تبیان، دستیار زندگی
آغاز به کار نسخه بتای تبیان جدید همان‌طور که همه‌ی کاربران پرو پا قرص و نیز منتقدان دائمی تبیان اطلاع دارند، مسؤولان مؤسسه تبیان در کنار تلاش برای جذب مخاطبان بیشتر، همواره در نظر داشته‌اند که از طریق ارتباط مستقیم با کاربر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اطلاعیه مهم

آغاز به کار نسخه بتای تبیان جدید


همان‌طور که همه‌ی کاربران پرو پا قرص و نیز منتقدان دائمی تبیان اطلاع دارند، مسؤولان مؤسسه تبیان در کنار تلاش برای جذب مخاطبان بیشتر، همواره در نظر داشته‌اند که از طریق ارتباط مستقیم با کاربران خویش، به نقاط قوت و ضعف سایت پی ببرند و نیازها و خواسته‌های روزافزون کاربران خود را برآورده سازند.

ابراز لطف و محبت این دوستان همواره شامل حال تبیان بوده است و الحق این عزیزان تحت هر شرایطی سعی کرده‌اند ما را از نقایص کار مطلع نمایند و در مواردی نیز به کمک ما آمده‌اند؛ ما هم گاه توانسته‌ایم پابه‌پای کاربران پیش برویم و به سرعت اقدام به رفع کمبودها یا ارتقاء کیفیت سایت کنیم و گاهی نیز، فشار شدید کار به ما اجازه این کار را نداده است.

البته این نکته سبب نشده که به کلی کار خود را مبّرا از کاستی‌ها ببینیم. به همین دلیل تقریباً یک سال و نیم پیش، مدیرعامل محترم سایت با تصویب طرحی، کادر فنی را به طراحی جدیدی موظف کرد که براساس جدیدترین استانداردهای فنی بوده و آینده تبیان و کاربرانش در آن لحاظ شده باشد. اما دشواری بزرگی که پیش روی این طرح قرار داشت این بود که تبیان سایتی است در حال فعالیت و به روز. بنابراین منطقی نبود که برای مدتی هرچند کوتاه به کلی تعطیل شود و پس از طراحی مجدد، از نو در دسترس کاربران قرار گیرد. به همین جهت براساس تصمیم نهایی مسؤولان، بخش فنی تبیان به موازات انجام وظایف روزمره خود، طراحی سایت جدید را در اولویت کار خود قرار داد.

اکنون پس از گذشت 18 ماه، طراحی نسخه دوم تبیان به مرحله‌ی اجرا رسیده است ولی با توجه به وسعت و گستردگی تبیان، برای جایگزینی آن با طرح قبلی، علاوه بر زمان و تلاش همکاران خود، به همکاری شما کاربران گرامی نیز نیازمندیم.

روند جایگزینی نسخه بتای تبیان با نسخه فعلی

برای این جایگزینی زمانی بین 2 تا 3 ماه پیش‌بینی شده که باز هم بستگی به روندکار، مشکلات احتمالی، و همکاری اعضا وکاربران دارد. نسخه جدید با نشانی:

HTTP://BETA.TEBYAN.NET

از روز سه شنبه 7/6/85 شروع به کار خواهد کرد و ویژگی‌های سایت قبلی، تدریجاً از آن برداشته می شود و در سایت جدید قرار می‌گیرد. بنابراین تمامی این ویژگی‌ها اندک اندک در سایت قبلی غیرفعال ] و در سایت جدید، فعال[ خواهند شد.

پس از انتقال مطالب سایت قدیم، اولین بخشی که جا به جا خواهد شد«عضویت» است. مخاطبانی که مایلند عضو تبیان شوند تا روز شنبه 11/6/85 می توانند در نشانی TEBYAN.NET به عضویت سایت درآیند ولی چنانچه پس از این تاریخ اقدام نمایند لازم است در نسخه آزمایشی تبیان  عضو شوند. این اعضای جدید در بدو امر قادر به استفاده از سرویس های موجود در TEBYAN.NET نخواهند بود و صرفاً می توانند از سرویس هایی استفاده کنند که به سایت جدید انتقال یافته اند( البته اعضای قبلی می توانند در هر دو نشانی به فعالیت خود ادامه دهند). ضمنا با انتقال قسمت های مختلف تبیان به نسخه بتا، اعضای جدید نیز تدریجاً می توانند از سرویس های تبیان به طور کامل بهره مند شوند.

بدیهی است زمان و نحوه انتقال سایر بخش ها، در روزهای آتی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

... ناگفته پیداست که برای گذر از این دوران انتقال، سخت به همکاری و بردباری شما عزیزان نیاز داریم چرا که تمامی همّ و غمّ همکاران ما در طراحی نسخه جدید تبیان، برآوردن انتظارات شما دوستان بوده است. پس همچون گذشته در کنار ما باشید و با نظرات و پیشنهادات خود ما را همراهی کنید...

معاونت اطلاع رسانی مؤسسه تبیان