تبیان، دستیار زندگی
اهالی فوتبال اظهارنظرهای جالبی درباره‌ی انتخاب بهترین بازیكن جهان داشته‌اند. در این میان حتی چهره‌های سرشناس سایررشته هم نظرات خود را مطرح كرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوئل رونالدو و مسی برای توپ طلا


اهالی فوتبال اظهارنظرهای جالبی درباره‌ی انتخاب بهترین بازیكن جهان داشته‌اند. در این میان حتی چهره‌های سرشناس سایررشته هم نظرات خود را مطرح كرده‌اند.


مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان، فردا ( دوشنبه)‌در سوئیس برگزار می‌شود. كریستیانو رونالدو، لیونل مسی و ژاوی هرناندس سه نامزد نهایی دریافت این جایزه هستند. نظرات سایر كارشناسان و بازیكنان هم در نوع خود جالب است.

توپ طلا

كریستیانو رونالدو

از این كه توانسته‌ام بار دیگر در فهرست سه بازیكن برتر جهان قرار بگیرم خیلی خوشحالم.

لیونل مسی

كاملا از این كه این جایزه چه پرستیژ و شخصیتی به بازیكنان می‌دهد اطلاع دارم. گرفتن این جایزه بیشترین لذت را به من می‌دهد. موفقیت در این عرصه به من این اطمینان خاطر را می‌دهد كه شاید نام من نیز روزی در كنار بزرگانی مانند پلاتینی آورده شود. با توجه به این كه سال‌های زیادی از فوتبال من باقی مانده امیدوارم بتوانم ركورد سه توپ طلای او را بشكنم.

ژاوی هرناندس

از این كه نامم در فهرست سه نامزد نهایی قرار گرفته افتخار می‌كنم و به خودم می‌بالم. این مساله افتخار بزرگی است و چیزی نیست كه به این زودی‌ها فراموش كنم. مسلما زمانی كه بازیكن جوانی بودم، به هیچ وجه به این فكر نمی‌كردم كه روزی به این افتخار دست پیدا كنم فقط در ذهنم این بود كه یك فوتبالیست حرفه‌ای باشم نه چیز دیگر. گرفتن توپ طلای جهان هدفی نبود كه در برنامه‌های من قرار داشته باشد. به نظر من لیونل مسی بهترین بازیكن جهان است. او تنها كسی است كه می‌تواند یك تنه در بازی تفاوت ایجاد كند.

از این كه توانسته‌ام بار دیگر در فهرست سه بازیكن برتر جهان قرار بگیرم خیلی خوشحالم

مارتا

هوماره ساوا و آبی وامباچ جام جهانی فوق االعاده‌ای را پشت سر گذاشتند. بنا بر این زیاد مطمئن نیستم كه بتوانم ششمین سال پیاپی این جایزه را به دست بیاورم. اما به هر حال از این كه نام من در میان نامزدهای نهایی قرار گرفته خوشحالم و به خودم افتخار می‌كنم. تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا در مراسم امسال حضور داشته باشم. هشتمین بار است كه نامزد دریافت این جایزه می‌شوم و این مساله من را خوشحال می‌كند.

در ادامه اظهارنظر بهترین‌های سابق فوتبال جهان آمده است.

ماركو فان باستن ( 1988، 1989 و 1992)

هیچ شك و تردیدی ندارم كه مسی در حال حاضر بهترین بازیكن جهان است. او یك پدیده‌ی شگفت انگیز است كه به تمام موفقیت‌ها دست پیدا كرده اما سیر نمی‌شود و هنوز چیزهای بیشتری می‌خواهد. فروتنی و تواضع خاص او باعث می‌شود كه در نظر من ارزش به مراتب بیشتری هم پیدا كند. به نظر من مسی هنوز می‌تواند از این هم فراتر برود و كارهایی كه مارادونا برای تیم ملی آرژانتین انجام می‌داد را انجام دهد. منظورم از درخشش بیشتر قطعا موفقیت در بارسلونا نیست بلكه درخشش در بازی‌های ملی به همراه آرژانتین است. او این فصل در بارسلونا هر كاری می‌خواسته انجام داده و یك مهره‌ی كلیدی بوده است.

