تبیان، دستیار زندگی
آندرانیک تیموریان پس از یک ماه ونیم انتظار اجازه کار گرفت تا در هفته بعد بازیهای لیگ برتر انگلستان با پیراهن بولتون به زمین بیاید. دیشب و در حالی که تنها دو روز به پایان مهلت نقل و انتقالات فصل فوتبال اروپا باقی مانده بود ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیموریان از 18 شهریور در سازمان ملل!


آندرانیک تیموریان پس از یک ماه ونیم انتظار اجازه کار گرفت تا در هفته بعد بازیهای لیگ برتر انگلستان با پیراهن بولتون به زمین بیاید.

دیشب و در حالی که تنها دو روز به پایان مهلت نقل و انتقالات فصل فوتبال اروپا باقی مانده بود علی اصغر مانوسی فر مدیر برنامه تیموریان در گفت و گو با تبیان گفت : دادگاه پس از تعطیلات تابستانی انگلستان و در تجدید نظری که انجام داد برای تیموریان اجازه کار صادر کرد تا او بتواند در اولین بازی بولتون که روز 9 سپتامبر (18 شهریور ) مقابل واتفورد برگزار می شود بازی کند. به این ترتیب مجوز کار این هافبک خلاق ایرانی از شعبه وزارت کار انگلیس در شفیلد صادر شد.

آندرانیک هافبک دفاعی 22 ساله ایران اگرچه نتوانسته در 75 درصد بازیهای دو سال اخیر تیم ملی حضور داشته باشد و به همین دلیل شرایط عادی پیوستن به لیگ برتر را نداشت، اما با درخشش خیره کننده در هر سه بازی جام جهانی مقابل مکزیک، پرتغال و آنگولا پدیده شد و نظر باشگاه بولتون را به خود جلب کرد.

تیموریان پیش از آنکه جام جهانی تمام شده باشد مذاکراتش را با بولتون آغاز کرد و برای حضور در آزمایشات و بعد تمرینات تیم به انگلستان رفت.

هاقبک سابق ابومسلم مشهد علیرغم مشکلات مجوز کار، با بولتون قرار داد بست تا دیر یا زود برای باشگاه به میدان بیاید.

آندو که اینک همراه تیم ملی ایران در سئول است و برای بازی انتخابی جام ملت های آسیا مقابل کره جنوبی آماده می شود روز 15 شهریور برای رویارویی با سوریه در دمشق خواهد بود و بلافاصله به انگلستان می رود تا در بازی هفته چهارم بولتون مقابل واتفورد حاضر باشد. او در بولتون شماره 16 را خواهد پوشید.

تیموریان پس از کریم باقری که در فصل2000-2001 و برای چند دقیقه توانست برای چارلتون اتلتیک بازی کند دومین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران در لیگ برتر خواهد بود.

او پس از هیده توشی ناکاتا که چند هفته پیش از فوتبال خداحافظی کرد و علی حبسی دروازه بان عمانی بولتون سومین آسیایی این باشگاه هم به حساب می آید.

مانی جزمی خبرنگار فوتبال ایرانی بی بی سی در این باره به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته است : بولتون در انگلستان از لحاظ داشتن تنوع بازیکنان خارجی منحصر به فرد است. آندو 17 امین بازیکن خارجی باشگاه است. بازیکنانی از ساحل عاج ، تونس، مکزیک و یونان در این باشگاه حاضر هستند. خیلی ها به بولتون سازمان ملل می گویند. پس آندو اینجا غریبه نخواهد ماند و شانس زیادی برای بازی کردن دارد.

رقبای تیموریان ایوان کمپو اسپانیایی و گری اسپید ولزی هستند که هر دو در دوران پایانی فوتبال خود هستند. پس شانس تیموریان برای فیکس شدن زیاد است. به علاوه بولتون متهم است که زیبا بازی نمی کند. این تیم 1 – 5 – 4 به میدان می آید و با دوندگی بسیار و استفاده از توپ های بلند و ضربات ایستگاهی مثل کرنر گل های مرگ آوری به حریفان بزرگ می زند که شرایط به فوتبال آندو نزدیک است.

جزمی در ادامه می گوید: اما مهمتر از هر چیزی برای ایرانیان مقیم انگلستان ورود یک نام ایرانی به رقابت های مهم لیگ برتراست. مسابقات لیگ برتر در کانون توجه رسانه ها ، مردم بریتانیا و شاید همه جهان است و ایرانی ها آمده تیموریان را یک اتفاق بزرگ فرهنگی – ملی می دانند.

خبر آغاز کار آندو مسیحی – ایرانی که به همین دلیل با توجه خاصی از سوی رسانه های اروپایی مواجه خواهد شد از هم اکنون بازتاب وسیعی در روزنامه های انگلیسی داشته است.

سام آلاردایس مربی بولتون در سایت رسمی باشگاه گفته تیموریان و نیكولا آنلكا دو خرید موفق بولتون در این فصل بوده اند. آندو بازیکن باهوشی است او حساب ویژه ای روی این بازیکن باز کرده است. و می گوید : آندرانیک بازیکن با استعدادی است. اعتقاد دارم او توانایی تطابق با شرایط سخت لیگ برتر را دارد.تیموریان در جام جهانی خیلی ها را تحت تاثیر قرار داد و خوشحالم که با قرار داد با او می توانیم مبارزه جدی تری را آغاز کنیم.