تبیان، دستیار زندگی
استاندار كردستان گفت: تقویت ارتباط مردم با مسئولان و اطلاع رسانی شفاف از عملكرد ادارات، رسالت اصلی روابط عمومی ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برقراری ارتباط با مردم و اطلاع رسانی شفاف رسالت روابط عمومی ها است

علیرضا شهباز

استاندار كردستان گفت: تقویت ارتباط مردم با مسئولان و اطلاع رسانی شفاف از عملكرد ادارات، رسالت اصلی روابط عمومی ها است.

به گزارش روابط عمومی، علیرضا شهبازی شامگاه یكشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان در سنندج افزود: روابط‌ عمومی‌ها در حقیقت پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و در راستای انعكاس خدمات نظام نقش مهمی دارند.

وی تقویت ارتباط مردم با مسوولان نظام را یكی از حساس ترین فعالیت های روابط عمومی ها بیان كرد و بر تقویت این مهم تاكید كرد.

وی با تاكید بر اطلاع‌رسانی مطلوب و به موقع روابط عمومی دستگاه‌ها از خدمات نظام در استان، گفت: انعكاس نامطلوب خدمات نظام زمینه‌ای برای سیاه‌نمایی از سوی دشمنان است و روابط عمومی ها باید در این زمینه هوشیارانه عمل كنند.

وی تصریح كرد: روابط عمومی‌ها علاوه بر توجه به نقاط قوت و انعكاس خدمات ارزنده دستگاه‌های اداری، باید با بیان نواقص دستگاه ها و مشكلات مردم در راستای رفع آن و شتاب‌دهی به خدمات اقدام نمایند.

استاندار كردستان از دولت های نهم و دهم به عنوان یكی از موفق‌ترین دولت‌ها در زمینه خدمت‌رسانی به مردم نام برد و افزود: انعكاس خدمات دولت در حوزه‌های مختلف در ایجاد اعتماد بیشتر مردم نقش بسزایی دارد و روابط عمومی‌ها در این مسیر وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی بیان كرد: انعكاس جامع و كامل خدمات دولت از سوی روابط عمومی‌ها ضمن جلب اعتماد مردم، موجب تشویق مسوولان و زمینه‌ای برای اجرای كارهای بیشتر است.

وی عضویت مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی را در شورای معاونین دستگاه یك ضرورت خواند و گفت: مسوولان روابط عمومی ها بعنوان سخنگوی دستگاه باید تمامی اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند.

شهبازی عنوان كرد: تلاش و توطئه‌های مختلف و شبانه روزی دشمنان در راستای ناكارآمد جلوه دادن نظام و دولت تنها از طریق انعكاس مطلوب خدمات خنثی می‌شود و روابط عمومی‌ها به عنوان شاهرگ انعكاس خدمات در ادارات باید در این زمینه با تمام وجود تلاش كنند.

وی اضافه كرد: مأیوس كردن دشمنان و جلب اعتماد مردم و نیز ایجاد نشاط و شادی در بین اقشار مختلف مردم از دیگر آثار تبیین خدمات نظام در استان است كه باید روابط عمومی دستگاه‌ها به آن اهتمام ورزند.

استاندار كردستان با اشاره به مهم بودن جایگاه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خواستار برگزاری این جلسات به صورت ماهانه شد و افزود: برگزاری این جلسات به صورت دوره‌ای با حضور مدیران در ادارات مختلف می‌تواند در پیشبرد اهداف نقش مهمی داشته باشد.

رییس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان كردستان در این جلسه  گفت: تقویت روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی مهم ترین عامل در انعكاس عملكرد دولت است.

مرتضی جوانمردی افزود: تلاش برای ارتقاع جایگاه روابط عمومی ها و تقویت ارتباط روابط عمومی ها با رسانه ها یك امر لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: تشكیل بانك اطلاعاتی، حل مشكلات سایت‌های اطلاع‌رسانی ادارات و توجه به تعامل و ارتباط با رسانه‌ها با توجه به نیازهای دو طرف به همدیگر، از برنامه‌های شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها خواهد بود.

جوانمردی بیان كرد: در تلاش هستیم كه مسوولان روابط عمومی‌ها به جای معاونان بعد از مدیران در شوراهای اطلاع‌رسانی ادارات حق تصمیم‌گیری داشته باشند.

وی تقویت فضای رسانه را از دیگر اولویت‌های این حوزه عنوان كرد و گفت: تعامل و ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه می‌تواند نقش مهمی در انعكاس مطلوب خدمات و برنامه‌های ادارات مختلف داشته باشد.

وی تلاش برای هماهنگ سازی فعالیت روابط عمومی ها را در سطح استان و جلوگیری از موازی كاری را یك امر ضروری و از رسالت های شورای هماهنگی روابط عمومی استان بیان كرد.

وی به دو بحث مهم دهه مبارك فجر و انتخاب مجلس نهم اشاره كرد و افزود: ایجاد فضای مناسب برای برگزاری این دو موضوع مهم در استان وظیفه‌ای سنگین برعهده روابط عمومی‌های استان است.

در این نشست اعضای شورای روابط عمومی استان كردستان دیدگاه ها و نظرات تخصصی خود را برای عملی كردن برنامه های روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان اعلام كردند.

تنظیم: هومن بهلولی