تبیان، دستیار زندگی
کنایه احمدی​نژاد به مجلس: دو شیفته کار کنید و بودجه را تا پایان سال به دولت ارائه دهید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی‌نژاد به مجلس: دو شیفته کار کنید


کنایه احمدی‌نژاد به مجلس: دو شیفته کار کنید و بودجه را تا پایان سال به دولت ارائه دهید
احمدی نژاد-مجلس

هرچه رئیس مجلس احترام دولتمردان را در ارائه با تاخیر لایحه بودجه حفظ کرد، رئیس جمهور در عوض از مجلسیان خواست تا با دوشیفته کار کردن این لایحه را تا پایان سال تصویب کنند.

رئیس جمهور همچون گذشته با لحنی توام با مزاح، نمایندگان را مخاطب قرار داد و گفت: شما روزی 5-6 ساعت وقت و تحمل دارید که فریادهای آقای کواکبیان را گوش دهید، خب همین قدر کار کنید و بودجه را قبل از انتهای سال به ما بدهید!

احمدی نژاد که با انتقادات نمایندگان هنگام ارائه لایحه روبرو شده بود مبنی بر اینکه مجلس، زمان لازم برای بررسی این لایحه را ندارد، گفت: آیین نامه را خودتان نوشته اید و می توانید زمان بندی اش را کمتر کنید.ما که تحملش را نداریم که 5-6 ساعت اینجا بنشینیم و حرف بشنویم، باید برویم کار کنیم، شما که این حوصله را دارید، دو شیفت کار کنید و این لایحه را تا پایان سال تصویب کنید.

این اظهارات وی با فریادهای اعتراضی برخی نمایندگان مواجه شد ولی احمدی نژاد در حالیکه تریبون را ترک می کرد، با خنده گفت: لایحه بودجه بسیار شفاف است و بررسی آن وقت زیادی نمی گیرد. زودتر تصویبش کنید.

گفتنی است سقف لایحه وبدجه 91، 510 هزار میلیارد تومان است. در حالی که لایحه بودجه 90، با سقف 538 هزار میلیارد تومان ارائه شده بود و این گویای کاهش سقف بودجه سال بعد است.

بخش دوم سخنان رئیس جمهور در ارائه لایحه بودجه 91 را در ادامه بخوانید:

*افزایش بهره وری و کاهش وابستگی به نفت در لایحه بودجه دیده شده است.

* توجه ویژه به عمران شهرهای روستایی، توانمندی های دفاعی کشور، کارآمد سازی نظام آموزشی، تلاش برای ضابطه مندی بودجه شرکت های دولتی و ... در لایحه بودجه لحاظ شده است.

* اعتماد به توان مردم نیز در بودجه افزایش یافته است. دولت عزم خود را جزم کرده تا با همکاری مردم و هماهنگی قوا، به سمت رفع تبعیض و بی عدالتی و به سمت اجرای کامل سند چشم انداز پیش برود.

* اجرای سیاست های اصل 44، قانون گمرک، قانون هدفمند سازی و ... نشان می دهد که دولت به دور از حاشیه سازی ها به دنبال اجرای قوانین است.

رئیس جمهور همچون گذشته با لحنی توام با مزاح، نمایندگان را مخاطب قرار داد و گفت: شما روزی 5-6 ساعت وقت و تحمل دارید که فریادهای آقای کواکبیان را گوش دهید، خب همین قدر کار کنید و بودجه را قبل از انتهای سال به ما بدهید!

*  لایحه بودجه از دو بخش بودجه شرکت های دولتی و بودجه عمومی دولت تشکیل شده است که نزدیک به 510 هزار میلیارد تومان است. 410 هزار میلیارد تومان آن، مربوط به شرکت های دولتی است. بودجه دولت، 5.6 درصد کاهش یافته و بودجه شرکت های دولتی افزایش یافته تا خدمات افزایش یابد.

*  مجموع سرمایه گذاری های دولتی در سال بعد 136 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که 20 درصد افزایش نسبت به امسال دارد.

