تبیان، دستیار زندگی
مهدوی كیا: تیم ملی هماهنگ نبود تیم ملی ایران در روزی به مصاف سوریه رفت كه دیگر از علی دایی در صف اول بازیكنان با آن شماره‌ی ده معروف‌اش خبری نبود، بلكه كاپیتان جدید بازیكنی بود به نام مهدوی‌كیا در سن 29 سالگی در نود و سومین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارات بازیکنان ایران و سوریه پس از بازی


مهدوی كیا: تیم ملی هماهنگ نبود

تیم ملی ایران در روزی به مصاف سوریه رفت كه دیگر از علی دایی در صف اول بازیكنان با آن شماره‌ی ده معروف‌اش خبری نبود، بلكه كاپیتان جدید بازیكنی بود به نام مهدوی‌كیا در سن 29 سالگی در نود و سومین بازی ملی. او بازی خوبی در این دیدار انجام داد اما، سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت در دقیقه‌ی شصت و نه، كاپیتان را از زمین بیرون بكشد. هر چند كه «كیا» دوست داشتنی تعویض بازیكن را حق مربی می‌داند.

مهدی مهدوی‌كیا درباره‌ی دیدار برابر سوریه، گفت: شروع چندان خوبی نبود. تساوی در خانه نمی‌تواند نتیجه‌ی خوبی باشد. هر چند كه زمان زیادی از بازی را در اختیار داشتیم اما، نتوانستیم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا كنیم و این نتیجه‌ای نبود كه دلخواه‌امان باشد.

وی مشكل اصلی تیم ملی را هماهنگی كم بازیكنان عنوان كرد و گفت: باور دارم كه تمرینات بیشتر می‌تواند تیم را به هماهنگی بهتر برساند. ما در بازی با سوریه موقعیت‌های فراوان گلزنی را به دست آوردیم اما، به غیر از یكی، باقی فرصت‌ها با بی‌دقتی از دست رفت.

مهدوی‌كیا درباره‌ی تعویض خود در دقیقه‌ی 69 گفت: مشكل خاصی نبود، این نظر سرمربی تیم ملی بود و من هم آن را به راحتی پذیرفتم. از این كه بیرون آمدنم با گل همراه شد، خوشحال شدم.

مهدوی‌كیا ادامه داد: بیشتر زمان بازی در اختیار ما بود اما، در فوتبال به تیمی سه امتیاز كامل را می‌دهند كه توانسته باشد، در نتیجه پیروز باشد، با این حال اطمینان دارم كه می‌توانیم در بازی برگشت نتیجه را جبران كنیم. هر چند كه سوریه در این چند ساله همیشه تیم ما را اذیت كرده، ولی در دیدارهای باقی مانده راهی به جز پیروزی نداریم.

وی درباره‌ی كاپیتانی خود در تیم ملی گفت: كاپیتان تیم ملی شدن افتخار بسیار بزرگی است و من نیز از این مساله بسیار خوشحالم.

مهدوی‌كیا درباره‌ی دیدار یازدهم شهریور برابر كره‌ی جنوبی و احتمال همراهی تیم ملی، گفت: این بازی در روزهای فیفاست و فكر نمی‌كنم مشكلی بابت حضور در این دیدار داشته باشم و در صورت هماهنگ شدن به این بازی می‌رسم.

وی درباره‌ی تیم ملی كره‌ی جنوبی اظهار كرد: فكر نمی‌كنم كه كسی شكی درباره‌ی قدرت این تیم داشته باشد. كره‌ی جنوبی همیشه از بهترین‌های آسیا بوده و باید با آمادگی كامل به مصاف این تیم برویم. دیدار برابر كره‌ی جنوبی دیدار مشكلی برایمان خواهد بود.

فكری: كم‌دقتی و بدشانسی مانع پیروزی

محمود فكری، گفت : متاسفانه قبل از شروع بازی مقابل سوریه انتقادات از تیم زیاد و در مجموع نظرها منفی بود. باید به این تیم روحیه داد، اگر شرایط به این شكل باشد فوتبال ما به مشكل می‌خورد.

