تبیان، دستیار زندگی
سلام به دوستان هنرمندم. امروز می توانید با خواندن این مطلب کشیدن یک گوزن زیبا را یاد بگیرید. کافی است مراحل کار را با کمی دقت بکشید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوزن تاجدار
گوزن تاجدار

سلام به دوستان هنرمندم. امروز می توانید با خواندن این مطلب کشیدن یک گوزن زیبا را یاد بگیرید. کافی است مراحل کار را با کمی دقت بکشید.

مثل همیشه با یک پیش طرح کارمان را شروع می کنیم. خطوط ساده ای را رسم می کینم که در کشیدن نقاشی به ما کمک کند. برای این کار همانند تصویر زیر یک خط عمودی رسم می کنیم. شکل بیضی را نیز که در حالت عمودی است از ابتدای خط عمودیمان می کشیم. برای شاخ های گوزن هم خطی منحنی شبیه به حرف ب در قسمت بالای شکل بیضی رسم می کنیم.

گوزن تاجدار

برای کشیدن جزئیات یک نقاشی بهتر است از سر آن شروع کنیم. پس شکل بیضی را که برای سر و صورت گوزن در نظر گرفته بودیم را کامل می کنیم. دو دایره ی بزرگ برای چشم ها و دو دایره کوچک نیز برای نفس کشیدن گوزن خود رسم می کنیم. یک منحنی دیگر که شبیه به حرف ب باشد را در قسمت انتهای بیضی برای کامل کردن صورت و پوزه ی گوزن می کشیم.

گوزن تاجدار

همانند تصویر زیر خطوط دور صورت گوزنمان را می کشیم و شاخ های کوچکش را که شبیه به یک شاخه است، بر بالای سر او رسم می کنیم.

گوزن تاجدار

شاخ های بزرگ که در قسمت عقبی شاخ های کوچک قرار دارد به سمت بالا کشیده می شود. گوش هایش را فراموش نکنید. آنها می تواند بزرگتر نیز باشد پس به گوزن های مختلف نگاه کنید تا تفاوت انها را پیدا کنید و بتوانید آنچرا که دوست دارید بکشید.

گوزن تاجدار

نوبت به بدن گوزنمان می رسد. بدن او از خطوط نرم و منحنی تشکیل شده است که با ظرافت باید آنها را رسم کنید.

گوزن تاجدار

پاها از دو مفصل تشکیل شده است که یکی در قسمت زانو و دیگری در بالای سم اوست. با توجه به این مفاصل پاهای او را همانند تصویر زیر رسم نمایید.

گوزن تاجدار

پاهای عقبی را هم در جای خودش بکشید. جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید تا نقاشیتان زیبا تر شود.

گوزن تاجدار

می توانید گوزن های مختلف را ببینید، آنها به رنگ های مختلف قهوه ای وجود دارند. با سلیقه ی خودتان گوزن نقاشی را رنگ کنید.

گوزن تاجدار

امیدوارم از این نقاشی هم لذت برده باشید.

مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

سه پایه ی نقاشی کوچک چوبی

تکنیک های رنگ آمیزی

کلاغ سیاه

ماهی آزاد

لاک پشت دریایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.