تبیان، دستیار زندگی
رژیم اسرائیل با نشر اخبار کذب و تحریف شده در بزرگ ترین و پُر مخاطب ترین روزنامه های خود ، سعی در مسموم سازی افکار عمومی در سطح جهان رادارد که عظیم تری و پُر مخاطب ترین این روزنامه ها عبارتند از : یدیعوت اخرونوت ، معاریو و هاآرتص .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مثلث رسانه‌ای صهیونیسم


رژیم اسرائیل با نشر اخبار کذب و تحریف شده در بزرگ ترین و پُر مخاطب ترین روزنامه های خود ، سعی در مسموم سازی افکار عمومی در سطح جهان رادارد که عظیم تری و پُر مخاطب ترین این روزنامه ها عبارتند از : یدیعوت اخرونوت ، معاریو و هاآرتص .

صهیونیست

امروزه آمریکا و اسرائیل از بزرگ ترین دشمنان جهان اسلام محسوب می شوند که آشکارا به جنگ با دین اسلام پرداخته اند،که رژیم اسرائیل با اِعمال طرح های وسیع و نوین جنگ نرمی ، قدم را فراتر نهاده و با توسل به روش های مختلفی مانند : ساخت فیلم و مستند ، ایراد سخنرانی ها ، برپایی همایش ، اخبار و روزنامه های خود ، سعی در هم سو نمودن افکار عمومی با آنچه در راستای اهداف خویش می باشد پرداخته است .

آن چه که باید بدان توجه داشت ، جریانی است که طی چند دهه ی اخیر بیش از پیش برای این رژیم اهمیت و کابرد داشته و آن جنگ نرم Soft War)) می باشد و یکی از روش های جنگ نرم تحریف و استفاده ی سوء از اخبار و اطلاعات است ؛ در این راستا رژیم اسرائیل با نشر اخبار کذب و تحریف شده در بزرگ ترین و پُر مخاطب ترین روزنامه های خود ، سعی در مسموم سازی افکار عمومی در سطح جهان رادارد که عظیم تری و پُر مخاطب ترین این روزنامه ها عبارتند از : یدیعوت اخرونوت ، معاریو و هاآرتص .

1) روزنامه ی یدیعوت اخرونوت :

"یدیعوت اخرونوت" به معنای "آخرین اخبار" ، از دهه ی 1970 به این ‌سو ، پُر تیراژ ترین روزنامه ی اسرائیل بوده‌ است.  این روزنامه در دسته ی نشریاتِ "زرد نامه" قرار دارد و محتوای آن نیز تا اندازه‌ ای پیرو خبرنگاری زرد و جنجالی است.  نام وب ‌گاه انگلیسی ‌زبان و عبری ‌زبان این روزنامه ، "وای ‌نت ((ynet می باشد و ساختمان مرکزی آن در کلان‌ شهر تل‌آویو قرار دارد که از نظر سیاسی دارای اهمیت بالایی است .

آن چه که باید بدان توجه داشت ، جریانی است که طی چند دهه ی اخیر بیش از پیش برای این رژیم اهمیت و کابرد داشته و آن جنگ نرم Soft War)) می باشد

از تحلیل ‌گران برجسته ی امور نظامی-امنیتی روزنامه ی یدیعوت اخرونوت می‌توان "رونن برگمن" را نام برد ، وی هم چنین نویسنده ی كتاب "جنگ پنهان اسرائیل در ایران" است . رونن برگمن از دانش ‌آموختگان دانشگاه تل‌آویو در رشته ی روابط سیاسی خاورمیانه است که قبل از آغاز همکاری‌ اش با روزنامه ی یدیعوت اخرونوت ، از نویسندگان ارشد بخش نظامی روزنامه "هاآرتص "بود .

از اقداماتی که اخیرا این روزنامه اِعمال می کند ، برجسته سازی توام با اغراقِ اختلاف‌هایی است که با دخالت مستقیمِ نظامی عربستان در امور داخلی بحرین به وجود آمده و با تشدید لهجه ی عربستانی ها علیه ایران به اوج خود رسیده . از این جریان چنین بر می آید که اسرائیلی‌ها برای سوء استفاده از وضعیت جاری در روابط ایران و عربستان دندان تیز کرده و آماده بهره ‌برداری از آن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران به ویژه بر سر پرونده هسته‌ ای هستند .

این روزنامه با چاپ اخباری مبنی بر این که "مصالح مشترک میان عربستان و اسرائیل زمینه ی مناسبی برای ایجاد یک هم ‌پیمانی استراتژیک میان ریاض و تلاویو ایجاد کرده که شباهت بسیاری به هم ‌پیمانی اتحاد جماهیر شوروی با ایالات متحده امریکا در طول جنگ جهانی دوم علیه کشورهای محور دارد ." سعی دارند با توسل به اصل "ایران هراسی" وضعیت موجود را پُر تنش و بحرانی جلوه دهند .

