تبیان، دستیار زندگی
دبیر فدراسیون به دنبال تدارک بازی با آلمان قرار است دبیر كل فدراسیون فوتبال كشورمان راس ساعت 13 امروز در محل سفارت آلمان با سفیر این كشور در تهران دیدار می‌‏كند. "داریوش مصطفوی" در این خصوص گفت: این دیدار فرصت مناسبی برای اب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه و خواندنی 25/5/85


دبیر فدراسیون به دنبال تدارک بازی با آلمان

قرار است دبیر كل فدراسیون فوتبال كشورمان راس ساعت 13 امروز در محل سفارت آلمان با سفیر این كشور در تهران دیدار می‌‏كند.

"داریوش مصطفوی" در این خصوص گفت: این دیدار فرصت مناسبی برای ابراز تشكر از برگزاری مناسب مسابقات جام جهانی، مدیریت خوب و نظم حاكم بر رقابتها و حسن میهمان نوازی آلمانی ها خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد:قصد داریم كه برگزاری یك دیدار دوستانه را با تیم ملی آلمان تا قبل از جام جهانی آینده در تقویم كاری خود قرار دهیم. به همین منظور در این ملاقات این مساله را با سفیر محترم مطرح خواهیم كرد تا از طرف ایشان مقدمات مذاكره با فدراسیون آلمان برای تحقق این امر فراهم شود

مجیدی و برهانی با دلخوری به آلمان رفتند

فرهاد مجیدی و آرش برهانی دو بازیکن ایرانی تیم فوتبال النصر دبی که با تیم باشگاهی شان به اردوی آلمان نرفته اند ، بامداد پنج شنبه با دلخوری تهران را به مقصد این کشور ترک کردند.

این دو بازیکن که با اصرار فراوان و خواهش از سرمربی و مدیران این باشگاه اماراتی اجازه گرفته بودند در بازی با سوریه همراه تیم ملی ایران باشند ، پس از حذف از فهرست ملی پوشان از تهران مستقیما راهی آلمان شدند.

برهانی 48 ساعت قبل از بازی با سوریه خط خورد و مجیدی هم که گفته می شد در ترکیب ثابت ایران خواهد بود ، دیشب و در فاصله ی کمتر از 24 ساعت تا مسابقه به دلایل مشکوکی - که گفته می شود تاخیر در ارسال مدارک وی از فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است – از جمع ملی پوشان کنار گذاشته شد!

خداحافظى ندود از تیم ملى

پاول ندود هافبك تیم ملى جمهورى چك گفت با بازى دوستانه امشب برابر صربستان از صحنه رقابت هاى ملى كناره گیرى مى كند.

وى در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این براى من آسان نیست. من مشكل جسمانى ندارم كه سبب این كار شود اما دلایل دیگرى وجود دارند. من قصد دارم كه به بازیكنان جوان تر فرصت دهم و بازى امشب آخرین بازى ملى من است.

برنده جایزه توپ طلاى اروپا در سال 2003 در جریان دیدار نیمه نهایى یورو 2004 برابر یونان از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و پس از آن رقابت ها با استدلال به ضعف جسمانى كناره گیرى خود از بازیهاى ملى را اعلام كرد اما هافبك یوونتوس براى كمك به تیم ملى كشورش در دیدارهاى پلى آف برابر نروژ براى راهیابى به جام جهانى به جمهورى چك بازگشت. این بازگشت به دلیل ناتوانى جمهورى چك در صعود از مرحله گروهى جام جهانى آلمان با تلخى همراه شد و ندود در آستانه 34 سالگى آینده اى براى خود در تیم ملى متصور نیست.

وى افزود: من 34 سال دارم و قصد دارم در كنار بازى براى یوونتوس، وقتم را به خانواده ام اختصاص دهم. بازى در رقابت هاى سرى B و حضور در بازیهاى بین المللى براى من بسیار مشكل است.

دیدار امشب نود و یكمین بازى پاول ندود براى تیم ملى جمهورى چك است. او در این دیدارها 17 گل به ثمر رسانده است

پنجشنبه؛ جلسه مرفاوى، علیزاده و زارع

ایران ورزشى- حرف هاى هاشم زارع عضو هیأت مدیره استقلالى ها و پاسخ على علیزاده بازیكن این تیم باعث شد كه طرفین در یك نشست مشترك در حضور مرفاوى حرف هاى خود را بزنند. زارع معتقد است كه علیزاده باید از استقلال اخراج شود و علیزاده هم از عضو هیأت مدیره خواسته كه در چارچوب وظایف خود حرف زده و به جاى پرداختن به مسائل فنى مشكلات مالى را حل كند!

این نشست پنجشنبه برگزار مى شود تا از علیزاده دلجویى شود

فولاد- پرسپولیس، فردا در كارگران

فولاد خوزستان در یك دیدار تداركاتى مقابل پرسپولیس تهران به میدان مى رود.فولادى ها كه حدود یك هفته در هشتگرد كرج اردو زده اند خود را آماده مى كنند تا به مصاف سرخپوشان پایتخت بروند.

این دیدار دوستانه ساعت 16:30 فردا در ورزشگاه كارگران و به میزبانى پرسپولیس برگزار خواهد شد.پیش از این استقلال اهواز دیگر تیم خوزستانى با پرسپولیس مسابقه داد و به نتیجه تساوى صفر- صفر دست یافت.

وعده ضرغامى به استقلالى ها

جلسه چند تن از اعضاى هیأت مدیره استقلال با ضرغامى رییس سازمان صدا و سیما در سیما تشكیل شد. در این جلسه هیأت مدیره استقلال درباره پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و تورنمنت 4 جانبه كه با حضور فیورنتینا از هشتم تا دهم شهریور ماه در ورزشگاه آزادى برگزار خواهد شد به توافقاتى رسیدند و رییس صدا و سیما قول داد كه همكارى لازم را با این باشگاه فرهنگى - ورزشى انجام دهد.

* وحید شمسایى می گوید: من‌ با 30 سال‌ سن‌ و3 بچه هرگز به‌ خود اجازه‌ نمى‌دهم‌ که‌ از لحاظ‌ اخلاقى‌ و وضعیت‌ ظاهرى‌ مشکل‌ داشته‌ باشم. من 3 دختر دارم‌ و شمس‌ 3 پسر. به‌ نظر من‌ براى‌ تربیت‌ خوب‌ دخترانم‌ باید خیلى‌ مراقب‌ رفتار خود باشم‌ اما نمى‌دانم‌ چرا شمس‌ مدعى‌ است‌ من‌ وضعیت‌ اخلاقى‌ خوبى‌ ندارم.

* علیرضا ‌واحدى‌ نیکبخت گفت: مطمئنم‌ کسانى‌ که‌ به‌ من‌ توهین‌ مى‌کنند هواداران‌ واقعى‌ استقلال‌ نیستند. توهین‌ استقلالى‌ها دیگر برایم‌ اهمیتى‌ ندارد. پاسخ‌ آن‌ تماشاگرنماها را نیز با گل‌ در دربى‌ خواهم‌ داد.

* موهاى تمام بازیكنان تیم ملوان بندر انزلى باید كوتاه شود.مسؤولان باشگاه ملوان از بازیكنانشان خواستند تا موهایشان را كوتاه كنند و با ظاهرى مرتب و منظم در مسابقات لیگ شركت كنند.

* ناصر حجازى سرانجام دیروز در پرجى كلا حاضر شد و نساجى را تمرین داد. وى كه چند روز به بهانه هاى مختلف از آمدن به قائمشهر سر باز زده بود بالاخره وارد این شهر فوتبالى

استان مازندران شد.