تبیان، دستیار زندگی
t;مسافران کوفه" به روی صحنه رفت همایش ادبی ضد جنگ در واشنگتن با آغاز محرم در تالار اندیشه حوزه هنری نمایش "مسافران کوفه" به روی صحنه رفت به مناسبت ایام سوگواری "حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، نمایش عاشورایی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش "مسافران کوفه" به روی صحنه رفت
همایش ادبی ضد جنگ در واشنگتن

با آغاز محرم در تالار اندیشه حوزه هنری

نمایش "مسافران کوفه" به روی صحنه رفت

به مناسبت ایام سوگواری "حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، نمایش عاشورایی "مسافران کوفه" نوشته ی سید حسین فدایی حسین با کارگردانی حسین پارسایی در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه رفت.

به گزارش ستاد خبری حوزه هنری ، در این نمایش بازیگرانی از جمله: کوروش زارعی ، کاظم نظری ، سید محمد جواد طاهری ، علی فرحناک ، مجید امیری ، حسن اردستانی ، جواد پیروزی ، علی ابراهیمی ، سید مهدی میرغیاثی و میترا خواجه ئیان به ایفای نفش خواهند پرداخت .

لازم به ذکر است ، این نمایش توسط دفتر آفرینشگری تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با تلاش گروه تئاتر آیین ، که نمایش های موفق دیگری از جمله "غریبه شام" و "بانوی بی نشان" به روی صحنه برده اند ، تهیه شده است .

داستان این نمایش از این قرار است که فرزندان کوچک "مسلم بن عقیل" پس از واقعه عاشورا از کاروان اسرا گریخته و در پی یافتن نشانی از پدرشان به خرابه ای در جوار دار الاماره کوفه پناه می برند.

آنها آنچه را که از دریچه ی ضمیر کودکانه شان از ابتدای ورود به سرزمین کربلا تا حوادث عاشورا دیده اند به صورت رویایی صادقه برای پدرشان روایت می کنند. مسلم نیز در طول روایت کودکانش از عاشورا برای ایشان از بیعت کوفیان و پیمان شکنی آنان و دیگر حوادث کوفه می گوید و ...

گفتنی است این نمایش تا 12 اردیبهشت 82 ، از ساعت 30/18 هر روز در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابانهای حافظ و سمیه به روی صحنه خواهد رفت.

همایش ادبی ضد جنگ در واشنگتن

سیزده شاعر از نقاط مختلف جهان ، برای شرکت در همایش ادبی " مخالفت با جنگ " در واشنگتن شرکت کردند.

به گزارش شبکه الجزیره ، این همایش شعر خوانی را سام هامیل شاعر معروف کالیفرنیایی ترتیب داده است و شعرهای شرکت داده شده در این نشست ، مضمون مخالفت با جنگ دارد.

هامیل پیش از این ، دعوت لورا بوش همسر رئیس جمهور آمریکا را برای مشارکت در یک همایش ادبی در کاخ سفید رد کرد و در نامه ای که از طریق شبکه جهانی اینترنت انتشار داد ، از شاعران جهان خواست با سرودن قصایدی ضد جنگ در همایش ادبی واشنگتن شرکت کنند.

این دعوت با استقبال هزاران شاعر از سراسر جهان مواجه شده است .