تبیان، دستیار زندگی
موثرترین خصیصه ی منحصر به فردی كه موجب موفقیت در هر گفت‌وگویی می‌شود، توانایی افراد در نشان دادن قدردانی از طرف مقابل و تعریف و تمجید از اوست. این امر باعث می‌شود كه فرد در نظر همه عزیز و دوست‌داشتنی باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر گفتگو با هر کس ، در هر جا

هنر گفتگو با هر کس ، در هر جا

هیچ دلیلی وجود ندارد که هریک از ما نتوانیم گفتگو کننده ای خوب باشیم، این استعدادی عمومی و همه گیر و یکی از قطعی ترین عوامل موفقیت یا شکست ماست.(لیلیان ایکلر)

موثرترین خصیصه‌ی منحصر به فردی كه موجب موفقیت در هر گفت‌وگویی می‌شود، توانایی افراد در نشان دادن قدردانی از طرف مقابل و تعریف و تمجید از اوست. این امر باعث می‌شود كه فرد در نظر همه عزیز و دوست‌داشتنی باشد و همه‌ی این موارد به هنر گفت‌وگو با افراد در شرایط مختلف بستگی دارد. در این راستا، نگارنده در كتاب حاضر به بیان چگونگی گفت‌وگو در موقعیت‌های مختلف، توصیه‌هایی در خصوص آن‌چه باید گفت و آن‌چه نباید گفته شود می‌پردازد و هم‌چنین راهبردهایی را برای دست‌یابی به گفت‌وگویی موفق بیان می‌كند. افزون بر این نحوه‌ی گوش فرادادن موفقیت‌آمیز، گفت‌وگو با هركس در محیط كار، جلسات و كنفرانس‌ها، و... را بیان می‌كند.

کتاب هنر گفتگو با هر کس در هرجا براین پایه که توانایی گفتگوی روان و مناسب یکی از عوامل کلیدی موفقیت است  بنا شده است و بدون اینکه به چرای گفتگو کردن توجه داشته باشد، چگونگی آن را به شما می آموزد واعتماد به نفس و انگیزه ی لازم جهت حصول اطمینان کامل به توانایی را در گفتن سخن مناسب با هر کس ، در هر زمان و در هرجا برای فراهم می آورد.

موثرترین خصیصه‌ی منحصر به فردی كه موجب موفقیت در هر گفت‌وگویی می‌شود، توانایی افراد در نشان دادن قدردانی از طرف مقابل و تعریف و تمجید از اوست. این امر باعث می‌شود كه فرد در نظر همه عزیز و دوست‌داشتنی باشد و همه‌ی این موارد به هنر گفت‌وگو با افراد در شرایط مختلف بستگی دارد.

کتاب حاضر شامل دو بخش و هفده فصل است. بخش اول کتاب :اصول و مقررات پایه،جعبه ابزار شماست. خطوط راهنما و راهبردهای ارائه شده در این کتاب ، نیازهای شما را برای اینکه گفتگو کننده ای موفق تر باشید، دراختیارتان قرار می دهد پرسش خوب چگونه پرسشی است ،چه وقت نباید لطیفه بگویید، چگونه می توانید از دست کسی که بی وقفه حرف می زند خلاص شوید،تیک های کلامی احتمالی شما که خودتان به آن ها آگاهی ندارید کدام اند ، چگونه باید به پرسشی جسارت آمیز پاسخ دهید ، چگونه دو نفر را دقیق به یکدیگر معرفی می کنید.

بخش دوم کتاب ،در عمل به شما یاد می دهد چگونه در حوزه های 9 گانه ی زندگی گفتگو کنید. هریک از فصول این بخش شامل توصیه هایی است در مورد آنچه باید بگویید، آنچه نباید بگویید ، نحوه عمل در موقعیت های ویژه و نحوه ی برخورد با وضعیت های مختلف . در قسمت" اگر او بگوید ... شما بگویید..." با ماهیت پس و پیش گفتگو با دیگران آشنا خواهید شد.

گفتگو با هر کس در محیط کار،گفتگو در جلسات و کنفرانس ها ،گفتگو در رویدادهای کسب کاری اجتماعی ، گفتگو در مناسبت های اجتماعی ،گفتگوی تلفنی با هر کس ،گفتگو در اوقات دشواری ، گفتگو با خانواده و دوستان و در نهایت گفتگو برای برقراری رابطه ی عاشقانه از عناوین فصل های بخش دوم کتاب می باشد.

مشخصات کتاب

هنر گفتگو با هر کس ، در هر جا

نویسنده :روزالی ماگیو

مترجم:غلامحسین خاقانی

ناشر:نسل نواندیش

تنظیم و فرآوری :م.تجریشی