلام و روحانیت را برای اجرای مقاصد خود مضر و مانع می‌دانند، این سد باید به دست دولت‌های مستبد شكسته شود.

موجودیت دستگاه، رهین شكستن این سد است. قرآن و روحانیت باید سركوب شود. من این عید را برای جامعة مسلمین عزا اعلام می‌كنم، تا مسلمین را از خطرهایی كه برای قرآن و مملكت قرآن در پیش است آگاه كنم. من به دستگاه جابر اعلام خطر می‌كنم. من به خدای تعالی از انقلاب سیاه و انقلاب از پایین نگران هستم. دستگاه‌ها با سوء تدبیر و با سوءنیت گویی مقدمات آن را فراهم می‌كنند. من چاره را در این می‌بینم كه این دولت مستبد به جرم تخلف از احكام اسلام و تجاوز به قانون اساسی كنار برود و دولتی كه پایبند به احكام اسلام و غمخوار ملت ایران باشد بیاید. بارالها من تكلیف فعلی خود را ادا كرم: «اللهم قد بلغت» و اگر زنده ماندم تكلیف بعدی خود را به خواست خداوند ادا خواهم كرد.

خداوندا، قرآن كریم و ناموس مسلمین را از شر اجانب نجات بده.

بخش تاریخ ایران و جهان تبیان

منبع: موسسه مطالعات سیاسی