تبیان، دستیار زندگی
"باغ‌فردوس پنج بعدازظهر" به كارگردانی سیامك شایقی از هشتم شهریورماه در سینماهای تهران به نمایش درخواهد آمد. سیامك شایقی، گفت: بعد از مذاكراتی كه طی چند ماه اخیر داشتم سرانجام نمایش این فیلم در 12 سینما قطعی شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«باغ‌ فردوس پنج بعدازظهر» شهریور اکران می شود

"باغ‌فردوس پنج بعدازظهر" به كارگردانی سیامك شایقی از هشتم شهریورماه در سینماهای تهران به نمایش درخواهد آمد. سیامك شایقی، گفت: بعد از مذاكراتی كه طی چند ماه اخیر داشتم سرانجام نمایش این فیلم در 12 سینما قطعی شد.

وی مهم‌ترین سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم را سینماهای فرهنگ،فلسطین،ایران نام برد.

این كارگردان سینمای ایران اظهار امیدواری كرد: اگر شرایط خوبی برای تبلیغات این فیلم فراهم شود، به فروش مناسبی دست یابد.

وی پیش از این نیز گفته بود: مقوله تولید و پخش، دو دنیای متفاوت هستند و مشكلات زمانی در سینمای ایران جدی تر می‌شود كه بخواهید فیلم‌ساز مستقل باشید.

این كارگردان در تعریف فیلم‌ساز و سینمای مستقل مطرح كرد: این نوع فیلم‌سازی بگونه‌ای است كه از یكسو نمی‌خواهید وارد معادلات و محاسبات فیلم دولتی شوید و از سوی دیگر علاقه‌مند فیلمهای صرفا جشنواره‌ای نیستید و در این میان هم نمی‌خواهید فیلم گیشه‌ای و پرفروش به هر قیمتی بسازید.

شایقی در تعریف سینمای مستقل اینگونه ادامه می‌دهد: فیلم‌سازی كه می‌خواهد وعلاقه‌مند آنطور كه می‌دانسته درست است، فیلم بسازد. در نتیجه شرایط برای تولید و عرضه این نوع فیلم‌سازی هم سخت تر می‌شود.

وی معتقد است: برای افرادی كه كارگردان تهیه‌كننده هستند،جنس دنیای پخش نامانوس است. درمقوله پخش به یك اثر سینمایی صرفا به عنوان كالا نگاه می‌شود. این موضوع تنها شامل فیلمهای فرهنگی نمی‌شود بلكه سینماگری مستقل كه هیچ‌گونه ارتباط و وابستگی با دفاتر پخش انحصار طلب ندارد،هم فیلمهایشان دچار مشكل می‌شود.

در" باغ‌ فردوس پنج بعد ازظهر" رضا كیانیان، لادن مستوفی، آزیتا حاجیان و‌ حامد بهداد، ‌به ایفاء نقش می‌پردازند.

این فیلم درباره‌ی دختر جوان باهوشی است كه از مشكلات روانی رنج می‌برد، مشكلات او كه ریشه در شرایط خانواده دارد، به تدریج در رویارویی با آدمهای پیرامونش در جامعه گسترش می‌یابد، با ورود یك دكتر روانشناس به زندگی "دریا"، ماجراها شكل‌ دیگری به خود می‌گیرند. "باغ فردوس پنج بعد ازظهر"،هشتمین فیلم بلند سینمایی شایقی بعد از فیلمهای همچون "رنو تهران 29"، "راه و بیراه" ،"در كمال خونسردی"،"مادرم گیسو" و "شراره" است.

لینک :

"باغ فردوس پنج بعدازظهر" مخاطبان را جذب می کند