تبیان، دستیار زندگی
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری در خبری دیدارهای خارجی رییس دفتر رییس جمهوری را تکذیب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکایتها و تکذیبهای مشائی


پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری در خبری "دیدارهای خارجی رییس دفتر رییس جمهوری" را تکذیب کرد.


مشایی

به گزارش تبیان به نقل از  جهان، این دفتر با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره سفرهای خارجی اسفندیار رحیم مشایی که در سایت های مختلف خبری منعکس شد، عنوان کرده است: دفتر رییس جمهوری در پی انتشار خبری در یكی از سایت‌ها، ضمن تكذیب آن، اعلام كرد، این خبر با هدف حاشیه‌سازی و تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن خدمات دولت مردمی منتشر شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در خبر خود فقط به تیتر یکی از سایت با عنوان "چرا مشایی با سفیر سابق آمریكا در اسرائیل دیدار كرده؟!" اشاره و آن را تکذیب کرده اما به دیگر بخش های مهم سخنان توکلی اشاره ای نکرده است.

دفتر رئیس جمهور همچنین مدعی شده که "خبر یاد شده با هدف حاشیه‌سازی و تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن خدمات دولت" انتشار یافته است و "به شدت تكذیب" می شود.

رسانه دولت انتشار اخباری همچون ابعاد سفرهای خارجی مشایی را "مصداق نشر اكاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی و برخلاف مصالح امنیت ملی كشور" توصیف کرده است. دفتر رییس جمهور از "پیگیری حقوقی" این موضوع هم سخن به میان آورده است.

احمد توکلی ظهر جمعه در حسینیه نصرت مشهد با بیان اینکه یکی از سئوالی‌هایی که در کمیسیون خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح است طرح سئوال از وزیر امور خارجه در ارتباط با سفرهای خارجی مشایی است، اظهار داشت: در مدت 5سال آقای مشایی 96 سفر خارجی داشته‌اند و اکنون در این سئوال این مطالب مطرح است که آقای مشایی کجا رفت، چرا به این سفرها رفت و اینکه چه ضرورتی برای این تعداد سفر خارجی برای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور وجود داشته است.

خبر  اسفندیار رحیم مشایی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از بازرس ویژه سابق رئیس جمهور به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کردند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه به دیدار مشایی با سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل در یکی از سفرهای خارجی مشایی اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور چه کاری با سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل داشته است.

رسانه دولت درباره حجم زیاد سفرهای خارجی وی و جزئیات آن موضعی اتخاذ نکرده است.

هم چنین روز گذشته فارس خبر از شکایت مشائی از داوود احمدی نژاد داد . طبق این خبر  اسفندیار رحیم مشایی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از بازرس ویژه سابق رئیس جمهور به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کردند.

سید علی‌اصغر حسینی وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ داود احمدی‌نژاد بارها رحیم مشایی را به "جریان انحرافی" منسوب کرده و به طرح ادعاهای اثبات‌نشده درباره وی پرداخت.

وی افزود: بعد از طرح تلاش نزدیکان رئیس جمهور برای  ترور برخی چهره‌های  نظامی توسط داود احمدی‌نژاد، معاونت حقوقی ریاست جمهوری رسماً از وی شکایت کرد.

وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: داود احمدی‌نژاد چندی پیش در سخنانی بدون ارائه سند و مدرک مدعی شد مشایی از سابقه نفاق و اباحی‌‌گری برخوردار بوده و فردی لیبرال است.

حسینی افزود: برادر رئیس جمهور در ادامه ادعاهایش مشایی را از اعضای انجمن حجتیه معرفی کرده که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی تعظیم می‌کند و اعتقاد و التزامی به ولایت فقیه ندارد و مدعی ارتباط با امام زمان (عج) است.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در خبر خود فقط به تیتر یکی از سایت با عنوان "چرا مشایی با سفیر سابق آمریكا در اسرائیل دیدار كرده؟!" اشاره و آن را تکذیب کرده اما به دیگر بخش های مهم سخنان توکلی اشاره ای نکرده است

وی ادامه داد: این سخنان مصداق بارز عناوین مجرمانه افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود و بنده بر اساس موضوع مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی از آقای احمدی‌نژاد شکایت کردم.

وکیل رحیم مشایی گفت که "پرونده احمدی‌نژاد در دادسرای فرهنگ و رسانه دادسرای ویژه کارکنان دولت مفتوح است و شکایت وی نیز، در همین چارچوب رسیدگی خواهد شد".

حسینی در عین حال از روند رسیدگی به شکایات موکلش در دستگاه قضایی ابراز گلایه کرد.

پیش از این اخباری مبنی بر شکایت مشایی از دادستان کل کشور، شهردار تهران، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مشاور سابق رئیس جمهور در امور روحانیت، حاج منصور ارضی و سعید حدادیان و همچنین مدیران 10 رسانه کشور منتشر شده بود.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس و جهان