تبیان، دستیار زندگی
مطالعات نشان می‌‌دهد کارمندانی که محیط کاری آنها پر از فشار روانی است، در طول کار روزانه با فشارخون بالا روبرو هستند. فشارخون بالا عامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در مدت زمان‌ طولانی است. این مطالعات که بر روی حدود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فشار روانی در محیط کار و افزایش فشارخون


مطالعات نشان می‌‌دهد کارمندانی که محیط کاری آنها پر از فشار روانی است، در طول کار روزانه با فشارخون بالا روبرو هستند. فشارخون بالا عامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در مدت زمان‌ طولانی است.

این مطالعات که بر روی حدود 300 کارمند یک شرکت شیمیایی انجام شد، نشان می‌دهد که این کارمندان از فشارخون مناسب در تمام مدت کار برخوردار بودند. این افراد که بین سنین 55- 18 سال داشتند، تحت آزمایشات پزشکی قرار گرفتند و به سوالات طرح شده در خصوص درجات مختلف فشارروانی ناشی از کارشان پاسخ دادند.

بر این اساس، این کارمندان تحت آزمایش‌های روانی رایانه‌ای نیز قرار گرفتند و پژوهش‌گران درجات فشارخون شرکت‌کنندگان را در هنگام استراحت و در طول آزمایشات روانی اندازه گرفتند.

این تحقیق با اشاره به اینکه 70 نفر از شرکت‌کنندگان به طور اتفاقی انتخاب شدند تا نمایشگرهایی را برای ارزیابی 24ساعته فشارخون به همراه داشته باشند، می‌افزاید: 20 درصد نتایج این ارزیابی حاکی از وجود درجات بالای فشار کاری بوده است.

بر اساس این گزارش این دسته از کارمندان با فشارخون دیاستولیک بیشتری نسبت به دیگر همکاران خویش و در طول روز کاری روبرو بودند. بر این اساس، عدد فشار خون دیاستولیک افراد تحت آزمایش خارج از محل کار، کمتر از این میزان بود.

در ضمن فشارهای روانی غیرکاری همچون فشارهای روحی نیز، افزایش قابل ملاحظه‌ای را در افراد در معرض فشارهای روانی زیاد به وجود می‌آورد.


* مطالب مرتبط در این سایت :

- مطالبی در مورد استرس در محیط کار

- رژیم غذایی برای کاهش فشار خون بالا

- نقش تغذیه در پیشگیری و درمان پرفشاری خون

- مصرف مواد غذایی گیاهی و لبنیات ، فشار خون بالا را كاهش می دهد

- چرا رژیم غذایی DASH، فشار خون بالا را كاهش می دهد؟

- چگونه فشار خون را كنترل كنیم؟

- فشارخون بالا عارضه ای كه باید از آن ترسید!

- با فشارخون بالا چه كنیم ؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.