علاوه بر‌این از روز اول هم همه بازیكنان كنار هم نبودند، به همین دلیل از نظر هماهنگی مشكل داشتیم، تعدادی از لژیونرها هم دیر به تمرینات اضافه شدند و برخی دیگر اصلا‌ً نیامدند.

مقابل سوریه بد هم بازی نكردیم، موقعیت‌های زیادی را صاحب شدیم كه با كم‌دقتی و بدشانسی به هدر رفت. وقتی توسط نكونام گل زدیم، عده‌ای از بازیكنان فكر كردند كه كار تمام شده و صد‌در‌صد پیروز شدیم به همین دلیل بود كه در دقایق پایانی یك توپ الكی وارد دروازه شد.

نمی‌خواهم تیم فعلی را با تیم زمان برانكو مقایسه كنم، اما مطمئن هستم این تیم در آینده خیلی بهتر می‌شود و تماشاگران با دیدن فوتبالش لذت می‌برند.

علیرضا واحدی نیكبخت: كار تیم ملی سخت شد

بازیكن میانی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: تساوی در تهران برابر سوریه، كارمان را سخت كرد اما، در صعود تیم ملی به دور بعد شك نكنید.

علیرضا واحدی نیكبخت اظهار كرد: سوریه تیم خوبی بود. آنها بر خلاف دیگر تیم‌های عربی ضد فوتبال بازی نمی‌كردند، هر چند كه حدود هشتاد درصد بازی را به دفاع پرداختند اما، از اتلاف وقت پرهیز می‌كردند. دفاع پرتعداد آنها باعث شد كه نتوانیم بیشتر از یك گل بزنیم

وی ادامه داد: هر چند كه موقعیت‌های بسیاری روی دروازه‌ی سوریه ایجاد شد اما، كم دقتی‌مان در زدن ضربات آخر، مانع از پیروزی‌ در این دیدار شد.

نیكبخت افزود: بر خلاف پیش بینی‌ها، سوریه تیم قدرتمندی بود و فكر می‌كنم آنها به لحاظ فیزیكی از بسیاری از تیم‌های آسیایی شرایط بهتری داشته باشند. ضمن آن كه نباید از یاد ببریم كه تیم ما به تازگی از مرحله‌ی بدنسازی عبور كرده و افت بدنی بازیكنان در نیمه‌ی دوم كمی طبیعی بود.

واحدی درباره‌ی پست جدیدش در خط دفاع، گفت: من بازیكن هستم و این مربی است كه تصمیم می‌گیرد كه از كدام بازیكن در چه منطقه‌ای استفاده كند. به همین دلیل در هر پستی كه مربیان تیم ملی از من بخواهند بازی می‌كنم، هر چند كه حضور در پست تخصصی باعث بالا رفتن كیفیت بازی بازیكن می‌شود.

وی درباره‌ی دیدار آینده‌ی تیم ملی برابر كره‌ی جنوبی، گفت: حرف زدن درباره‌ی قدرت كره‌ی جنوبی، كار چندان صحیحی نیست چرا كه قدرت این تیم برای همه مشخص است.آنها بی‌تردید سریع‌ترین تیم آسیا هستند و هرتیمی كه روبروی این تیم قرار می‌گیرد كار سختی دارد. اما، با این حال آنها هم از ما ترس دارند چرا كه می‌خواهند با ایران بازی كنند. فكر می‌كنم بازی ایران و كره‌، دیدار زیبایی باشد، چرا كه هر دو تیم می‌خواهند بهترین بودن خود در آسیا را اثبات كنند.

گلزن تیم ملی سوریه: ایران به دلیل غرور بازیكنانش یك امتیاز گرفت

ملی پوش سوریه كه گل تیمش به ایران را به ثمر رساند، گفت: ایران به دلیل غرور بازیكنانش، تنها به یك امتیاز رسید .

زید شعبو اظهار كرد: بازیكنان ایران پیش از بازی خود را برنده می‌دانستند و ما با توجه به همین مساله به كسب امتیاز در ایران امیدوار بودیم. بازیكنان ایران با غرور بسیار بازی می‌كردند و این مساله موجب شد كه آنها نتوانند در تهران به بیش از یك امتیاز برسند.

