تبیان، دستیار زندگی
مسوولان پلیس راهور مصمم هستند بزودی علاوه بر تغییراتی در تعداد و نوع گواهینامه‌های رانندگی در کشور، بازنگری در ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های نظری و عملی رانندگی به هنرجویان در آموزشگاه‌های رانندگی داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییرات جدید در گواهینامه‌ها


مسوولان پلیس راهور مصمم هستند بزودی علاوه بر تغییراتی در تعداد و نوع گواهینامه‌های رانندگی در کشور، بازنگری در ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های نظری و عملی رانندگی به هنرجویان در آموزشگاه‌های رانندگی داشته باشند.


با تغییراتی که در این زمینه رخ خواهد داد، ضمن این‌که تغییراتی در دریافت گواهینامه‌های رانندگی برای متقاضیان رخ خواهد داد، بازنگری و تغییراتی نیز در خصوص گذراندن دوره‌های آموزش عملی و نظری متقاضیان در آموزشگاه‌ها اعمال خواهد شد که تمام این موارد در نهایت به جدی‌تر‌شدن و نظارت دقیق برای متقاضیان صدور گواهینامه منجر خواهد شد.

گواهینامه

انواع سه‌گانه گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری روز سه شنبه خود که به منظور ارائه گزارشی از وضعیت کاهش تخلفات در پی اجرای قانون جدید جرائم رانندگی در کشور برگزار شد، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی در حال انجام، قرار است کیفیت آموزش‌های نظری و عملی رانندگی به هنرجویان در آموزشگاه‌های رانندگی افزایش یابد که تمام این موارد به افزایش مهارت‌ها و آمادگی کامل دریافت‌کنندگان جدید گواهینامه رانندگی در کشور منجر خواهد شد.

سردار اسکندر مومنی با اشاره به این‌که هم اکنون 6 نوع گواهینامه در کشور وجود دارد، گفت: بر اساس طرح جدید تعداد گواهینامه های کشور به3 نوع شامل پایه 3، پایه 2 و پایه یک و نوع خودروهایی که این گواهینامه‌ها برای رانندگان آنها صادر می‌شود، به3دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شوند. سردار مومنی اظهار امیدواری کرد از ابتدای سال آینده تمامی گواهینامه‌ها بر اساس سیستم جدید صادر شود که به این ترتیب دقت و مهارت رانندگان برای دریافت گواهینامه باید افزایش یابد و مهارت و دانش نظری آنها نیز تقویت شود.

کاهش 8 درصدی تخلفات با اجرای قانون جدید

اجرای قانون جدید جرایم رانندگی در کشور که در آن بر دو موضوع افزایش جریمه‌ها و سیستم امتیاز منفی تاکید شده موجب کاهش آمار تخلفات رانندگی در کشور شده است.

اجرای قانون جدید جرایم رانندگی در کشور که در آن بر دو موضوع افزایش جریمه‌ها و سیستم امتیاز منفی تاکید شده موجب کاهش آمار تخلفات رانندگی در کشور شده است

سردار مومنی در این راستا به اجرای قانون جدید جرایم رانندگی در کشور گریزی زد و با اشاره به تاثیر اجرای این قانون در کاهش تخلفات حادثه‌ساز رانندگی گفت: اجرای قانون جدید جرایم رانندگی موجب کاهش 8 درصدی آمار تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در کشور شده است.

جریمه

به گفته وی، تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز با 20 درصد، سرعت غیرمجاز و انجام حرکات مارپیچ هر کدام با 15 درصد و حرکت با دنده عقب حدود 8 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا به این نکته نیز تاکید کرد که اجرای قانون جدید جرایم رانندگی موجب کاهش قابل توجه تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی سال جاری در کشور شده است که این موضوع از وارد شدن 10 هزار میلیارد تومان خسارت مادی به کشور جلوگیری کرده است و این در حالی است که سرانه هر ایرانی از هزینه کاهش تصادفات و کشته‌ها و مجروحان حوادث رانندگی 120 هزار تومان برآورد شده است.

سردار مومنی در خصوص نحوه برخورد با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند نیز توضیح داد: رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند، در صورتی که طی 3 مرحله بر اساس قانون نمره منفی بگیرند، در مرحله آخر گواهینامه‌شان باطل خواهد شد و راننده متخلف پس از گذشت یک سال می‌تواند مجددا همانند رانندگانی که برای بار اول گواهینامه دریافت می‌کنند نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کند.

به گفته وی، پلیس در صدور مجدد گواهینامه برای این افراد سختگیری بیشتری خواهد کرد.

سردار مومنی از واریز بالغ بر 200 میلیارد تومان به خزانه دولت بابت بخشودگی جرایم رانندگی سال 89 خبر داد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : خبرآن لاین