تبیان، دستیار زندگی
افتخاری تازه برای شمشیربازی ایران تیم جوانان سابر در رده چهاردهم جهان آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی درباره تیم جوانان اعلام شد‌. در این رده بندی تیم جوانان سابر ایران توانست برای نخستین بار در جمع تیم‌های مطرح شمشی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه و خواندنی 8/6/85


افتخاری تازه برای شمشیربازی ایران

تیم جوانان سابر در رده چهاردهم جهان

آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی درباره تیم جوانان اعلام شد‌. در این رده بندی تیم جوانان سابر ایران توانست برای نخستین بار در جمع تیم‌های مطرح شمشیربازی جهان قرار گرفته و در رده چهاردهم بایستد كه افتخاری تازه‌ برای شمشیربازی ایران به حساب می‌آید‌.

در این رده بندی جهانی 39 تیم حضور دارند و از آسیا تنها تیم‌های كره و ژاپن بالاتر از تیم جوانان سابر ایران قرار گرفتند‌.

شکوفی در یک چهارم پایانی فیوچرز تهران

هفته دوم رقابتهای تنیس فیوچرز تهران با راهیابی شكوفی به دور یك چهارم نهایی پیگیری شد.

در روز چهارم بازیهای این هفته دیروز اشكان شكوفی برابر ابوالخیر از مصر به برتری رسید و به جمع 8 تنیسور برتر مسابقات انفرادی هفته دوم راه یافت. در سایر دیدارها نیز ، انوشا شاه قلی 2 - 0 مغلوب پولاسك از اسلواكی شد و روزبه كامران در دو ست مقابل آدام وجملكا از جمهوری چك شكست خورد. شكوفی تنها تنیسور ایرانی راه یافته به مرحله یك چهارم پایانی هفته دوم، امروز به مصاف ساتچكو آلمانی - بخت نخست این رقابتها با رنكینگ 317 می رود.

تساوی صباباتری و ملوان بندر انزلی

تیم فوتبال صباباتری در ادامه بازیهای تدارکاتی خود عصر امروز به دیدار تیم ملوان بندرانزلی رفت . در این بازی که در زمین تمرین اختصاصی باشگاه صباباتری واقع در میدان نوبنیاد ، روبروی بیمارستان شهید چمران برگزار شد، دو تیم از اکثر بازیکنان خود استفاده نمودند و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

تیم فوتبال صباباتری پنجشنبه این هفته و در زمین اختصاصی تمرین خود به مصاف تیم صنعت نفت آبادان خواهد رفت.

شماره 10 صباباتری به تاریخ این باشگاه پیوست

به گفته عباس مرادی قائم مقام باشگاه صباباتری به پاس قدردانی از زحمات علی دائی در دو فصل حضور ایشان در صباباتری پیراهن شماره ده تیم فوتبال صباباتری به بازیكن دیگری داده نخواهد شد و این پیراهن برای همیشه در تابلوی افتخارات باشگاه نگهداری میشود.

اولین چمن مصنوعی لیگ برتر در کرمان

تیم فوتبال مس كرمان دیدارهای این فصل خود در مسابقات لیگ برتر را در زمین چمن مصنوعی برگزار می كند. مجتبی موذن زاده سرپرست این تیم در گفت و گو با شبكه خبر ضمن اعلام این خبر گفت: تیم مس كرمان در بازیهای خانگی این فصل خود در ورزشگاه سلیمی كیا كه دارای زمین چمن مصنوعی است به میدان رود و این موضوع نیز به تایید مقامات فدراسیون فوتبال رسیده است و مغایرتی با قوانین فوتبال ندارد.

شکست سنگین تیم مایلی کهن در رشت

تیم فوتبال پگاه گیلان در یک بازی دوستانه در ورزشگاه عضدی رشت برابرِ فولاد خوزستان به برتری 4 – 0 دست یافت.

در این بازی امین محتشمی ، سیامك فراهانی ، بیژن حسینی و حبیب هوشیاری گلهای پگاه را وارد دروازه ی فولاد و شاگردان مایلی کهن کردند.

شاید باقری به فینال نرسد

کریم‌ باقرى‌ که‌ این‌ روزها به‌ علت‌ مصدومیت‌ کمر در تمرینات‌ غایب‌ است‌ طبق‌ دستور پزشک‌ باید مدتى‌ را خانه‌نشین‌ باشد و استراحت‌ کامل‌ بکند. احتمال‌ اینکه‌ او به‌ دیدار فینال‌ جام‌حذفى‌ برابر سپاهان‌ هم‌ نرسد زیاد است.

شارجه مغلوب القادسیه شد

گل رسول خطیبی هم مانع شكست شارجه برابر القادسیه نشد.

در ادامه رقابتهای قهرمانی باشگاه‌های خلیج فارس و از گروه یك، تیم شارجه امارات با نتیجه 3 بر 2 مغلوب القادسیه كویت شد.

القادسیه تا دقیقه 41 با دو گل از شارجه پیش بود ولی رسول خطیبی در دقیقه 48 از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را برای شارجه به ثمر رساند. شارجه در دقیقه 58 توسط حسن احمد گل تساوی را وارد دروازه القادسیه كرد.

ولی محمد رشید در دقیقه 65 گل سوم القادسیه و دوم خود را به ثمر رساند تاپیروزی 3 بر 2 القادسیه در این بازی صعود آنها را به مرحله بعد تضمین كند.

گفتنی است، مسعود شجاعی دیگر بازیكن ایرانی شارجه نیز در این بازی به میدان رفت.

دستگیری یک فوتبالیست

یكی از مدافعان تیم ملی فوتبال كشورمان در فاصله 48 ساعت مانده به اعزام تیم ملی ایران به کره ، نیمه هاى شب به همراه چند نفر در اتومبیل دوستش در بزرگراه چمران نشسته بود كه توسط مأموران انتظامى مورد بازرسى قرار مى گیرد و كشف یك قبضه اسلحه و نیز مواد اعتیادآور و روانگردان در اتومبیل زانتیاى حامل این عده موجب دستگیرى آنان شد.

مأموران گشت انتظامى پس از بازداشت افراد متوجه شدند این فوتبالیست سرشناس نیز در بین بازداشت شده گان است. این بازیکن با تلاشهای بسیار و قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.

جامانده ی کاروان تیم ملی

ماركار آقاجانیان آنالیزور تیم ملى كه نقش پررنگى را در مشاوره هاى تاكتیكى و فنى به كادر فنى داشته، از همراهى تیم ملى در سفر كره جنوبى بازماند.آقاجانیان در این باره مى گوید: به دلیل مشكلات گذرنامه نتوانستم همراه بقیه به كره بروم.