تبیان، دستیار زندگی
با توجه به شیوه تحصیل و تدریس آموزش مجازی که بصورت غیر حضوری انجام می شود، شما قادر خواهید بود همزمان به کارهای دیگر خود برسید. اما ممکن است این سئوال مطرح گردد که چرا همه دانشگاه ها به این شیوه تدریس نمی کنند؟....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش آموزش الکترونیک

تغییر زیر ساخت های آموزشی (1)

نقش آموزش الکترونیک

با توجه به شیوه تحصیل و تدریس آموزش مجازی که به صورت غیر حضوری انجام می شود، شما قادر خواهید بود همزمان به کارهای دیگر خود برسید. اما ممکن است این سئوال مطرح گردد که چرا همه دانشگاه ها به این شیوه تدریس نمی کنند؟

نیازهای مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای یادگیری:

سه عامل در آموزش موثر می باشد:

  • رسیدن به مرحله ای از رشد عقلی و جسمی به منظور لازمه یادگیری
  • تمرین مکرر به منزله آموختن
  • نیاز به یادگیری

افراد به آموزش روی می آورند زیرا نیاز مهم و بزرگ جامعه بوده و یا خود به علم و آموختن آن علاقه دارند که این دو حالت انگیزه های تدریس علم در تمام دنیا محسوب می شود.

افراد به آموزش روی می آورند زیرا نیاز مهم و بزرگ جامعه بوده و یا خود به علم و آموختن آن علاقه دارند که این دو حالت انگیزه های تدریس علم در تمام دنیا محسوب می شود.

نیازهای مهم در یک جامعه برای یادگیری، فرهنگ و ملزومات جامعه می باشد. این نیاز و ملزومات به هر شکلی که باشند، در محیطی که پاسخ گوی این نیاز ها باشد، مشترک می باشد در ادامه به چند مورد در رابطه با این نیاز های مهم جامعه به صحبت می پردازیم.

  • امروزه در جهان با توجه به فناوری که روز به روز در حال پیشرفت است، روند رو به رشد علم نیز، به فناوری وابسته می باشد. برای نمونه شخصی را در نظر بگیرید که چندین سال را صرف تحقیق در رابطه با موضوعی می کند و پس از به نتیجه رسیدن، به دلیل آگاهی پایین افراد، نمی تواند این دستاورد که حاصل تحقیق چند ساله اش است را به دیگران انتقال دهد. در چنین حالتی تمام تلاش های فرد محقق ضایع می گردد. پس در این مثال نیاز به یادگیری برای افراد جامعه را می توان مشاهده کرد، کسی که نمی توادن از فناوری در دنیای امروز بهره گیرد هم حکم همین فرد را دارد.
    انواع کارکردهای نهاد مدرسه


  • در حالت دیگر که مهم نیز می باشد، رقابت هایی می باشد که در میان سایر کشورها در زمینه علم، صنعت، اقتصاد و ... صورت می گیرد. در تمام کشورها الویت های فناوری در حوزه های پزشکی، صنعتی، نظامی، اطلاعاتی و ...می باشد. به این ترتیب آن دسته از کشور هایی که کمبود و  نقاط ضعف کمتری در استفاده از فناوری های ذکر شده داشته باشند، قدرت بیشتری دارند.

امروزه تمام کشورها سعی بر اختصاص دادن سهم بیشتری از بازارهای جهانی به خود را دارند و در این بین از تهدید و استعمار کشورهای دیگر استفاده می کنند.

  • امروزه تمام کشورها سعی بر اختصاص دادن سهم بیشتری از بازارهای جهانی به خود را دارد و در این بین از تهدید و استعمار کشورهای دیگر استفاده می کنند. به همین منظور دستیابی و استفاده از آخرین فناوری های روز، انتقال آن به نسل بعد، نیاز به آموزش احساس می شود. در این میان، آموزش مناسب به منابع انسانی که به عنوان منبعی برای تعلیم و آماده سازی، بشمار می روند دارای اهمیت بالایی می باشد.

  • همچنین رقابت های فردی در بین افراد یک جامعه وجود دارد که البته در زمینه های اقتصادی و صنعتی نسبت به زمینه های نظامی و سیاسی بیشتر است. این رقابت ها در سازمان و شرکت ها موثر می باشند، چرا که شرکت و سازمان ها برای رسیدن به اهداف خود، نیروهایی که دارای قابلیت و توانایی بالاتری نسبت به سایرین باشند را جذب می کنند. به این ترتیب در این موقعیت نیز نیاز به آموزش در افراد برای داشتن مهارت های کافی برای شانس بیشتر، لازم می باشد.

به این ترتیب سازمان ها و دولت ها هزینه ای را صرف تحصیل افراد می کنند و پس از فارغ التحصیل شدن آن ها، بازدهی چند برابر هزینه های انجام شده را دارند.
  • اما اگر از دید سیستم آموزشی به آموزش بنگریم، شاهد هزینه های بالایی برای سیستم آموزش هستیم که  شرایط مناسب را برای تحصیل فراهم می کند. در نگاه اول به نظر هزینه چندان زیادی در قبال یادگیری افراد به جامعه باز نگردد. اما با کمی تامل، متوجه می شویم که هر فرد پس از تحصیل، با تاسیس و یا فعالیت در شرکت های موجود در جامعه در زمینه های مختلف، به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای جامعه بازدهی دارند. این دانشجویان پس از اتمام درس با حضور در محیط های دولتی و خصوصی، درآمد زایی کرده به جامعه منفعت می رسانند. به این ترتیب سازمان و دولت ها هزینه ای را صرف تحصیل افراد می کنند و پس از فارغ التحصیل شدن آن ها، بازدهی چند برابر هزینه های انجام شده می باشد.
یادگیری بهتر زبان انگلیسی

به این ترتیب با توجه به رقابت هایی که در زمینه های اقتصاد و صنعت شکل می گیرد و همچنین برگردانده شدن چند برابر هزینه های انجام شده برای آموزش افراد، پس از فارغ التحصیل شدن، شرکت و سازمان های دولتی و خصوصی مختلفی شروع به فعالیت می کنند.

در هر سازمان (دولتی و خصوصی)، برای جذب و آموزش نیرو های انسانی تلاش صورت می گیرد. در این میان در بین، افراد برای حضور در دانشگاه های مطرح و استفاده از محیط آموزش و یادگیری بهتر با یکدیگر به رقابت می پردازند. شرکت ها نیز از میان افراد آموزش دیده، افرادی که در دانشگاه و مراکز  معتبر تدریس و دارای مهارت و قابلیت های بیشتری می باشند به عنوان نیروی انسانی می پذیرند.

ادامه دارد ...

گروه آموزش مجازی تبیان

تنظیم: نسرین صادقی