تبیان، دستیار زندگی
محجوب:کسانی را که به امید شما آمده‌اند، شمایی که امامی می‌اندیشید، تنها نگذارید/جلودارزاده:از استقلال اقتصادی سخن می‌گوییم اما هر روزه شاهد تعطیلی کارخانه‌ای و اشک چشم زنی هستیم که شوهرش یا خودش بی‌کار شده و پول ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با فقرا و مستضعفین بدرفتاری می‌شود


محجوب:کسانی را که به امید شما آمده‌اند، شمایی که امامی می‌اندیشید، تنها نگذارید/جلودارزاده:از استقلال اقتصادی سخن می‌گوییم اما هر روزه شاهد تعطیلی کارخانه‌ای و اشک چشم زنی هستیم که شوهرش یا خودش بی‌کار شده و پول ندارد.


محجوب

علیرضا محجوب گفت:متاسفانه با فقرا بسیار بدرفتاری شده است اگر بحث ناراحتی باشد من از همه شما ناراحت‌تر هستم ولی حتما این نکات را به خاطر می‌سپاریم که آنچه را که دنبالش هستیم بر اساس این روز‌ها شکل گرفته و به ما می‌گوید اگر می‌خواهید به جلو بروید باید خیلی از چیز‌ها را نادیده بگیرید.

نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر در همایش وحدت و همدلی جبهه مردمی اصلاحات ضمن تبریک دهه فجر و ولادت پیامبر عظیم گفت: به واسطه آرمان‌ها و اهداف ما بود که انقلاب شکل گرفت و دهه فجر پدید آمد. آن بستری که همه را شکل داد، بستر اسلام و جمهوریت اسلامی بود. قرائتی از اسلام که در آن قانون اساسی محور باشد و در جمهوری اسلامی انتخابات محور قرار گرفت.

محجوب تأکید کرد: اگر امروز امام(ره) انتخابات را به ما تکلیف می‌کردند مگر این تکلیف چیزی متفاوت با آن تکلیفی است که در گذشته بر ما شد و امام انتخابات را یک واجب شرعی دانستند. بنابر این همه ما با همه مسائلی که با برداشت‌های متفاوت به وجود آمد امروز مکلف به شرکت در انتخابات هستیم.

او افزود: مشارکت در صحنه‌های مختلف جمهوری اسلامی حق همه ماست و شرط و ترتیبش هم بسیار آسان است.

دبیرکل خانه کارگر گفت:‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری هم تاکید کردند باید آسان بگیریم و امیدواریم خط و سیاق را سخت نکنیم؛ چرا که اسلام همه توفیقش در آسانی آن است. ما هم اگر دلخوری داریم باید آن را کنار بگذاریم و با آسان گیری وارد عرصه شویم و این یعنی مشارکت.

وی یادآور شد: اگر اسلام آسان نمی‌گرفت، ابوسفیان در زمان فتح مکه بخشیده نمی‌شد او فقط با گفتن شهادتین در امان ماند.ما هم با آسان گرفتن اینجا جمع شده‌ایم تا در سرنوشت کشور مشارکت کنیم هرچند در کلیات تفاوت‌هایی با هم نداریم.

محجوب با بیان اینكه نمی‌خواستم در این دوره از انتخابات کاندیدا شوم،گفت: باید بسیاری از دلخوری‌ها را نادیده بگیریم و انتظار داریم کسانی را که به امید شما آمده‌اند، شمایی که بیشتر امامی می‌اندیشید، تنها نگذارید.

محجوب در ادامه تصریح کرد: متاسفانه با فقرا و مستضعفین بسیار بدرفتاری شده است اگر بحث ناراحتی باشد من از همه شما ناراحت‌تر هستم ولی حتما این نکات را به خاطر می‌سپاریم که آنچه را که دنبالش هستیم بر اساس این روز‌ها شکل گرفته و به ما می‌گوید اگر می‌خواهید به جلو بروید باید خیلی از چیز‌ها را نادیده بگیرید.

سهیلا جلودارزاده، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی نیز که از مدعوین این مراسم بود، گفت: اینکه نام این جمع با کلمه اصلاحات اجین شده سخنم را با الهام از این کلمه آغاز می‌کنم. بحث سر این پرسش است که چه موقع می‌خواهیم چیزی را اصلاح کنیم. در پاسخ باید گفت وقتی که مشکلی در میان است.

جلودارزاده افزود: ما یک دین ناب محمدی داریم که همه ما را به سوی خود کشانده و در این دین اصلاحات مورد توجه قرار داد. اگر ما به سوی امام جذب شدیم به خاطر این بود که اسلامش بر مبنای اصلاحات قرار گرفت. و قانون اساسی‌امان هم بر اساس همین تفکر نوشته شد.