توپ طلا

میشل پلاتینی (1983، 1984، 1985)

ركوردها همیشه برای شكسته شدن ساخته شده‌اند. ركورد سه توپ طلای پیاپی من هم روزی بالاخره شكسته خواهد شد. من زمانی كه 27 ساله بودم وارد باشگاه یوونتوس شدم و سه توپ طلا را بردم اگر مانند مسی در 13 سالگی وارد باشگاه شده بودم شاید می‌توانستم توپ طلاهای بیشتری را ببرم.

یوهان كرایف (1971، 1973، 1974)

كریستیانو رونالدو و لیونل مسی هر دو بازیكنان فوق العاده‌ای هستند. اما این كه كدام‌یك در سطح بالاتری قرار دارد به این بستگی دارد كه از چه زاویه‌ای به فوتبال نگاه شود. از نگاهی كه من به فوتبال دارم ژاوی بهترین بازیكن جهان است.

اوزه‌بیو (1965) در این دقیقه كه من با شما صحبت می‌كنم نام بهترین بازیكن فوتبال جهان لیونل مسی است. رونالدو سابقه‌ی دریافت این جایزه را در كارنامه دارد اما به نظر من مسی در حال حاضر در وضعیت بهتری قرار دارد. شرایط به گونه‌ای است كه خود رونالدو هم اعتراف كرد كه مسی در سطح بالاتری نسبت به او قرار دارد و این مساله‌ای نیست كه بتوان آن را كتمان كرد.

كاكا (2007)

در دنیای فوتبال مدرن امروز كریستیانو رونالدو كامل‌ترین بازیكن حال حاضر فوتبال جهان است. او می‌تواند با هر دو پایش شوت‌زنی كند. ضربه‌ی آزاد بزند و با سرگلزنی كند. مسی هم بازیكن فوق العاده‌ای است و توانایی‌های زیادی دارد اما به نظر من رونالدو چیزهای بیشتری برای عرضه كردن دارد.

دیگو مارادونا

روزی كه مسی پایین‌تر از رونالدو در رده‌ی دوم قرار گرفت، او را به كناری كشیدم و گفتم: ببین پسر این آخرین باری است كه اجازه داری پایین‌تر از رونالدو قرار بگیری! همه چیز مفهومه؟ از آن روز به بعد مسی دیگر از رده‌ی اول پایین‌تر نیامد!

سسك فابرگاس

به ژاوی و مسی به خاطر قرار گرفتن در این فهرست تبریك می‌گویم و خوشحالم كه این فرصت را دارم كه در كنار آنها بازی كنم.

روزی كه مسی پایین‌تر از رونالدو در رده‌ی دوم قرار گرفت، او را به كناری كشیدم و گفتم: ببین پسر این آخرین باری است كه اجازه داری پایین‌تر از رونالدو قرار بگیری! همه چیز مفهومه؟ از آن روز به بعد مسی دیگر از رده‌ی اول پایین‌تر نیامد!

گوتی

مسی یا رونالدو؟ من می‌گویم بی تردید مسی. او در بازی‌های حساس بسیار تعیین كننده و سرنوشت‌ساز است. رونالدو باید یاد بگیرد كه در بازی‌های مهم رئال مادرید هم عملكرد خوبی داشته باشد.

نیمار

خیلی خوشحالم كه امسال توانستم در فهرست 23 نامزد نهایی قرار بگیرم. این اتفاق برای من به اندازه‌ی گرفتن توپ طلا ارزش داشت. در حال حاضر مسی در رده‌ی نخست قرار دارد و رونالدو پشت سر او در جایگاه دوم ایستاده است.

رافائل نادال، قهرمان تنیس

من به عنوان یك اسپانیایی امیدوارم كه ژاوی این جایزه را به دست بیاورد. مجبورم اینجا از ژاوی حمایت كنم! او یك شخصیت فوق العاده است و كاملا لیاقت گرفتن این جایزه را دارد، هرچند دو بازیكن دیگر هم كاملا شایسته و بازیكنان برجسته‌ای هستند.

بخش ورزشی تبیان

منبع :ایسنا