تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که مدتها سکوت کرده بود، درباره برخی ابهامات به وجود آمده با صراحت به سوالات مطرح شده پاسخ داد. محمدحسن انصاری فرد دراین گفت و گو درباره برخی مسائل و موضوعاتی که دررسانه ها به آن پرداخته می شود و نظر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسائل روز باشگاه پرسپولیس


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که مدتها سکوت کرده بود، درباره برخی ابهامات به وجود آمده با صراحت به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

محمدحسن انصاری فرد دراین گفت و گو درباره برخی مسائل و موضوعاتی که دررسانه ها به آن پرداخته می شود و نظرات خودرا صراحتاً اعلام کرد تا هیچ شک و شبهه ای باقی نمانده باشد.

* به طور کلی وضعیت تیم پرسپولیس را در حال حاضر چگونه می بینید؟

انصاری فرد: طی دوماه اخیر روزهای پرمشغله ای را در باشگاه پرسپولیس پشت سرگذاشتیم و سعی کردیم با درنظر گرفتن نظر کادر فنی بازیکنان مورد نیاز را برای تقویت تیم جذب کنیم. دراین ارتباط تلاش ما همچنان ادامه دارد و من فکر می کنم باتوجه به تمریناتی که بازیکنان پرسپولیس در تهران و اتریش انجام داده اند تیم از لحاظ آمادگی جسمانی و هماهنگی قبلی در شرایط نسبتاً مطلوبی قرارداده باشد. تلاش ما این است که در فرصت باقیمانده کمبودهای تیم را براساس نظر مربیان برطرف کنیم. تا اینجا هم نفراتی که جذب شده اند با طبق نظر آری هان بوده است.

* چند بازیکن دیگر را در فصل نقل و انتقالات جذب می کنید؟

باتوجه به جذب واحدی نیکخبت ، بادامکی ،قویدل، صلاح حسن ، فاطمی ، زارعی و آشوبی سعی داریم نفراتی را جذب کنیم که کمبودهای تیم را برطرف سازد. درحال حاضر فقط با یک بازیکن لیگ برتری می توانیم قرارداد ببندیم اما، در نظر داریم دو سه بازیکن خوب هم از تیمهای لیگ دسته اول جام آزادگان را به خدمت بگیریم.

* فکرمی کنید صلاح حسن، مهاجم عراقی پرسپولیس بتواند نظرآری هان را جلب کند؟

کارنامه صلاح حسن مشخص است. او 15 بازی ملی دارد و در طی دوسال گذشته عنوان آقای گل و بهترین بازیکن لیگ این کشور را به خودش اختصاص داده است. صلاح حسن به علت عدم صدور روادید موفق به حضور در اردوی اتریش نشد اما، در تمریناتی که درتهران برگزارشد نظر یونگ را جلب کرد و این مربی از او رضایت داشت. حمید استیلی هم که طی روزهای گذشته صلاح حسن را زیر نظرداشته به بنده اعلام کرد که صلاح حسن درتست های قدرتی آماده ترین بازیکن بوده است. با این اوصاف مشکلی وجود ندارد و همه چیز بستگی به صلاح حسن دارد که بتواند با درخشش درتمرینات پرسپولیس نظرمساعد آری هان را برای حضور در ترکیب اصلی جلب کند.

* عنوان شده که هزینه های اردوی پرسپولیس درکمپ اتریش فراتر از قیمت واقعی آن بوده است ؟

به گفته بازیکنان پرسپولیس این بهترین اردوی آماده سازی پرسپولیس درخارج از کشور بوده است. درباره قیمت کمپ اتریش هم باید بگویم که همه چیز طبق صورت حساب رسمی بوده و مبلغ اضافه تری پرداخت نشده است. آیا پرسپولیس در30 سال اخیر با تیمهای مثل لاتزیو ایتالیا و ویگان انگلیس بازی کرده است؟! مگر غیر از این بوده که پرسپولیس درسالهای گذشته با بازی کردن مقابل تیمهای کارگری آماده حضور در رقابتهای لیگ برتر می شد. به هر حال در این زمینه ها بنده علاقه چندانی به اظهار نظر ندارم چون هر چه بگویم جنبه تعریف و تمجید از فعالیت های باشگاه را پیدا می کند اما، انصاف نیست که با طرح چنین مسائلی اقدامات خوب باشگاه پرسپولیس زیر سوال برود.

