تبیان، دستیار زندگی
دوست‌ داشتم‌ با میلان‌ همگروه‌ شویم تیم فوتبال ‌هامبورگ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر تیم اوساسونا به مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود كرد. پنج شنبه شب مراسم قرعه كشی انجام شد و 32 تیم راه یافته به این مرحله حریفا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صحبتهای مهدوی کیا بعد از قرعه کشی لیگ قهرمانان

دوست‌ داشتم‌ با میلان‌ همگروه‌ شویم


تیم فوتبال ‌هامبورگ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر تیم اوساسونا به مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود كرد. پنج شنبه شب مراسم قرعه كشی انجام شد و 32 تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند. تیم شهر بندری‌ هامبورگ نیز در گروه G در كنار تیم‌های آرسنال، پورتو و اسپارتاك مسكو قرار گرفت و از هم اكنون می‌توان در ذهن رویارویی مهدوی كیا با یاران آرسن ونگر و جنگ تن به تن كیای ایرانی را با كول انگلیسی ترسیم كرد.

هامبورگی‌ها كه در سال 2000 نمایش درخشانی را در لیگ قهرمانان ارایه كردند امیدوارند كه بتوانند آن بازی‌ها را در اروپا تكرار كنند. هر چند كه از آن تیم طلایی تنها مهدوی كیا و توماس دال باقی مانده‌اند و شماره هفت ‌هامبورگ یكی از امیدهای هواداران پرتعداد این تیم است.

مهدی مهدوی كیا ‌درباره‌ی هم گروه‌های‌ هامبورگ در لیگ قهرمانان، بازی این تیم در برابر اوساسونا و بازگشتش برای حضور در تیم ملی برابر كره‌ی جنوبی سخن گفته است.

* با پیروزی برابر اوساسونا به مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود كردید‌، هامبورگ در این بازی چطور بود؟

بازی بسیار سختی بود. با توجه به نتیجه بازی رفت، گل زود هنگامی‌كه دریافت كردیم و جوی كه در ورزشگاه بود شرایط بسیار سختی را برای ما ایجاد كرده بود. اوساسونا در زمین خود تیم‌های بزرگی همچون بارسلونا و رئال مادرید را شكست داده بود و همین مساله سخت بودن كار را نشان می‌دهد اما، فكر می‌كنم نمایش بسیار خوبی را ارایه كردیم و توانستیم گل خورده را جبران كنیم.

* بسیاری معتقدند كه در صحنه‌ی گل‌ هامبورگ بازیكن شما با خطای هند توپ را به یونگ رسانده بود؟

( با خنده ) در فوتبال همیشه این داوران هستند كه تصمیم نهایی را می‌گیرند، گاهی اوقات این تصمیمات به سود شماست و گاهی به ضرر شما. به هر حال خوشحالم كه توانستیم به مرحله‌ی بعد صعود كنیم.

* جواد نكونام هم در این دیدار غایب بود و تیمش تیم بازنده این دیدار؟

درست است جواد را در هتل دیدم، ما با یكدیگر هم هتل بودیم، این فوتبال است و یك تیم باید بازنده و تیم دیگر برنده باشد و این بار تیم ما بود كه پیروز شد.

* قرعه كشی لیگ قهرمانان اروپا هم انجام شد، نظرت در مورد هم گروه‌های‌ هامبورگ چیست؟

در لیگ‌ قهرمانان‌ گروه‌ آسان‌ وجود ندارد و فکر نمى‌کنم‌ هامبورگ‌ با قرعه‌ راحتى‌ مواجه‌ شده‌ باشد. البته همه گروه‌ها سخت هستند. گروه نخست گروه مرگ است و دیدار چلسی و بارسلونا دیدار مهم این مرحله خواهد بود، در كل گروه ما نیز گروه سختی است. آرسنال و پورتو تیم‌های قدرتمند اروپا هستند. آرسنال‌ نایب‌ قهرمان‌ اروپاست، پورتو سه‌ فصل‌ پیش‌ قهرمان‌ شده‌ وزسکا مسکو نیز همیشه‌ در این‌ مسابقات‌ تیم‌ سرسختى‌ بوده‌ و بازى‌ کردن‌ در روسیه‌ هم با توجه به شرایط آب و هوایی کار راحتى‌ نیست. براى‌ صعود از این‌ گروه‌ باید خیلى‌ تلاش‌ کنیم.

