تبیان، دستیار زندگی
رس می شود صفحه‌های جدید مولتی مدیا در آینده‌ای نزدیك جایگزین تخته سیاه در مدارس خواهند شد. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ایتالیایی" لاستمپا" این صفحه جدید الكترونیكی انقلابی در آموزش و یادگیری در مدارس ایجاد خواهد كرد. این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صفحه " مولتی مدیا " جایگزین تخته سیاه در مدارس می شود

صفحه‌های جدید مولتی مدیا در آینده‌ای نزدیك جایگزین تخته سیاه در مدارس خواهند شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ایتالیایی" لاستمپا" این صفحه جدید الكترونیكی انقلابی در آموزش و یادگیری در مدارس ایجاد خواهد كرد.

این صفحه كه هم اكنون بطور آزمایشی در برخی مدارس ابتدایی، متوسطه و دبیرستان از شمال تا جنوب ایتالیا كار گذاشته شده است ، بزودی در تمام مدارس كشور نصب خواهد شد.

كارشناسان عقیده دارند كه با استفاده از این صفحه الكترونیكی دانش آموزان و معلمان به شبكه جدیدی وصل می‌شوند كه درآموزش و یادگیری دروس انقلابی جدید ایجاد خواهد كرد.

این صفحه الكترونیكی مولتی مدیا توسط یك قلم با دو دكمه (مانند یك ماوس روی رایانه) كار می‌كند. بااین قلم امكان نقاشی و نوشتن وجود دارد و حتی می‌توان صفحه را عوض كرد و یا به صفحه قبل بازگشت.

معلم با اتصال " لپ تاپ" خود به‌این صفحه "اینتراكتیو" با استفاده‌از تصاویر، نقاشی، صدا، بازی، پایگاه‌های اینترنتی و تمام‌امكاناتی كه مولتی مدیا عرضه می‌كند به آموزش خواهد پرداخت.

همچنین بابهره‌گیری از این روش می‌توان از كتابخانه‌های بزرگ مجازی استفاده كرده و مطالب مورد نیاز را نیز بلافاصله چاپ كرد.

با استفاده از این روش دانش‌آموزان می‌توانند تمام درس‌ها را برروی یك سی دی و یادیسكت ذخیره كنند تادر منزل و پس از مدرسه نیز ازآن استفاده كنند.

این وسیله جدید بزرگ‌ترین نفوذ فناوری در روند آموزش و یادگیری در یك كلاس درس محسوب می‌شود و باعث‌اشتیاق بیشتر دانش‌آموزان برای یادگیری می‌شود.

منبع : irna.ir