* برای کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی ترتیباتی یافته ایم و درآمدهای مالیاتی 20 درصد افزایش و درآمدهای غیر نفتی دیگر 80 درصد افزایش خواهد یافت.

*نسبت درامدهای دولت نسبت به تولید ناخالص ملی 7.5 درصد افزایش یافته است.

* رشد اعتبارات هزینه ای در لایحه بودجه 91 بدون اعتبارات هدفمندی 12.8 درصد است. اما رشد اعتبارات عمرانی کشور و سرمایه گذاری در زیرساخت ها 39.4 درصد پیش بینی شده است.

*  یارانه  های کشاورزی و تولید، کمک به تامین هزینه های تحمل ناپذیر درمان، کمک به تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز نیز در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

* در بخش هزینه های جاری، دولت پیش بینی های خوبی انجام داده است که امیدواریم با تصمیم مجلس عملیاتی شود. اعتبارات هزینه ای را کمتر از رشد تورم، افزوده ایم.

احمدی نژاد

*  303 میلیارد تومان به اعتبارات دستگاه های فرهنگی افزوده ایم. به صندوق های بازنشستگی 730 و 1100 میلیارد تومان علاوه بر افزایش متعارف، بودجه داده ایم. برای کارهای آموزشی و تحقیقاتی 815 هزار میلیارد تومان علاوه بر افزایش متعارف به وزارت علوم پول داده ایم. 4630 میلیارد تومان هم به بودجه دفاعی اضافه کرده ایم.

* 24 میلیارد تومان برای جذب هیات علمی جدید بودجه گذاشته ایم.

* 156 میلیارد تومان هم علاوه بر افزایش متعارف به بودجه قوه قضاییه داده ایم که پارتی بازی آقای عزیزی است!

* برای اعتبارات استانی 193 میلیارد تومان بودجه گذاشته ایم.

* علاوه بر اعتبارات منظور شده برای حل مشکل مسکن 240 میلیارد تومان در نظر گرفته ایم. 165 میلیارد تومان هم برای ایجاد زیرساخت مسکن و 170 میلیارد برای جبران یارانه مسکن قائل شده‌ ایم.

* افزایش سهم اعتبارات عمرانی از ویژگی های لایحه بودجه 91 است که 8430 میلیارد تومان پیش بینی شده و 42 درصد افزایش دارد.

* برای تمرکز زدایی و افزایش اختیارات استانی،1103  طرح قائل شدیم و اعتبار 2753 میلیارد تومان قرار داده‌ایم.

* رشد بودجه شرکت های دولتی 11.7 درصد است که از 440 به 434 شرکت کاهش یافته است. یکی از سیاست های مهم در سال 91، منظور نکردن کمک زیان برای شرکت های دولتی است. در مجموع 920 میلیارد تومان به شرکت های دولتی اعم از صداوسیما، خبرگزاری و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و .. می رسد.

*جهت گیری دولت بیشتر به سمت کار و تلاش است.

* اگرچه ما لایحه بودجه 90 را یک روز پس از تصویب قانون برنامه پنجم به مجلس دادیم اما لایحه بودجه را سه ماه بعد تصویب کردید.

* می دانم که الان ذهن نمایندگان مشغول است اما اگر بتوانید لایحه را امسال بدهید بهتر است.

* ما تحت هر شرایطی در کنار ملتیم و و در خدمت آرمان های ایران و پیشبرد امور کشوریم و هیچ فرصتی را برای ساختن از دست نخواهیم داد.

* از نمایندگان متشکرم که علی رغم مشغله های مضاعف این ماه ها، همت کنند و بودجه را به سرعت رسیدگی کنند.

*از ملت بزرگ ایران متشکرم که در سختی و آسایش خادمان خود را تنها نگذشاته اند و همکاری دلسوزانه و عاشقانه با دولت داشتند.

بخش سیاست تبیان


منبع :خبرآنلاین