تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله ‌گلپایگانی در قم برگزار می‌شود
آیت الله العظمی محمد رضا گلپایگانی

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمرتضی اسماعیلی طبا، صبح امروز 26 دی‌ماه در دیدار جداگانه‌ اعضای ستاد کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) با آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم از برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) با عنوان «کنگره فقیه آگاه»، 27 اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.

وی با بیان این‌که برگزاری کنگره بزرگداشت حضرات آیات سیدمحمدرضا گلپایگانی، شیخ جواد تبریزی و حاج میرزا علی مشکینی از عالمان و مفاخر استان قم در اداره‌کل ارشاد اسلامی استان تصویب شده است، اظهار داشت: ستاد کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) با عنوان کنگره فقیه آگاه تشکیل شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که در مشورت با حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، اجازه رسمی برای برگزاری این کنگره گرفته شده است، از اقدام به چاپ برخی آثار حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) و تهیه نرم‌افزار مجموعه آثار ایشان در مرکز کامپیوتری علوم اسلامی خبر داد.

وی از آیت‌الله سیدجواد گلپایگانی فرزند حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره)، حجت‌الاسلام نکونام امام جمعه سابق و حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه گلپایگان، ‌حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و محسن مس‌چی معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات علوم اسلامی به عنوان اعضای ستاد کنگره بزرگداشت فقیه آگاه نام برد.

اسماعیلی طبا چاپ سه جلد از اسناد ساواک درباره فعالیت‌های حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره)، معرفی خدمات اجتماعی، سیاسی و دینی وی در یک جلد، تمبر یادبود و چاپ آثاری که از این مرجع تقلید به یادگار مانده و همچنین یک مستند تلویزیونی از زندگی حضرت آیت‌الله گلپایگانی را از جمله اقدامات ستاد برای برگزاری این کنگره برشمرد.

وی با بیان این‌که کنگره فقیه آگاه در دو روز پنجشنبه 27 اردیبهشت‌ماه در قم و جمعه بعدازظهر 28 اردیبهشت‌ماه در گلپایگان برگزار می‌شود، ابراز داشت: با توجه به سیاست بزرگداشت مفاخر دینی استان در شناساندن شخصیت آنها به نسل امروز، فراخوان کنگره در بعد شخصیت ملی بین‌اللمللی حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) اعلام شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به سخنرانی حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در این مراسم و در جریان قرار گرفتن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری از فعالیت‌های این کنگره از دیدار مسؤولان برگزاری کنگره بزرگداشت فقیه آگاه با رهبر معظم انقلاب در فروردین‌ماه 91 خبر داد.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های علمی و جمع‌آوری آثار و همچنین مصاحبه با شاگردان حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) در حال انجام است، اظهار داشت: اداره‌کل ارشاد اسلامی استان قم برای چاپ مجموعه دروسی که از حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) تقریر شده، اما هنوز چاپ نشده است، آمادگی کامل دارد.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی، این بزرگمرد عالم تشیع، در آذرماه سال 1372 شمسی برابر با 1414 هـجری قمری، در سن 98 سالگی در شهر قم دار فانی را وداع کرد و در صحن بزرگ قم، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی بر ایشان نماز خواند و در کنار استادش حضرت آیت‌الله حائری در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مدفون گشت