تبیان، دستیار زندگی
در دنیای شگفت انگیزی که ما زندگی می کنیم پدیده هایی هستند که به نظر می رسد از دنیایی دیگر وارد جهان شده اند. حداقل این که به این سیاره تعلق ندارند و اشتباهی روی زمین جا مانده اند. درست مثل آبگرم پرواز که در گوشه ای از امریکا جا خوش کرده
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب ترین آب گرم دنیا
عجیب ترین آب گرم دنیا


در دنیای شگفت انگیزی که ما زندگی می کنیم پدیده هایی هستند که به نظر می رسد از دنیایی دیگر وارد جهان شده اند. حداقل این که به این سیاره تعلق ندارند و اشتباهی روی زمین جا مانده اند. درست مثل آبگرم پرواز که در گوشه ای از امریکا جا خوش کرده و خیلی از طبیعت دوستان دنیا را حیرت زده کرده است.

گردشگرانی که گذارشان به ایالت نوادای امریکا افتاده، اغلب یکی از دیدنی ترین بخش های سفرشان را مربوط به آبشار آب گرمی می دانند که با تمام آب گرم های دیگر دنیا متفاوت است. آب گرمی با سنگ های رنگین کمانی و منظره ای که بیشتر از هر چیز به یک نقاشی شباهت دارد!

عجیب ترین آب گرم دنیا

این آب گرم که در دره هوآلاپای قرار دارد، در دهه 1960 به طور طبیعی به وجود آمد و کم کم لقب گردشگرپذیرترین پدیده طبیعی ایالت نوادا را به خود اختصاص داد. چون علاوه بر خواص درمانی زیادی که دارد، به دلیل وجود املاح معدنی خاص با رنگ های متفاوتی در هم آمیخته و تابلویی هفت رنگ را مقابل چشمان گردشگران می آورد.

عجیب ترین آب گرم دنیا

در این آب گرم ماهی های کوچک، قوها و مرغابی های وحشی زندگی می کنند و این آبشار کوچک سنگی را به یک منطقه شگفت انگیز تبدیل می سازند.

عجیب ترین آب گرم دنیا

این آبشار از دل سنگی بیرون می زند که 4متر ارتفاع دارد و میلیون ها سال قبل در اثر فرسایش آبی به وجود آمده است. زیر این آب گرم از گل و لایی پوشیده شده که برخی از مردم عقیده دارند برای لجن درمانی مفید است اما هنوز در این زمینه داده ای علمی منتشر نشده است.

عجیب ترین آب گرم دنیا

گردشگرانی که قصد سفر به این آب گرم شگفت انگیز را دارند، معمولا ساعات ظهر را برای این کار انتخاب می کنند چون در این صورت آب و آفتاب تصویری خلق می کند که نمونه اش را هیچ جای دیگر نمی توان دید. آب تا ارتفاع 2متری پاشیده می شود و قطرات ریز آن به همه جا می پاشد. خورشید هم با تابیدن به این آب معدنی نمایی هزار رنگ به آبگرم می دهد.

عجیب ترین آب گرم دنیا

جالب است بدانید که این چشمه آب گرم حدود یک مایل از جاده فاصله دارد اما آنقدر بزرگ است که از ده ها متر دورتر دیده می شود. این آبشار سنگی در مزرعه ای واقع شده که مالک آن "تاد جک.سیک" نام دارد و به همین دلیل چشمه هم قانونا متعلق به او است! خوش شانسی بزرگی است که آدم چنین پدیده ای را در ملک شخصی اش داشته باشد. نه؟

عجیب ترین آب گرم دنیا

عجیب ترین آب گرم دنیا

رستم زاد

بخش گردشگری تبیان