* درهیمن راستا گفته می شود برگزاری دیدارهای دوستانه با بایرن مونیخ، ویگان و لاتسیو جنبه تبلیغاتی دارد؟

اگر با چنین تیم‌هایی بازی نکنیم کسی از باشگاه پرسپولیس ایراد نمی گیرد اما، حالا که پرسپولیس با رویا رویی مقابل چنین تیم‌هایی شهرت جهانی پیدا می کند انتقاداتی مطرح می‌شود، مگر غیر از این است که بازی مقابل تیمهای بزرگ فوتبال جهان موجب بالارفتن اعتبار جهانی پرسپولیس می شود و علاوه برآن باعث افزایش انگیزه، اعتماد به نفس و روحیه بازیکنان تیم می شود؟! ما می‌توانستیم به اتریش نرویم و در تهران اردو برنیم. می‌توانستیم با تیم‌های کارگری و دسته اولی بازی کنیم تا به واسطه دریافت 8 گل از لاتزیو و ویگان با انتقادات مواجه نشویم اما ... نمی دانم. اگر توضیح بیشتری بدهیم باز هم متهم می شویم به این که کار تبلیغاتی صورت گرفته اما، من که به خاطر نمی‌آورم پرسپولیس در 30 سال گذشته مقابل چنین تیم‌هایی بازی کرده است. آیا کشاندن بایرن به تهران در ایامی که تیم ملی برای انتخاب حریف تدارکاتی با مشکل مواجه شده بود کار کوچکی است که حالا با مطرح کردن چنین مسائلی ارزش چنین کاری زیر سوال برود. اما به کاری که می کنیم اعتقاد داریم. در این باره می توانید از بازیکنان پرسپولیس سوال کنید که رویارویی با تیمهای بزرگ چه تاثیرات مثبتی برای تقویت تیم دارد.

* درباره شکایت علیرضا امامی فر از پرسپولیس و رای هیات منصفه سازمان لیگ چه نظری دارید؟

علیرضا امامی فر فصل گذشته برای تیم بازی نکرد اما، طبق قراردادی که داشت خواهان دریافت مبالغی بود که در این باره جلساتی بین او و مسولان باشگاه برگزار شد. هیات منصفه هم که خیلی زود رای نهایی را صادر کرد و سریع هم آن را در رسانه ها مطرح کرد. در این باره فکر می کنم سیر اداری صدور رای به طور کامل طی نشده بود و این رای بسیار زودتر از حد تصور صادر و در رسانه ها منتشر شد. این موضوع به ویژه درجذب اسپانسر ضربه بزرگی به باشگاه پرسپولیس زد و به نوعی موجب شد تا چند بازیکن دیگر تیم هم با شکایت از باشگاه در پی دریافت مطالبات خود باشند.

* درباره شکایت رهبری فرد ، فنایی، نیک نظر، ابراهیمی ، کماسی و... چه نظری دارید؟

ما با سازمان لیگ و هیات منصفه درحال مذاکره هستیم. درباره رای صادره پرونده امامی فر هم توضیحات و گلایه های خود را بصورت کتبی به فدراسیون فوتبال ارسال کرده ایم. ابهاماتی درباره صدور رای وجود دارد که باید برطرف شود. درباره شاکیان دیگرهم باید بگویم که نیازی نبود که کاربه این مراحل برسد. ما برای بازیکنان و مربیان سابق پرسپولیس احترام قائل هستیم و خود را موظف می دانیم که طبق قرارداد و توافقات مطالبات آنها را پرداخت کنیم وانشاء اله تا اواخر شهریور بعد از مذاکره با آنها این بدهی را پرداخت خواهیم کرد.

