تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله‌العظمی مظاهری منبر رفتن را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌داند آیت‌الله‌العظمی مظاهری به پیروی از سلف صالح و علمائی همچون حضرت امام خمینی(ره)، شهید مطهری و شهدای محراب و غیره منبر رفتن را افتخار خود می‌داند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگ ترین افتخار آیت الله مظاهری

آیت الله مظاهری

آیت‌الله‌العظمی مظاهری منبر رفتن را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌داند آیت‌الله‌العظمی مظاهری به پیروی از سلف صالح و علمائی همچون حضرت امام خمینی(ره)، شهید مطهری و شهدای محراب و غیره منبر رفتن را افتخار خود می‌داند.

بزرگ ترین افتخار آیت الله مظاهری

آیت‌الله‌العظمی مظاهری منبر رفتن را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌داند  آیت‌الله‌العظمی مظاهری به پیروی از سلف صالح و علمائی همچون حضرت امام خمینی(ره)، شهید مطهری و شهدای محراب و غیره منبر رفتن را افتخار خود می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به جایگاه اجتماعی آیت‌الله‌العظمی مظاهری اظهار کرد:

متأسفانه بعضی از علماء منبر رفتن و وعظ و خطابه را کسر شأن خود می‌دانند و این تفکر غلط موجب شده که سطح منابر پایین آید.

ایشان به پیروی از سلف صالح و علمائی همچون حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف)، شهید مطهری و شهدای محراب و غیره منبر رفتن را افتخار خود می‌داند.

آیت‌الله‌العظمی مظاهری در مسجد حکیم اصفهان شب‌های جمعه و روزهای ماه مبارک رمضان با مطالب ارزنده و منسجم عموم مردم را به فیض رسانده‌اند و همه روزه در مسجد امیرالمومنین (ع) بعد از نماز صبح تفسیر قرآن می‌گویند که موفق به یک دوره تفیسر شدند که دور دوم با سبکی دیگر و قوتی بیشتر در حال انجام است.

از مزایای معظم‌له همت والای ایشان در اقامه سه وقت نماز در سه مسجد امیرالمومنین(ع)، مسجد حکیم و مسجد دارالشفاءست که باید ایشان را نیز امام جماعت نمونه نامید و از ایشان الگوگیری کرد.

از دیگر مزایای ایشان ولایتمداری و تبلیغ پر قوت ولایت فقیه است که همیشه در درس خارج فقشان با نظرات قوی و جدید این بحث را به طور مستوفا در اصفهان جا انداختند که حائز اهمیت است.

به مسائل و مشکلات مردم و تماس مستقیم با شهروندان در آیت‌الله العظمی مظاهری یک چهره مردمی ساخته است. همه روز با وجود کبرسن و خستگی دورس سنگین، در دفتر خود می‌نشینند و مردم و مسئولین به ایشان برای امور مختلف مراجعه می‌کنند

حجت‌الاسلام کوچک‌زاده با اشاره به در صحنه بودن آیت‌الله‌العظمی مظاهری بیان کرد: آیت‌الله العظمی مظاهری تمام منبرهایشان با دعا برای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شروع می‌شود و تلاش کرده با حمایت‌های بی‌دریغ خود این رسالت را ایفا کنند.

همچنین در مراسمات سیاسی همچون ایام بهمن و روز قدس و غیره و همچنین دعوت مردم به شرکت پر شور در این مراسم موجب رونق انقلاب و یأس دشمنان شده است.

توجه به مسائل و مشکلات مردم و تماس مستقیم با شهروندان از آیت‌الله العظمی مظاهری یک چهره مردمی ساخته است. همه روز با وجود کبر سن و خستگی دروس سنگین، در دفتر خود می‌نشینند و مردم و مسئولین به ایشان برای امور مختلف مراجعه می‌نمایند.

ایشان همه روز در دفتر علماء در بخش پاسخ به سوالات شرعی حضور می‌یابند و به سوالات مردم به صورت حضوری و غیرحضوری پاسخ می‌دهند با شجاعتی بالا در برابر بدعت‌ها و خرافات می‌ایستند و جامعه را روشن می‌نمایند نظیر قمه‌زنی و ادعای ملاقات امام زمان(عج) و ...یک امر به معروف و نهی از منکر فعال می‌باشند.

آیت‌الله‌العظمی مظاهری در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کوشا و فعالند و مرتباً به مسئولین امر و مردم توصیه‌های مشفقانه می‌کنند که این خود در سلامت محیط بسیار مؤثر است.

در ابتدای ورود به اصفهان به محافل و مراکز علمی و مردمی سرکشی می‌کردند و در اجتماعات مختلف به سخنرانی می‌پرداختند، اما به جهت اینکه گرفتاری‌های ایشان زیادتر شد و توان جسمی ایشان کاهش یافت، با دادن پیام‌های ارزنده به محافل گوناگون از این بخش هم غفلت نورزیدند.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی یاسین

تهیه و تنظیم : جواد دلاوری ، گروه حوزه علمیه تبیان