وی درباره‌ی مدعیان صعود از این مرحله به مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: صعود كره جنوبی تا70 درصد قطعی است. با این‌كه ایران را بسیار دوست دارم و طرفدار تیم ملی شما هستم اما، فكر می‌كنم با تیم كنونی و با ضعف‌هایش رقابت برای دوم شدن بین ایران و سوریه تا انتها وجود داشته باشد.

عنایتی: خوب تغذیه نشدم

عنایتی گفت: شاید انتقاداتی به خط حمله وارد باشد؛ اما, مهم‌ترین نیاز مهاجمان حمایت و تغذیه‌ی آنها از خط میانی است !! در صورتی كه بازیكنان میانی توپ را به خوبی به خط حمله نرسانند مهاجمان از جریان بازی خارج می‌شوند و به همین دلیل من در دیدار برابر سوریه چندان فرصت گلزنی نیافتم، البته موقعیت‌های خوبی بود كه دیگر مهاجمان از دست دادند.

وی ادامه داد: در مجموع دو پاس اشتباه دادم و تلاشم برای ایجاد موقعیت نیز بی‌نتیجه ماند، در هر صورت تیم ایران در جام جهانی از بازیكنانی تشكیل می‌شد كه 5 سال در كنار یكدیگر بازی كرده بودند؛ اما، تیم فعلی بسیار جوان است و نیاز به انگیزه و تجربه‌ی بیشتری دارد، بعضی بازیكنان نخستین دیدار ملی خود را انجام می‌دادند و نباید این تیم را با تیم ملی در جام‌جهانی مقایسه كرد

رضا عنایتی اظهار كرد: نتیجه‌ی بازی برابر سوریه به هیچ وجه رضایت بخش نبود، تساوی در تهران نمی‌تواند برای ما عملكرد خوبی به حساب بیاید؛ اما، اكنون برای قضاوت در مورد تیم ملی زود است, چرا كه بازیكنان هنوز به هماهنگی كامل نرسیده‌اند. امیدوارم این هماهنگی تیمی هر چه سریع‌تر حاصل شود.

سوریه تیم خوبی بود؛ اما، در صورتی كه از فرصت‌های گلزنی استفاده می‌كردیم, شكست دادن سوریه دور از دسترس نبود؛

عنایتی در مورد حضور نیافتن برخی بازیكنان لژیونر در دیدار مقابل سوریه نیز خاطر نشان كرد: ‌غیبت علی كریمی به طور كامل محسوس و تاثیرگذار بود، در مجموع با گذر زمان, تیم نظم و همسویی بیشتری پیدا می‌كند. بی‌تردید با حضور لژیونرها در دیدارهای آینده شرایط بهتر می‌شود.

وی ابراز اطمینان كرد كه دیدار برابر سوریه آخرین بازی ضعیف تیم ملی ایران بوده است و در دیدارهای آینده ایران با شرایط بهتر و نتایج قابل قبول‌تر ظاهر می‌شود.

تیموریان: فرصت‌های تیم ملی با بی‌دقتی به هدر رفت

بازیكن خط میانی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمامی تلاش خود را برای شکست دادن سوریه انجام دادیم ولی متاسفانه نتوانستیم از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنیم و اکثر آن‌ها را به هدر دادیم.

آندرانیک تیموریان افزود: به عقیده من بازیکنان تیم ملی بازی نسبتا خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

حتی پس از گل اول هم فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم ولی با بی دقتی آن‌ها را از دست دادیم و در نهایت به طور اتفاقی و بر روی اشتباه بازیکنانمان گلی را دریافت کردیم.

به هر حال در حال حاضر و با توجه به تعطیلی لیگ و این مسئله که بازیکنان هنوز در فشار دوران بدنسازی به سر می‌برند، نمی‌توان انتظار یک بازی بی نقص را داشت.

تیموریان در خصوص میزان رضایت از عملکرد خودش در این بازی گفت: من نباید راضی باشم، این مربی است که باید در خصوص عملکردم نظر دهد ولی به طور قطع اگر عملکرد مطلوبی نداشتم به طور کامل در زمین باقی نمی‌ماندم.

وی گفت: بازی بعدی بسیار سخت‌تر از این بازی است، ما میهمان کره جنوبی هستیم و باید تمامی تلاش خود را برای کسب امتیاز از آن بازی دشوار انجام دهیم.