تبیان، دستیار زندگی
در نیم سال اول تحصیلی 90 ـ 91 شرکت طلاب در امتحانات درسی فلسفه، فقه و اصول پایه‌های هفتم تا دهم الزامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نام نویسی امتحانات سطوح عالی حوزه علمیه قم آغاز شد
امتحانات

نام نویسی امتحانات سطوح عالی حوزه علمیه استان قم از امروز به صورت اینترنتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب و فضلای حوزه علمیه استان قم از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی http://howzeh-qom.com جهت نام نویسی در امتحانات نیم سال اول تحصیلی 90ـ 91 اقدام کنند.

در نیم سال اول تحصیلی 90 ـ 91 شرکت طلاب در امتحانات درسی فلسفه، فقه و اصول پایه‌های هفتم تا دهم الزامی است.

براساس این گزارش، طبق برنامه جدید طرح ساماندهی دروس سطوح عالی حوزه که از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اعلام شده است، امتحانات این سطح در دو نیم سال تحصیلی برگزار می‌شود که طلاب موظف هستند در هر ترم در این امتحانات شرکت کنند.

این گزارش حاکی است، در نیم سال اول تحصیلی 90 ـ 91 شرکت طلاب در امتحانات درسی فلسفه، فقه و اصول پایه‌های هفتم تا دهم الزامی است.

طبق برنامه اعلام شده امتحانات سطوح عالی حوزه در روزهای پنجشنبه 27 و جمعه 28 بهمن ماه و روزهای پنجشنبه 4 و جمعه 5 اسفند ماه در قم برگزار می‌شود.

براساس برنامه تنظیم شده، امتحانات سطوح عالی حوزه علمیه استان قم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه و شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، طلاب سطح عالی پس از ثبت‌نام چنانچه قصد انصراف یا اصلاح را داشتند حداکثر تا 20 بهمن ماه فرصت دارند برای این اصلاحات به سایت معاونت آموزش حوزه مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، با توجه به این که طرح ساماندهی دروس سطوح عالی حوزه به تازگی ابلاغ شده است؛ از‌این رو طلاب جهت هرگونه سؤال در خصوص طرح ساماندهی دروس سطوح عالی و امتحانات می‌توانند در ساعات اداری با شماره 7740971 داخلی 101 و 7740976 با پیش شماره 0251 تماس بگیرند.

این گزارش حاکی است، جهت شرکت در امتحانات ارائه کارت ورود به جلسه یا کارت الکترونیک معاونت آموزش الزامی است؛ از‌این رو کارت ورود به جلسه از سایت معاونت آموزش قابل دریافت است.

با توجه به تعدد مکان امتحانات طلاب حتی‌الامکان نزدیک‌ترین مکان را به محل سکونت خود انتخاب کنند؛ از‌این رو طلاب در انتخاب مکان امتحان دقت کنند که پس از ثبت نام به‌هیچ وجه امکان جا به جایی مقدور نیست.

گفتنی است، است نتایج امتحانات حداکثر 15 روز پس از برگزاری امتحانات اعلام می‌شود، اعتراض به نتیجه امتحانات، نیز تنها از طریق سایت معاونت آموزش خواهد بود