امیدواریم كه نتیجه لازم را كسب كرده و به مرحله بعد برسیم.

* فكر می‌كنی كه‌ هامبورگ بتواند دیدارهای درخشان سال 2000 را تكرار كند؟

هدف ما صعود به دور دوم است، هر چند كه این مساله كار آسانی نیست ولی، امیدوارم با توجه به روحیه‌ای كه تیم كسب كرده بتوانیم به مرحله‌ی بعد راه پیدا كنیم. در شرایط‌ طبیعى‌ این‌ انتظار چندان‌ بیهوده‌ نیست‌ که‌ هامبورگ‌ به‌ دور بعدى‌ صعود کند. ما یک‌ تیم‌ جوان‌ هستیم‌ و به‌ مرور زمان‌ وضعیت‌ بهترى‌ پیدا خواهیم‌ کرد.

* دوست داشتی با چه تیمهایی همگروه شوید؟

من‌ قرار گرفتن‌ در این‌ گروه‌ را به‌ رویارویى‌ با چلسى‌ و بارسلونا ترجیح‌ مى‌دهم، البته‌ دوست‌ داشتم‌ در گروه‌ هشت‌ با میلان‌ همگروه‌ مى‌شدیم‌ چون‌ فکر مى‌کنم‌ شرایط‌ آن‌ گروه‌ آسان‌تر بود.

البته دال‌ هم‌ از قرار گرفتن‌ در این‌ گروه‌ راضى‌ بود، او معتقد است‌ که‌ هامبورگ‌ توانایى‌ صعود از این‌ گروه‌ را دارد.

تجربه‌ خوبى‌ از حضور در لیگ‌ قهرمانان‌ دارم‌ و این‌ موضوع‌ کمک‌ زیادى‌ به‌ من‌ خواهد کرد، در آن‌ دوره‌ با یوونتوس، پاناتینایکوس‌ ولاکرونیا همگروه‌ بودیم‌ که‌ با بدشانسى‌ مواجه‌ شدیم‌ و صعود نکردیم‌ اما حقیقتاً‌ بازى‌هاى‌ خوبى‌ به‌ نمایش‌ گذاشتیم.

* ‌هامبورگ در ابتدای فصل نتایج خوبی در بوندس لیگا كسب نكرد، آینده تیم را چطور پیش بینی می‌كنی؟

ما شروع بدی در بوندس لیگا داشتیم اما، با توجه به روحیه‌ای كه پس از صعود به مرحله‌ی دوم لیگ قهرمان اروپا به دست آوردیم و حمایت تماشاگران تمام تلاش خود را خواهیم كرد كه بتوانیم از این هفته در دیدار برابر هرتابرلین به پیروزی برسیم.‌هامبورگ امسال تیم جوانی است. مدافع تیم ملی هلند نیز به تیم ما اضافه و از دیروز در تمرینات حاضر شد، ضمن این كه باشگاه درصدد است كه یك مهاجم نیز استخدام كند.

* چه زمانی به تیم ملی اضافه می‌شوی؟

در آخرین صحبتی كه با مسوولان فدراسیون داشته ام قرار شده كه برای گرفتن ویزا به تهران بیایم و با توجه به بازی یكشنبه برابر هرتابرلین به احتمال زیاد دوشنبه به تهران می‌آیم و از آن جا به سایر ملی پوشان در كره اضافه خواهم شد.

* پیش بینی‌ات از دیدار برابر كره چیست؟

بازی بسیار سختی در برابر این تیم خواهیم داشت، كره همواره از بهترین‌های آسیا بوده است، آنها در جام جهانی نمایش بسیار خوبی را ارایه دادند و ما باید با دقت زیاد مقابل این تیم صف آرایی كنیم.

* و حرف پایانی؟

به تیم ملی و كادر فنی آن فرصت لازم را بدهید.