تبیان، دستیار زندگی
حمید سمندریان،مدرس تئاتر گفت: افراد بی‌صلاحیت آموزشگاه‌های سینمایی راه انداخته‌اند در حالی كه هیچ‌گونه آشنایی‌ با مقوله تدریس و هنر ندارند. حمید سمندریان مدرس تئاتر و دارای یكی از قدیمی‌ترین آموزشگاه‌های بازیگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افراد بی‌صلاحیت آموزشگاه‌های سینمایی راه انداخته‌اند

حمید سمندریان،مدرس تئاتر گفت: افراد بی‌صلاحیت آموزشگاه‌های سینمایی راه انداخته‌اند در حالی كه هیچ‌گونه آشنایی‌ با مقوله تدریس و هنر ندارند.

حمید سمندریان مدرس تئاتر و دارای یكی از قدیمی‌ترین آموزشگاه‌های بازیگری،درباره وضعیت تدریس در آموزشگاه‌های سینمایی به خبرنگار فارس گفت:انواع آدمهای بی صلاحیت به عنوان مدرس،كلاس‌های تخصصی بازیگری راه انداخته‌اند.چرا به این همه آموزشگاه بی‌صلاحیت مجوز داده شده است.بسیاری از این مجوزها بر اساس ضابطه نیست.چرا كه این مدرسان نه دریافت و نه برداشت درستی از هنر دارند و ابزار آن را هم نمی‌شناسند.

وی در حال حاضر افزود:در حال حاضر ملغمه‌ای درست شده كه آدم تردید می‌كند به این شغل شریف ادامه دهد.من خودم تردید دارم و خجالت می كشم كه بگویم صاحب یك آموزشگاه هستم،چرا كه با مغازه‌هایی كه آدم‌های بی‌صلاحیت به عنوان آموزشگاه آن را اداره می‌كنند،مقایسه می‌شوم.منظورم در شیوه تدریس نیست،منظورم ورود افراد بی صلاحیت كه آشنایی كافی با حوزه های تخصصی ندارند،است. این افراد هیچ صلاحیتی برای آموزش و تدریس ندارند و باید از این كار بیرون بروند.بیرون ریختن این افراد از این حرفه نیز وظیفه مدیران است.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان كرد:هر كسی میز و تخته داشته باشد،نجار نیست.باید هنر نجاری را دانست.متأسفم كه برای اهدای مجوز تدریس و تعیین هنر نمایشگری،با معیارهای سطحی سنجیده می‌شود.این امر در زمینه آموزش منجر به یك جریان تخریبگر خواهد شد.

وی اظهار داشت:قبل از آن كه مجوزی به افراد متقاضی داده شود.باید یك هیأت كارشناسی در سطح بالا دانش او را بررسی كند و چنانچه دانش فرد متقاضی برای تدریس كافی و در حد بالایی بود،به او مجوز فعالیت دهند.

این مدرس تئاتر در پایان خاطرنشان كرد:در حال حاضر افرادی كه دانش اندكی در این زمینه دارند و تنها آموزش‌های مقدماتی را آموخته‌اند،در حال تدریس دروس تخصصی هستند.

لینک :

اسامی آموزشگاه‌های مجاز سینمایی تهران