تبیان، دستیار زندگی
حول بنیادین نظام آموزش و پرورش»، به مدت 50 ساعت پس از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله دوم آموزش سند ملی

مرحله دوم آموزش سند ملی

آغاز مرحله دوم آموزش سند ملی آموزش و پرورش پس از تعطیلات نوروزی اخبار

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: مرحله دوم آموزش‌های ضمن خدمت «سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش»، به مدت 50 ساعت پس از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود.

مرحله دوم آموزش سند ملی

اسدالله اسدی گرمارودی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش، درباره وضعیت نهایی آموزش‌های ضمن خدمت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اظهار داشت:

با توجه به فراوانی جمعیت فرهنگیان در سراسر کشور، این آموزش‌ها را به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض کرده‌ایم که در گام نخست، مطالعه و آموزش غیرحضوری سند تحول بنیادین انجام شده است.

وی افزود: برگزاری آزمون مربوط به این بخش از آموزش‌ها، به صورت «حضوری» و در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها خواهد بود و نتایج اولیه اجرای این بخش از آموز‌ش‌ها نیز از سطح استان‌ها جمع‌آوری شده است.

اسدی گرمارودی ادامه داد: در بخش دوم آموزش سند، مباحث «فلسفه آموزش و پرورش، رهنامه تعلیم و تربیت و برنامه درسی ملی» در قالب 50 ساعت آموزش طراحی شده که به صورت «حضوری» است و تلاش می‌کنیم تا این بخش از آموزش‌ها را پس از تأمین اعتبار مورد نیاز پس از عید نوروز شروع کنیم و مجوزهای لازم را برای استان‌ها صادر کنیم تا در فصل بهار و تابستان این آموزش‌ها را اجرا کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش تأکید کرد:

این آموزش‌ها جزء دوره‌های تخصصی مشترک محسوب شده و شامل تمام نیروهای آموزش و پرورش می‌شود و تمام دست‌اندرکاران و معلمان باید این دوره‌ها را بگذرانند تا با انسجام بیشتری اهداف سند تحول بنیادین محقق شود.

وی در خصوص ارزیابی پس از آموزش نیز گفت: این مسئولیت برعهده اداره ارزیابی و نظارت بر آموزش‌هاست و علاوه بر آن، بانک ارزیابان کشور را نیز در یک‌سال گذشته طراحی و آماده کرده‌ایم که براین اساس به زودی یک دوره آموزشی 120 ساعته برای نیروهای ساکن در شهرستان‌ها که مدارک «کارشناسی ارشد به بالا» در رشته‌های «برنامه‌ریزی و مدیریت آموزشی» دارند، برگزار می‌کنیم و کارت صلاحیت ارزشیابی به آنها می‌دهیم تا بر فرایند آموزش‌های کوتاه‌مدت در کشور نظارت کنند.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گرد آوری و تنظیم: یگانه داودی