تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از ایجاد و نصب سازه هایی به عنوان محل تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد و گفت: تمامی تبلیغاتی که بر روی دیوارهای متفرقه نصب شود از سوی سازمان زیباسازی جمع آوری خواهد شد و نامزدها تنها برای تبلیغات می توانند از م
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات انتخاباتی روی دیوارهای یک بار مصرف


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از ایجاد و نصب سازه هایی به عنوان محل تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد و گفت: تمامی تبلیغاتی که بر روی دیوارهای متفرقه نصب شود از سوی سازمان زیباسازی جمع آوری خواهد شد و نامزدها تنها برای تبلیغات می توانند از محل های مشخص شده استفاده کنند.


دکتر محمدجواد شوشتری

دکتر محمدجواد شوشتری با اعلام این مطلب افزود: در زمینه تبلیغات مربوط به انتخابات مجلس جلسات خوبی با فرمانداری برگزار کرده ایم و قرار است که در فضاهای مختلف شهر سازه های مختلفی مثل  سفره های یک بار مصرف نصب شود که بعد از اتمام انتخابات بتوان آنها را بازیافت کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی درباره برچسب های تبلیغاتی هم گفت: ما از این منظر مقصریم که فضای اطلاع رسانی کافی در شهر مشخص نکرده ایم اما اینکه این برچسب ها با چه مجوزی و با چه مسئولیتی بر روی در منازل نصب می شود برعهده ما نیسست.

وی  افزود: ما حتما اعتقاد داریم که باید شور انتخاباتی ایجاد کرد اما نباید این مسئله برای شهروندانی که روی دیوار منازل یا مغازه هایشان تبلیغات چسبانده می شود ، مزاحمت ایجاد کند.

وی ادامه داد: البته این طرح هم اکنون در مرحله مطالعه و بررسی قرار دارد که پس از اتمام کارهای مطالعاتی و اجرای طرح  آن منطقه به فضایی برای انجام کارهای آیینی و محل تجمع و آموزش تبدیل می شود.

وی در ادامه به ساماندهی تابلوهای صنوف اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح چند سالی است که مطرح است اما با مشکلاتی مواجه بوده که به همین منظور اصلاحیه ای را به شورای شهر فرستاده ایم و در حال پیگیری موضوع هستیم.ما از ساماندهی تابلوهای صنوف قصد درآمد زایی نداریم.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی هایی که از سوی سازمان انجام شد ، هم اکنون 91 درصد صنوف بر اساس نظر تابلوسازان تابلوی خود را انتخاب می کنند و این درحالی است که از 1600 تابلوساز فعال در شهر تهران 1300 تابلوساز مجوز ندارند.

قرار است که در فضاهای مختلف شهر سازه های مختلفی مثل  سفره های یک بار مصرف نصب شود که بعد از اتمام انتخابات بتوان آنها را بازیافت کرد

شوشتری ادامه داد: ما برای 300 نفر از تابلوسازان که با مجوز فعالیت می کنند کلاس های آموزشی برگزار کردیم و به شهرداری های مناطق هم دستورالعمل دادیم که همه از تابلوسازان دارای مجوز استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیلبوردهای تجاری در سطح تهران کاهش یافته است ، خاطرنشان کرد: ما مدعی هستیم که بیلبورد های تجاری سطح شهر را کاهش داده ایم که این را با عدد و رقم هم می توانیم به اثبات برسانیم.هم اکنون از نظر متراژی 15 هزار متر مربع از فضای تجاری بیلبوردها کاسته شده است.همچنین شهر تهران بالغ بر 2 هزار و 400 لم  پست بنر دارد که تا پایان  فروردین به 1300 لم پست تقلیل می یابد. اما  اینکه یک برند چقدر حق تبلیغ دارد سوالی است که در حال پیگیری آن هستیم.

بهادری

بخش اجتماعی تبیان