محجوب در ادامه تصریح کرد: متاسفانه با فقرا و مستضعفین بسیار بدرفتاری شده است اگر بحث ناراحتی باشد من از همه شما ناراحت‌تر هستم ولی حتما این نکات را به خاطر می‌سپاریم که آنچه را که دنبالش هستیم بر اساس این روز‌ها شکل گرفته و به ما می‌گوید اگر می‌خواهید به جلو بروید باید خیلی از چیز‌ها را نادیده بگیرید

او تصریح کرد: ما از توسعه سخن می‌گوییم اما رفتارمان رفتاری عقبگردی است. از استقلال اقتصادی سخن می‌گوییم اما هر روزه شاهد تعطیلی کارخانه‌ای و اشک چشم زنی هستیم که شوهرش یا خودش بی‌کار شده و پول ندارد.

جلودارزاده افزود: به خودکفایی نرسیدیم. شهرهای صنعتی که قرار بود ما را به خودکفایی برساند همه تعطیل شد. وقتی از خارج کالا وارد نکنیم تولیدات این‌ها در داخل به فروش می‌رود. چنین رفتارهایی انحراف از سخن امام بوده و در قبالش اجرای بحث اصلاحات لازم می‌شود.

این نماینده اسبق مجلس گفت: خدمت به مردم ولایت را درجامعه سربلند می‌کند. 8 سال مجلس، دولت، قوه قضاییه در خدمتتان بود مگر چه اتفاقی افتاد. وقتی کسی نان ندارد بخورد، مگر می‌تواند دینش را حفظ کند.

او افزود: این بار کسی که به مجس می‌رود یا باید کار کند که عاقبتش را بخرد یا باید بداند که کارنکردن جهنم را عایدش خواهد کرد. چرا که در شرایطی هستیم که اگر می‌خواهیم وضعیت را سامان بدهیم باید کار و تولید را رونق دهیم.

در این مراسم همچنین مسعود پزشکیان، نماینده مجلس نیز که حضور داشت به سخنرانی پرداخت.

پزشکیان گفت: اگر از کسی تعریف می‌کنید جز خدا کسی را تعریف نکیند و اگر ملامت می‌کنید خودتان را ملامت کنید. از دیدگاه حضرت علی می‌خواهم بگویم خطا چون اسب وحشی است که اگر کسی سوار این اسب وحشی شود افسارش در دستش نیست و این اسب وحشی تو را در جهنم می‌اندازد.

او تصریح کرد: اما تقوا به عنوان اصلی است که در تمام ابعاد زندگی انسان باید حضور داشته باشد وتقوا چون اسب رامی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متقی نباید خطا کند. اگر مشکلی پیدا کردیم یعنی خطا کردیم یعنی تقوا نداشتیم. تقوا این نیست که نماز بخوانی و جامعه‌ات در گرسنگی و فقر و بی‌علمی باشد.

علیرضا محجوب

او همچنین افزود:امام چنین وصیت می‌کند؛ شما را، اهلم را و کسی را که این نوشته به دستش برسد به حرکت‌های بی‌خطا وصیت می‌کنم.

پزشکیان درباره لزوم انجام درست کار‌ها گفت: ما در پزشکی می‌گوییم کار درست را باید‌‌ همان بار اول درست انجام دهیم در اقتصاد هم همین اصل وجود دارد. نمی‌شود کار اشتباهی انجام داد و بعد گفت من از نوسان جلوگیری می‌کنم. وقتی شرایط سکه و دلار چنین است این یعنی سوء مدیریت. مجلس امروز قانونی را تصویب می‌کند و فردا ریزش می‌زند؛ این یعنی سوء مدیریت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در سیستم تکلیف ما مشخص نیست افزود: باید اختلافات را کنار گذاشت و وارد عرصه شد.

او تاکید کرد: وقتی ما برای مردم پرونده تشکیل می‌دهیم مردم پیش ما نمی‌آیند بیایید برای مردم پناهگاه شویم آن وقت مردم پیش ما می‌آیند.

«الهه راستگو»، نماینده مجلس نیز كه در این مراسم حضور داشت،گفت: بعد از 33 سالی که از انقلاب گذشت با فراز و نشیب‌هایی مواجه بودیم که خدا را شکر با سربلندی از آن بیرون آمدیم.

راستگو افزود:‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما اکنون رتبه 17 در جهان و رتبه اول را در منطقه داریم. در این راه مدیون فداکاری، همیاری و همدلی مردم کشورمان هستیم. ما در سایه خدا با این فداکاری و همدلی مردمان می‌توانیم خاری باشیم در چشم دشمنان.

او تاکید کرد: ما به میدان آمدیم که بگوییم هستیم و جانمان را فدای این مملکت می‌کنیم. ما اصلاح‌طلبیم و آمده‌ایم شرایط را اصلاح کنیم در شرایط کنونی همه‌مان باید با هم، همراه باشیم.

وی گفت: امروز یکی از صحنه‌های مورد توجه انتخابات است. بر همین اساس در شرایط کنونی همه دست به دست هم می‌دهیم و امیدواریم حضوری بیش از پیش موثر داشته باشیم.

بخش سیاست تبیان

منبع : ایلنا