تبیان، دستیار زندگی
دوستان عزیز امروز می خواهیم به شما طرز بافتن یک تابلوی تزیینی را آموزش بدهیم. وسایلی که شما به آن احتیاج پیدا خواهید کرد بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن ها را در خانه ی خود پیدا کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابلوی بافتنی
تابلوی بافتنی

دوستان عزیز امروز می خواهیم به شما طرز بافتن یک تابلوی تزیینی را آموزش بدهیم. وسایلی که شما به آن احتیاج پیدا خواهید کرد بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن ها را در خانه ی خود پیدا کنید.

وسایل مورد نیاز

دو عدد چوب

مقداری کاموا

خودکار یا مداد

زنگوله های کوچک(اختیاری)

1. ابتدا دو چوب را به حالت بعلاوه روی هم قرار دهید. آن دو را به کمک کاموا ببندید، باید توجه داشته باشید که کاموا را مطابق تصویر به صورت ایکس قرار دهید و آن را در پشت گره بزنید. نباید اضافه ی کاموا را ببرید.

تابلوی بافتنی

2. به کمک یک مداد یا خودکار انتهای چوب ها را شماره گذاری کنید.

تابلوی بافتنی

3. کاموا را به سمت جلو بین چوب 3 و 4 بیاورید. آن را روی چوب 3 و کنار چوب 2 بیاورید  و آن را به پشت بین چوب 2 و 1 ببرید. کاموا را پشت چوب 2 بپیچید و آن را دوباره به جلو بین چوب 2و 3 بفرستیدو آن را روی چوب 2 و کنار چوب 1 بیاورید و آن را پشت چوب 1 بپیچید.

تابلوی بافتنی

4. کاموا را روی چوب 1 آمورده و کنار چوب 4 قرار دهید وسپس آن را پشت چوب 4 بپیچید. کاموا را روی چوب 4 و کنار چوب 3 بیاورید و آن را پشت چوب 3 بپیچید. این یک دور کامل از بافت است.

تابلوی بافتنی

5. به کار پیچیدن کاموا پشت هر چوب، بعد روی آن چوب و کنارش ادامه بدهید. بعد از چند دور شما می بینید که تابلوی شما در حال شکل گرفتن است.

تابلوی بافتنی

6. اگر دوست د ارید تابلوی شما چند رنگ شود می توانید کاموایتان را ببرید و آن را به کاموایی با رنگ دیگر گره بزنید و به کار بافت ادامه بدهید. مطمئن شوید گره ای که دو رنگ کاموا را به هم متصل می کند پشت کار قرار گیرد.

تابلوی بافتنی

7. به کار بافت ادامه دهید تا تنها 2 سانتی متر از انتهای هر چوب دیده شود. نخ را ببرید، اما مواظب باشید نخ را کاملاً از ته نبرید و مقداری از آن را باقی بگذارید. کاموا را از پشت گره بزنید و اگر یک زنگوله ی زپبا داشتیدد به هر یک از 4 انتهای چوب وصل کنید.

تابلوی بافتنی

شما می توانید این کاردستی زیبا را در اتاقتان نصب کنید و همیشه از دیدن آن لذت ببرید.

ترجمه:نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

پاکت نامه ی بامزه

هندوانه ی کاغذی

جوجه ای داخل تخمش

ستاره ی شانس

سنجاب پرنده ی کاغذی

اریگامی ماشین

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.