تبیان، دستیار زندگی
آخرین بازی ایران برابر كره ‌ی جنوبی، با خاطره‌ی خوب برای ایرانیان همراه نبود، شكست دو برصفر مقابل كره‌ی جنوبی در سئول، زمانی اتفاق افتاد كه صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی شده بود و نبودن بازیكنان لژیونر از ایران تیمی‌ از پیش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه نویی در اندیشه‌ی جام ملت‌های آسیا:

به صعود باور دارم


آخرین بازی ایران برابر كره ‌ی جنوبی، با خاطره‌ی خوب برای ایرانیان همراه نبود، شكست دو برصفر مقابل كره‌ی جنوبی در سئول، زمانی اتفاق افتاد كه صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی شده بود و نبودن بازیكنان لژیونر از ایران تیمی‌ از پیش باخته ساخته بود.

این بار تیم ملی در شرایطی متفاوت قدم به خاك كره ‌ی جنوبی می‌گذارد، تیمی ‌با كادر فنی جدید و هشتاد درصد تغییر در تركیب و این شاید كار تیم ملی را در دیدار یازدهم‌ شهریور ماه آسان كند، چرا كه ناشناخته بودن حداقل نیمی ‌از تركیب ایران برای «پیم وربیك» و دستیار ایرانی اش «افشین قطبی» خطری محسوب می‌شود و این چنین است كه قلعه نویی‌، ایران را تیمی ‌سخت برای كره‌ی جنوبی می‌داند ، دیداری كه در آن كسب امتیاز امید دارد.

امیر قلعه نویی آخرین شرایط تیم ملی، انتقاد از ‌آنالیزور تیم ملی، دیدار با نیروی زمینی و ... سخن گفته است:

* در بازی با نیروی زمینی با اهدافی كه می‌خواستید رسیدید؟

بله این بازی در مرحله‌ای كه در آن هستیم بسیار به ما كمك كرد. در این بازی توانستیم تاكتیك‌های مختلف خود را امتحان كنیم و از انجام این بازی رضایت دارم.

* چه چیزی در این بازی شما را نسبت به آینده امیدوار كرد؟

بازیكنان امید و آمادگی دیگر بازیكنان. بازیكنانی كه ما آنها را از تیم امید به تیم ملی دعوت كردیم. در شرایطی كه نیمه‌ی دوم به تیم ما اضافه شدند اما، تا حد بسیاری به آنها امیدوار شدم. بازیكنان امید در نیمه‌ی دوم، نمایش خوبی ارایه كردند ضمن آن كه تمام بازیكنان نیز آماده هستند.

* شناخت كادر فنی تیم ملی از تیم كره‌ی جنوبی تا چه حدی است؟

پس از آن كه فیلم بازی‌های كره‌ی جنوبی را در جام جهانی دیدیم و با اطلاعات آنالیزور تیم به شناخت بهتری نسبت به سوریه و تایوان رسیده‌ایم.

* بسیاری معتقدندكه ماركار آقاجانیان عملكرد خوبی در گروه آنالیز كادر فنی نداشته است؟

من با این نظر موافق نیستم. آقاجانیان علیرغم این كه در بازی كره‌ی جنوبی مقابل چین تایپه بازی یك طرفه‌ای انجام شد، اطلاعات خوبی برای ما به تهران آورد، من از عملكرد آقاجانیان رضایت دارم.

* بازی برابر كره‌ی جنوبی را چگونه پیش بینی می‌كنید؟

این دیداری سخت و حیاتی برای هر دو تیم است. اگر بازی در سئول برای ما سخت است برای كره‌ی جنوبی هم این چنین خواهد بود و آنها هم كار آسانی مقابل ما پیش رو ندارند، ما از دو بازی آینده امتیاز می‌خواهیم و به این مساله ایمان داریم. هر چند كه هنوز هم معتقدم این بازی باید اسفند سال گذشته برگزار می‌شد و نه شهریور اما، متاسفانه در آن زمان با صحبت‌هایی كه كردند، این بازی به شهریور موكول شد.

* این تصمیم AFC برای زمان دادن به نماینده‌های آسیا برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی بود.

می‌شد هنگام اعلام زمان بازی در شهریور به آن تاریخ اعتراض می‌كردند. این عقلانی نیست كه ما باید در طول پنج روز هفده هزار كیلومتر را در هوا از این كشور به آن كشور برویم. از غرب به شرق و از شرق به غرب.

* در این شرایط آیا باید نگران تیم ملی كشورمان باشیم؟

من به صعود تیم ملی به مرحله‌ی نهایی جام ملت‌های آسیا باور و اعتقاد دارم، ما هم اكنون تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به كره‌ی جنوبی دوم هستیم و نباید این مساله را هم از یاد برد كه از هر گروه دو تیم به مرحله‌ی بعد صعود می‌كنند. قطعا ما هم یكی از این دو تیم خواهیم بود. پس از صعود هم زمان كافی برای ترمیم تیم در اختیار داریم.