* شکایت نیکولوسکی از پرسپولیس به کجا رسید. آیا کسر6 امتیاز از پرسپولیس صحت دارد؟

اولاً باید بگویم که ما وکیل فرانسوی گرفته ایم و نسبت به جریمه 93 هزاردلاری که فیفا برای پرسپولیس درنظر گرفته اعتراض داریم. البته متاسفم که باید بگویم باشگاه در مهلت قانونی نسبت به رای فیفا اعتراض نکرده چون بخشی از مطالبات نیکولوسکی پرداخت شده است که اسناد آن در باشگاه موجود است. این دروازه بان مقدونیه ای که یک دقیقه هم در پرسپولیس بازی نکرده مدتهاست که ارتباط خود را با باشگاه قطع کرده و حاضر به هیچ گونه مذاکره ای هم نیست. علاوه برآن فیفا تهدید کرده بود که اگر طلب نیکو را پرداخت نکنید 6 امتیاز از پرسپولیس کسرخواهد شد. متاسفانه تا دیروز فدراسیون فوتبال ما را از نامه جدید فیفا مبنی بر کسر 6 امتیاز مطلع نکرده بود که امروز بنده در گفت و گو با آقای کاظمی مطلع شدم چنین موضوعی صحت دارد. حال این که چرا موضوع کسر6 امتیازقبل از اینکه به اطلاع باشگاه برسد در رسانه ها منتشر می‌شود گلایه ای است که بنده آن را با مسئولان فدراسیون درمیان گذاشتم که آنها هم توضیح دادند، کپی نامه فیفا را به باشگاه ارسال کرده اند که چنین نامه ای به دست ما نرسیده بود. به هر حال پرونده گل محمدی، خانمحمدی، امامی فر ، نیکولوسکی ، ساشا ایلیچ و... مشکلاتی است که ریشه درسالهای گذشته دارد و ما مثل بدهی چهار و نیم میلیاردی برجای مانده از قبل باید به فکر پرداخت این بدهی ها هم باشیم.

* و جدایی جواد کاظمیان از پرسپولیس؟

ما طی دو ماه گذشته چندین جلسه با جواد کاظمیان و مدیربرنامه هایش داشتیم. همه چیز هم خوب پیش می رفت جواد کاظمیان علاقه خاصی به پرسپولیس دارد، به گونه ای که او پشنهاد 350 میلیون تومانی استقلال را علیرغم اصرار فراوانی که شده بود رد کرد، یا سال گذشته پیشنهاد خوب کایزرسلاترن و صباباتری را نادیده گرفت و در پرسپولیس ماند. کاظمیان برای ما بازیکن قابل احترامی است. من حتی شنیدم که او بعد از عقد قرارداد با الشعب درگفت و گو با چند نفر به شدت گریه کرده و از جدایی اش ناراحت بود. شاید خود جواد هم نمی داند که چگونه از پرسپولیس جداشده است. او دوست داشت در پرسپولیس بماند اما، به ناگاه شنیدیم که کاظیمان با الشعب قرارداد بسته است. این اتفاق روز پنج شنبه و جمعه شکل گرفت و ما چندین بار با کاظمیان تماس گرفتیم تا ابهاماتی که در ذهن او نقش بسته را برطرف سازیم اما، او به تماس تلفنی ما پاسخ نداد. به هر حال باید بگویم طی هشت ماهی که از حضور بنده در پرسپولیس می گذرد 196 میلیون تومان پول به کاظمیان پرداخت کردیم و قرار بود او روزشنبه با دریافت هفتاد میلیون دیگر برای تمدید قرارداد به هیات فوتبال برود و قرارداد جدید را امضاء کند. حالا هم ما به دنبال پوشاندن ضعف های تیم هستیم و باید بگویم جدایی کاظمیان تمامی معادلات ما را در انتخاب ترکیب 25 نفره تیم پرسپولیس بهم ریخت. البته من از کاظمیان گلایه مندم که چرا علیه معاونین باشگاه ، سرمربی تیم و افراد دیگر این گونه مصاحبه کرده است. درمجموع انتظار ما از کاظمیان بیشتر از این بود و من فکر می کنم او در شرایط روحی بدی آن مصاحبه را انجام داده است.