تبیان، دستیار زندگی
دومین كارگاه آموزشی عكاسی خبری ایسنا - با عنوان "كلیدهای اصلی عكاسی مستند" - با حضور بهمن جلالی برگزار می‌شود. به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این كارگاه آموزشی ساعت 9 روز 26 مرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین كارگاه آموزشی عكاسی خبری ایسنا برگزار می‌شود

دومین كارگاه آموزشی عكاسی خبری ایسنا - با عنوان "كلیدهای اصلی عكاسی مستند" - با حضور بهمن جلالی برگزار می‌شود.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این كارگاه آموزشی ساعت 9 روز 26 مردادماه، در محل تالار شهید محمدحسن قریب ایسنا آغاز خواهد شد.

بهمن جلالی - هنرمند عكاس و مدرس دانشگاه - تاكید دارد كه عكاسی خبری كار سخت و پیچیده‌ای است؛ ولی به‌دلیل هرچه سریع‌تر فراهم شدن زمینه‌های معروفیت در این حوزه، علاقه‌مندان بی‌شماری به آن روی می‌آورند. این در حالی است كه در سایر گرایش‌های عكاسی پس از سال‌ها تلاش مستمر، شاید یك عكاس به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شود.

به‌گمان این محقق و هنرمند عكاس، در این شكل گرایش به عكاسی خبری، اشكالاتی اساسی‌ نیز وارد می‌شود؛ چراكه به‌نظر می‌رسد بسیاری بدون آشنایی و فراگیری الفبای عكس مطبوعاتی و... گام در چنین عرصه‌ای می‌گذارند.

جلالی دارد كه آشنایی با انواع دوربین و كار كردن با انواع لوازم و سخت‌افزار عكاسی، شرط لازم و كافی برای ورود به این حیطه محسوب نمی‌شود. یك عكاس خبری، با اشراف كامل به اطلاعات كافی حوزه عكس خود موفق به ثبت حقایق یك واقعیت می‌شود؛ یعنی "دیدن با دانستن حاصل می‌شود"؛ چنان كه یك روزنامه‌نگار بدون كسب اطلاعات لازم از یك واقعه حتما توانایی نگارش گزارش كاملی از آن را نخواهد داشت.

این مدرس دانشگاه درعین حال افزود: عكاسی كه روزنامه نخواند و از اخبار روز دنیا به‌دور باشد، در حوزه‌ی عكاسی خبری موج‌سواری بیش نخواهد بود؛ در حالی كه با كسب اخبار روز دنیا به موج‌سازی یعنی جایگاه یك عكاس خبری می‌رسد .

لینک :

كشف دنیا با یك دوربین عكاسی

هنر عكاسی

عكاسی مستند چیست؟

گفتگو با سعید صادقی درباره عكاسی پس از انقلاب اسلامی

عكاسی در سینما

نقش نور در عکاسی معماری

عكاسی در جام جهانی

اصول عكاسی معماری (1)

عكسبرداری از جزییات ساختمان

عكاسی از برف