• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
  • تعداد بازديد :
  • 6792
  • سه شنبه 1390/10/6
  • تاريخ :

نظر آیت‌الله مکارم درباره فیس‌بوک


استفتاء جدیدی در سایت آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر شده است که حکم این مرجع تقلید در مورد استفاده، بازدید و همچنین عضویت در شبکه‌های مجازی مثل فیس بوک را بیان می‌کند.

فیس بوک

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به سوال یکی از مقلدین خود درباره استفاده، بازدید و همچنین عضویت در شبکه‌های مجازی مثل فیس بوک اعلام کرده است که «چنانچه این موارد برخلاف قوانین و مقررات باشد و مفسده داشته باشد جایز نیست».

عضویت در شبکه‌های اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران جرم نیست اما برخی با استناد به یکی از بندهای فهرست عناوین مجرمانه ادعا می‌کنند که استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به این شبکه‌ها جرم است.

البته جرم بودن استفاده از فیلترشکن خود محل سوال است و نظر مخالفی هم در مورد آن وجود دارد که بیان می‌کند در فهرست عناوین مجرمانه انتشار فیلترشکن‌ها و آموزش روش‌های عبور از سامانه‌های فیلترینگ جرم است و نه استفاده از فیلترشکن.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران جرم نیست اما برخی با استناد به یکی از بندهای فهرست عناوین مجرمانه ادعا می‌کنند که استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به این شبکه‌ها جرم است

پیش از این، استفتائی از رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در مورد فعالیت در فیس‌بوک منتشر شده بود که ایشان در پاسخ آن فرموده ‌بودند: «به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد».

بخش احکام اسلامی تبیان

منبع: ایران وب نیوز

اگر در خصوص این موضوع سوالی داشتید، به مشاوره تبیان مراجعه نمایید .
شرط امر به معروف کردن

شرط امر به معروف کردن

امر به معروف شرایطی دارد که تلاش می کنیم دراین مقاله یکی از این شروط،یعنی اهل عمل بودن آمر را در قالب داستان تقدیم شما نمائیم.
حرام در عروسی!

حرام در عروسی!

در این مقاله می کوشیم یکی از جنبه ها ی برنامه های مرتبط با موسیقی را طرح و نظر مراجع عظام تقلید در این خصوص را تقدیم نمائیم.
حکم کاشت ناخن!

حکم کاشت ناخن!

و به تعبیر دیگر كاشتن ناخن به صورتی كه برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشكال دارد ولی چنانچه شخصی مرتكب این عمل شده باشد، در صورت امكان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امكان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل
UserName