معاریو

2) روزنامه ی معاریو :

معاریو به معنای "عصرانه" یکی از روزنامه های پُرخواننده ی اسرائیل است که به زبان عِبری منتشر می ‌شود . ساختمان (معروف به خانه ی معاریو) و دفتر اصلی روزنامه ی معاریو در شهر تل‌آویو قرار دارد .این روزنامه در تاریخ 15 فوریه 1948 میلادی ، توسط "عزرائیل کارلیباخ" بنیان‌ گذاری شد که روزنامه ای سیاسی است ، اما به ظاهر به گروه خاص سیاسی تعلق و وابستگی ندارد .

این روزنامه که از بنگاه های خبر پراکنی فعال و حائز اهمیت "اسلام هراسی" در سطح جهان است ، اخیرا اظهارات توهین ‏آمیز "عُوادیا یوسف" رهبر معنوی حزب "شاس" (تندرو) را که مسلمانان را احمق و دین اسلام را خرافی دانست ، منتشر کرد .

"عُوادیا یوسف" خاخامی یهودی است که بخش اعظمی از مجالس درس خود را به تعلیم علیه دین مقدس اسلام اختصاص داده و روزانه هزراران نفر را تحت نفوذ فکری خود قرار می دهد ؛ روزنامه ی معاریو بزرگ ترین کانال اشاعه ی این رهبر معنوی می باشد .

سه روزنامه ی مذکور مانند مثلثی به هم پیوسته در راستای تحقق این امر (اسلام ستیزی) مکمل یکدیگر بوده و به مثابه ی تیری سه شعبه اسلام و ایران را هدف گرفته اند

3) روزنامه ی هاآرتص :

هاآرتص یا "هَ‌اَرِتض" به معنای "سرزمین"  است که اشاره‌ ای به سرزمین اسرائیل دارد . هاآرتص قدیمی ‌ترین روزنامه ی عِبری چاپ اسرائیل می باشد که از سال 1919 میلادی و حدود سی سال قبل از تشکیل کشور اسرائیل منتشر شده است . روزنامه ی "هاآرتص" به دو زبان عبری و انگلیسی که ترجمه عبری مقالات و مطالب روزنامه ‌است منتشر می‌شود . دفتر اصلی این روزنامه در شهر "تل‌آویو" قرار دارد.

هارتص

در مقایسه با روزنامه‌های معاریو و یدیعوت اخرونوت که از شمارگان بسیار بالایی برخوردار هستند ، روزنامه‌ها آرتص شمارگان پائین ‌تری دارد اما خوانندگان آن اصولا از قشر تحصیل‌ کرده ی جامعه ی اسرائیل می باشند و جزو پرنفوذترین روزنامه های اسرائیلی محسوب می شود .

از تحلیل‌ گران برجسته ی امور نظامی-امنیتی روزنامه ی هاآرتص می‌توان زئیو شیف ، یوسی ملمن و آلوف بن را نام برد که همگی سابقه ی جاسوسی داشته اند .

این روزنامه اخیرا در عملی زیرکانه از تصویر دختربچه ی گریان فلسطینی در مراسم تدفین والدینش ، به عنوان آگهی سازمان‌های صهیونیستی حمایت از فقرای اسرائیلی استفاده کرد . در حقیقت تصویر استفاده شده برای این آگهی ، مربوط به یک دختر خردسال فلسطینی بود که در جریان مراسم تدفین بستگانش که بر اثر حمله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده بودند ، گریه می‌ کرد ، در حالی که مسئولین پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص ، تصویر این کودک خردسال فلسطینی را در آگهی اطعام کودکان فقیر اسرائیلی استفاده کرده‌اند.

همان طور که مشاهده می شود "اسلام ستیزی" و "ایران هراسی" از اولویت های کاری این روزنامه ها محسوب می شود . سه روزنامه ی مذکور مانند مثلثی به هم پیوسته در راستای تحقق این امر (اسلام ستیزی) مکمل یکدیگر بوده و به مثابه ی تیری سه شعبه اسلام و ایران را هدف گرفته اند و در این مسیر با به کارگیری ترفند های متنوع بر اساس "پروتکل رهبران صهیون" که از مهم ترین پیامد های آن سیطره ی اسرائیل بر تمامی رسانه ها و نهایت سوء استفاده از کلمه ی آزادی است ، در صدد نفوذ و احاطه ی تام جهانی می باشند .

فرآوری:آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: سایت قطر/ پایگاه حوزه/ ویکیپدیا