تبیان، دستیار زندگی
جشنواره وبلاگ‌نویسی ویژه انجمن‌های اسلامی از سوی تبیان یزد با همكاری معاونت فرهنگی و تشكل‌های دینی اداره كل تبلیغات اسلامی این استان برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی ویژه انجمن‌های اسلامی در یزد

تبیان یزد

جشنواره وبلاگ‌نویسی ویژه انجمن‌های اسلامی از سوی تبیان یزد با همكاری معاونت فرهنگی و تشكل‌های دینی اداره كل تبلیغات اسلامی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، از جمله شرایط در جشنواره وبلاگ‌نویسی ویژه انجمن‌های اسلامی استان یزد می‌توان به دارا بودن حداقل 10 پست برای هر اثر، پیرامون محورهای جشنواره بودن آثار ارسالی، شركت هر فرد فقط در یك وبلاگ و ارئه آثار به زبان فارسی اشاره كرد.

دیگر شرایط این جشنواره عبارت است از وبلاگ‌هایی كه از اسكریپت‌های مشكل‌دار استفاده می‌كنند و وبلاگشان توسط ویروس‌كش‌ها مشكل‌دار شناخته می‌شوند به مرحله داوری راه پیدا نمی‌كنند، در این جشنواره معیار اصلی داوری محتوای مطالب است، حتی‌المقدور از كپی كردن مطالب از سایت‌ها و وبلاگ‌ها دیگر بپرهیزید و در صورت استفاده منبع اصلی را مشخص شود، وبلاگ‌ها هم به‌صورت گروهی و هم انفرادی قابل ارائه و مدیریت هستند و شركت در این مسابقه محدودیت سنی ندارد.

گزارش ایكنا حاكی است، ارتباط موضوعی محتوای ارائه شده با موضوع‌های مسابقه، ذكر منبع برای هر مطلب، به‌كارگیری شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی اعم از فید و اسكریپ‌های مورد نیاز، به‌روزرسانی مستمر و منظم، معرفی لینك‌های مرتبط با موضوع وبلاگ و استفاده از المان‌های گرافیكی و تصاویر مناسب برای هر مطلب از جمله مهم‌ترین معیارهای داوری محسوب می‌شوند.

از دیگر معیارهای داوری برای این جشنواره، استفاده از سوژه‌های پر اهمیت و كمتر استفاده شده (نوآوری و ابتكار)، استفاده از اسكریپت‌ها مفید (استفاده بی رویه یا نابجا از اسكریپت‌ها ممكن است امتیاز منفی داشته باشد)، نظرات وبلاگ، استفاده از قالب مناسب و گرافیك مرتبط (رنگ، فونت، اندازه، طرح و...)، طبقه‌بندی و موضوع‌بندی مناسب مطالب، میزان بازدیدكنندگان، وضعیت وبلاگ در موتورهای جست‌وجو، نوآوری و خلاقیت در بخش‌های مختلف، انتخاب عنوان و توضیح مناسب برای وبلاگ و مطالب آن و معرفی وبلاگ به صورت مختصر و مفید هستند.

در پایان به برگزیدگان جوایزی مانند؛ كمك هزینه سفرهای زیارتی كربلای معلا، كمك هزینه سفرهای زیارتی سوریه، دوربین‌های دیجیتالی، MP3 Player و جوایز فرهنگی دیگر اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، آخرین مهلت ثبت وبلاگ‌ها تا پایان دی‌ماه 1390 و اعلام اسامی برندگان در بهمن‌ماه سال جاری اعلام شده است.

برای دسترسی به پایگاه اینجا كلیك كنید!

تنظیم: هومن بهلولی