تبیان، دستیار زندگی
شهید حسین گنجگاهی: بیایید برای ادای تكلیف الهی و پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش كنیم سردار شهید حسین گنجگاهی از جمله شهیدان دوران دفاع مقدس است كه بعد از چند سال عضو فعال در جبهه در منطقه فاو به مقام شهادت نائل شد. شهید گنجگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با فرمانده شهید، حسین گنجگاهی

شهید حسین گنجگاهی: بیایید برای ادای تكلیف الهی و پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش كنیم

سردار شهید حسین گنجگاهی از جمله شهیدان دوران دفاع مقدس است كه بعد از چند سال عضو فعال در جبهه در منطقه فاو به مقام شهادت نائل شد.

شهید گنجگاهی در 10 تیر سال1333 در شهرستان اردبیل متولد شد و تحصیلات خود را تا حضور در دانشگاه شیراز در رشته مهندسی برق ادامه داد.

با شروع جنگ تحمیلی علی‌رغم میل خانواده كه نمی‌خواستند جمشید به خاطر بروز جنگ به خدمت سربازی برود ولی او پس از اتمام خدمت سربازی به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

گنجگاهی سپس مسوولیت تیم ارزیابی پادگان آموزش سید‌الشهداء (ع) و مربی آموزشهای رزمی ومسوول ارزشیابی و تحقیقاتی و ارزیابی كل در سازمانهای رزمی وهمچنین مسوولیت ارزیابی پنج منطقه شمال غرب كشور را بر عهده گرفت.

او پس از اعزام به جبهه به عنوان مسوول سازماندهی و ارزیابی لشكر 31 عاشورا و به عنوان سرپرست پرسنلی لشگر مزبور مشغول به كار شد و پس از مدتی در جبهه به معاونت گردان ابوالفضل (ع) منصوب و از آن زمان به بعد به طور مستقیم در عملیاتها و خط مقدم جبهه حضور داشت.

گنجگاهی با آغاز عملیات والفجر 8 با گردان ابوالفضل (ع) ماموریت داشت تا خود را به جاده فاو - ام القصر برساند، اما در مسیر حركت دشمن با بالگرد به آن حمله كرد كه در نتیجه جمشید گنجگاهی، فرمانده گردان از ناحیه كتف زخمی شد اما او با هدایت نیروهایش سینه‌خیز خود را به اتوبان فاو- بصره رساند و در حالی كه دستش را روی جاده فاو - ام‌القصر نهاده بود بر اثر خونریزی و اصابت تركش خمپاره و سوختگی شدید در 25 بهمن 1364 به شهادت رسید.

شهید گنجگاهی در بخشی از وصیتنامه خود می‌نویسد: چه زیبا و نكوست پیمان و عهدی كه برخوردار از چنین روح وسیعی كه مبین «رحماء بینهم و اشداء علی الكفار» می‌باشد و بی‌شك حصول به چنین پیمانی مستلزم استقامت ایثار وشهادت است.

چه بسا اینكه مولا حسین (ع) با چنین آرمان و ویژگی وارد میدان كارزار شد. بدانید دنیا همه واهی و پوچ و عبث است،پس بیایید برای جلای قلب و كسب صفات ملكوتی جهت ادای تكلیف الهی و پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش كنیم.

خدایا یقین دارم كه اگر وجودمان تكه تكه شود و هر كدام تا شامگاهان تو را سپاس و ثنا گویند باز نمی‌توانند شكر یك لحظه شركت در جهاد فی‌ سبیل‌الله را به جا بیاورند.

لینک :

شهدا