تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس باوجود اولتیماتوم مربیان سابق و فعلی مبنی بر پرداخت مطالبات تا پایان هفته به دلیل شكایت بازیكنان سابقش به فدراسیون بین‌المللی، در آستانه سقوط به لیگ دسته اول (آزادگان) قرار دارد. در حالیكه مدت‌ها از شكایت برخی نفرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس در آستانه سقوط به لیگ آزادگان


پرسپولیس باوجود اولتیماتوم مربیان سابق و فعلی مبنی بر پرداخت مطالبات تا پایان هفته به دلیل شكایت بازیكنان سابقش به فدراسیون بین‌المللی، در آستانه سقوط به لیگ دسته اول (آزادگان) قرار دارد.

در حالیكه مدت‌ها از شكایت برخی نفرات خارجی از پرسپولیس می‌گذرد؛ اما هنوز مسئولان باشگاه مطالبات آنها را پرداخت نكرده‌اند.

نفراتی چون یان نیكولسكی، ساشا ایلیچ، وینگو بگوویچ، بازیكنان پانامایی،‌ رافائل ادرئو و الونگ الونگ به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از پرسپولیس به فیفا شكایت كرده‌اند.

چندی پیش پرسپولیس از سوی فیفا به دلیل عدم پرداخت مطالبات برخی از این نفرات، با كسر شش امتیاز از لیگ فصل گذشته مواجه شده و به رده سیزدهم جدول سقوط كرد.

بی شك این بار جریمه سنگین تری انتظار باشگاه را می‌كشد. فیفا بارها پرسپولیس را به پرداخت مطالبات نفرات یاد شده محكوم كرد؛ اما تا امروز شكایت این نفرات به قوت خود باقی است و هنوز پولی پرداخت نشده است.

گفته می‌شود در صورتیكه به زودی مطالبات پرداخت نشود و برخی نفرات از جمله دروازه بان مقدونیه ای بار دیگر به فیفا شكایت كنند، این بار حكم سقوط به دسته پایین تر صادر می شود.

محمدحسن انصاری‌فرد نیز چندی پیش در مصاحبه ای علنا اعلام كرد پرسپولیس در معرض تهدیدی بسیار بزرگ قرار دارد و به نظر می رسد این بار قضیه كاملا جدی است.

فیفا باشگاهی بزرگ چون یوونتوس را به سری B ایتالیا فرستاد و نشان داد در خصوص جرایم برای هیچ باشگاهی تخفیف قائل نخواهد شد.

علاوه بر این نفرات، باشگاه در معرض شكایت‌های بین المللی دیگری نیز قرار دارد. آری هان روز گذشته برای سومین بار با ارسال نامه ای خواستار دریافت كامل مطالبات خود از باشگاه شد. گفته می شود این مربی هلندی كه از سوی مسئولان پرسپولیس اخراج شده، تنها 5 روز به باشگاه مهلت داده است.

هان مبلغی در حدود یك میلیارد تومان از پرسپولیس طلب كار است و باتوجه به اوضاع نابسامان مالی باشگاه تقریباً غیر ممكن است كه مربی هلندی ظرف 5 روز آینده به خواسته خود برسد.

از سوی دیگر، گفته می شود مصطفی دنیزلی نیز برای دریافت كامل مبلغ قرارداد خود به باشگاه فرصت داده است. وی نیز قراردادی در حدود 800 هزار دلار با باشگاه منعقد كرده و پرداخت حقوق كامل وی نیز از دغدغه‌های بزرگ انصاری فرد و هیئت مدیره باشگاه است.

مدیران باشگاه حساب ویژه‌ای به دریافت مبلغ قرارداد مهرداد اولادی با باشگاه الشباب امارات باز كرده بودند؛ اما مشكل خدمت سربازی و ممنوع الخروج شدن این بازیكن تمام معادلات را به هم ریخت. حتی ممكن مسئولان باشگاه اماراتی به دلیل عدم حضور این بازیكن در تمرینات از پرسپولیس شكایت كرده و خواستار مبلغی نیز به عنوان خسارت و غرامت شوند.

به اینها اضافه كنید شكایاتی كه در داخل ایران صورت گرفته و البته یكی، دو تا هم نیست. شكایت امامی فر از باشگاه باعث شد تا حكم تعلیق تمامی دیدارهای پرسپولیس صادر شود. تا امروز نیز اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نداده و مذاكرات بیشمار انصاری فرد با رئیس كمیته انضباطی بی نتیجه بوده است.

علاوه بر امامی فر، نفراتی چون خان محمدی، انصاریان، رهبری فرد، فنایی، ابراهیمی، كماسی، نیك نظر و انتظاری نیز از باشگاه شكایت كردند كه در این بین بعد از انجام مذاكرات متعدد، چهار نفر آخر شكایت خود را پس گرفتند. البته قرار بود روز شنبه این نفرات به مطالبات خود برسند اما بار دیگر این امر به تعویق افتاده و احتمال شكایت دوباره وجود دارد.

تازه ترین شاكیان باشگاه نیز مربیان سابق تیم های پایه هستند كه بعد از گذشت نزدیك به 4 سال هنوز به مطالبات خود نرسیده اند و البته باید به تمامی این نفرات خانواده مرحوم سبزی را نیز اضافه كرد.

اعضای هیئت مدیره حتی در جلسه روز گذشته خود كه با حضور محمد علی آبادی برگزار شد از رئیس سازمان تربیت بدنی خواستار دخالت در این زمینه شدند اما وی نیز اعلام كرد كه نمی تواند تمامی بدهكاری ها را گردن بگیرد.

امروز باشگاه در شرایط بسیار نگران كننده ای به سر می برد و انصاری فرد نیز تنهاتر از همیشه است. عدم همراهی اعضای هیئت مدیره و ضعف معاون اقتصادی باشگاه،‌ پرسپولیس را در خطر سقوط به دسته اول قرار داده است. آیا سرنوشت یوونتوس در انتظار پرسپولیس است؟