تبیان، دستیار زندگی
برزیل قهرمان والیبال جهان شد تیم برزیل قهرمان لیگ جهانی والیبال شد. در دیدار پایانی این رقابتها كه دیشب ، تیم برزیل با نتیجه 3 به 2 از  سد فرانسه گذشت و جام قهرمانی را بالای سر برد. در این بازیِ دیدنی ، تیم برزیل ابتدا گیمها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 خبر مهم از دنیای ورزش


برزیل قهرمان والیبال جهان شد

تیم برزیل قهرمان لیگ جهانی والیبال شد.

در دیدار پایانی این رقابتها كه دیشب ، تیم برزیل با نتیجه 3 به 2 از  سد فرانسه گذشت و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در این بازیِ دیدنی ، تیم برزیل ابتدا گیمهای اول و دوم را به حریف واگذار كرد - اما در 3 گیم  بعدی فرانسه را شكست داد و برای چهارمین بارِ پیاپی طی 4 سال گذشته ، قهرمانی خود را جشن گرفت.

دردیدار رده بندی هم روسیه در 3 ست  پیاپی بلغارستان را شكست داد و در ردهء سومِ جهان قرار گرفت.

بسکتبال قهرمانی جهان به یک چهارم رسید

تیمهای آمریكا ، آلمان ، فرانسه و یونان ، جواز حضور در مرحله یكچهارم پایانی مسابقات بسكتبال قهرمانی جهان را كسب كردند.

‌‌در ادامه این مرحله از رقابتها كه در شهر سایتامای ژاپن جریان دارد دیروز ، تیم فرانسه 68 به 62 آنگولا را از پیش رو برداشت.

یونان هم 65 به 64 برابر چین به برتری رسید.

و در دو بازی دیگر تیم آمریكا با  نتیجه 113 به 73 تیم  استرالیا را مغلوب كرد و آلمان با حساب78 بر 77 نیجریه را شكست داد.

مرحله یك چهارم پایانی این رقابتها فردا با برگزاری دو مسابقه آغاز می شود و طی آن آرژانتین با تركیه و اسپانیا با لتونی دیدار خواهند كرد.

در ادامه این مرحله هم روز چهارشنبه یونان با فرانسه و آمریكا با آلمان مسابقه خواهند داد.

فیلیپ ماسا قهرمان فرمول یک ترکیه

چهاردهمین مرحله از رقابتهای اتومبیلرانی فرمول یك قهرمانی جهان با برتری فلیپه ماسا همراه بود.

در مسابقهء فرمول یكِ جایزه بزرگ تركیه كه دیروز در پیست اُتودرُوم استانبول برگزار شد ، فیلیپه ماسا - رانندهء برزیلیِ تیم فراری ، مسیر مسابقه را در زمانِ 1 ساعت و 28 دقیقه و 51 ثانیه و 82 هزارم ثانیه ، زودتر از سایرین از خط پایان عبور كرد و به مقام نخست دست یافت ، فرناندو آلونسو - راننده اسپانیاییِ تیم رنو با 5 ثانیه و 575 هزارم ثانیه اختلاف دوم شد و میشائیل شوماخر - راننده آلمانیِ تیم فراری در ردهء سوم قرار گرفت.

جنسون باتنِ انگلیسی از هوندا و پدرو دلاروسای اسپانیایی از مك لارن هم بترتیب در رده های بعدی ایستادند.

در رده بندی كلی رانندگان این مسابقات آلونسو با 108 امتیاز پیشتاز است.

امروز آغاز آخرین گرند اسلم سال 2006

آخرین گرند اسلمِ تنیس در سال 2006 میلادی ، از امروز آغاز می شود.

رقابتهای تنیسِ یو اس اوپن درحالی از فردا آغاز می شودكه راجر فدررِ سوئیسی ، رافائل نادالِ اسپانیایی ، ایوان لیوبیجیچِ كروات ، دیوید نعلبندیانِ آرژانتینی و جیمز بلیكِ امریكایی ، 5 تنیس بازی هستندكه به ترتیب از بیشترین بخت برای كسب عنوان قهرمانی برخوردار هستند.

اگر راجر فدرر - مرد شمارهء یكِ تنیس جهان بتواند فاتح این رقابتها شود ، نامش در كنارِ ایوان لندل و جان مك انرو - قرار میگیردكه 3 بار پیاپی قهرمان این مسابقات شده اند.

این گرند اسلم ، آخرین تورنمنتی خواهد بود كه آندره آغاسی در آن شركت خواهد كرد ، آغاسی تاكنون 21 بار در رقابتهای یو اس اوپن شركت كرده و دو بار هم قهرمان شده است.

اما در مهمترین بازیهای دور اولِ این مسابقات ، نادال با فیلیپوسیس ، كایری با مویا ، ورداسكو با سانتورو و هنمن با روسدسكی دیدار خواهند كرد.