تبیان، دستیار زندگی
جمعی از هنرمندان ایران با حضور در میدان فلسطین و امضا طوماری؛ خشم و نفرت خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین اعلام كردند. به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، در این تجمع كه افرادی همچون محمدحسین نیروم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرمندان ایران درحمایت از مردم لبنان بیانیه صادر كردند

جمعی از هنرمندان ایران با حضور در میدان فلسطین و امضا طوماری؛ خشم و نفرت خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، در این تجمع كه افرادی همچون محمدحسین نیرومند مشاورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی كلهر نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما، جمال شورجه، محمدصادق آذین ، حسین نوری ، فرج‌الله سلحشور، رحیم رحیمی پور، اكبر حر، اسماعیل سلطانیان و جمعی دیگر از هنرمندان حضور داشتند.

احمد میرعلایی و حبیب‌الله صادقی سرپرست موزه هنرهای معاصر، به نمایندگی از سایر هنرمندان به ایراد سخنانی پرداخته و حمایت خود را از مردم لبنان و فلسطین ابراز داشتند.

در پایان این تجمع بیانیه‌ای بدین شرح صادر شد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

و بسم‌القاسم الجبارین

« اینك كه یكبار دیگر دژخیم زمانه و هیولای صهیونیسم زنجیر عقل و منطق دریده و وحشیانه به جان مردم مظلوم لبنان افتاده است‏، به این امید واهی كه شاید برای لحظه‌ای همینه و عظمت جهان اسلام در عصر بیداری ملت‌ها‏‏‎، غبار ترس و تردید به خود بگیرد و در برابر خونخوارگی‌های رژیم صهیونیستی كه فرزند نامشروع استعمار صغیر و استكبار كبیر است جاخالی كند‏، زهی خیال باطل كه امروز دیگر فلسطین و لبنان تنها نیست، و به یمن انفاس قدسی امام خمینی (قدس)، عصر بیداری مظلومان و نمایش وحدت و همبستگی مسلمانان آغاز شده است و حماسه آفرینی‌های اخیر حزب‌الله لبنان كه به فرماندهان و سربازانش به پیروی از انقلاب اسلامی و تبعیت از ولی امر مسلمین افتخار می‌كنند، نمونه عینی و غیرقابل انكار قدرتی است كه در وحدت جهان اسلام متجلی شده است.

اینك در این مقطع تاریخی و سرنوشت ساز، كه همه‌ی حق در برابر همه‌ی باطل در حال صف آرایی است و در شرایطی كه رسانه‌های به ظاهر آزاد غربی، لال شده‌اند، سران دولت‌های عربی سر در گریبان وحشت فرو برده‌اند و مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر، نقش نادانی بازی می‌كنند، هنرمندان ایران اسلامی، با حضور نمادین در صحنه، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان شهدا، مجروحین و مصیبت‌دیدگان لبنانی، جنایات تجاوزگران اسراییلی را به شدت محكوم كرده و از مقاومت حزب‌الله لبنان قاطعانه حمایت و تقدیر می‌كنند.

امروز هنرمندان، نویسندگان، شاعران، اصحاب قلم، فرهنگ و اندیشه ام القرای جهان اسلام و مركز حاكمیت اسلام ناب محمدی گرد هم آمده‌اند تا بر ضرورت حضور همه اقشار مردم كشورهای اسلامی در صحنه تاكید كنند و یكصدا اعلام كند: ای حسین (ع)، اگر ما روز عاشورا نبودیم كه صدای "هل من ناصر عزیز زهرا" را لبیك بگوییم، امروز آماده‌ایم تا به یك اشاره، ولی‌امر زمان با تمام وجود به صحنه آمده تا یزیدیان زمان را در كابوس وحشت و ذلت فرو بریم و یكبار دیگر بر جریده‌ی عالم ثبت كنیم كه خون بر شمشیر پیروز است.»

در ادامه این بیانیه آمده است:

1 - ما قاطبه‌ی هنرمندان جمهوری اسلامی ایران، تجاوز رژیم صهیونیستی به خاك لبنان را به شدت محكوم می‌كنیم و بر لزوم ادامه مبارزه مسلحانه تا نابودی ماشین جنگی اسراییل تاكید می‌نماییم.

2- ما هنرمندان ایران، حمایت بلا شرط همه اقشار و گروههای دولتی و مردمی در لبنان از حزب‌الله را تنها راه پیروزی بر متجاوزان می‌دانیم.

3- ما هنرمندان انقلاب اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حضور در صحنه و خلق آثار هنری (اعم از فیلم، تئاتر، موسیقی، نقاشی، شعر، قصه، رمان و ....) از حماسه آفرینی‌های حزب‌الله لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی اعلام می‌كنیم.

4- ما هنرمندان و نویسندگان ایران، از همه كشورهای اسلامی می‌خواهیم در این نبرد مقدس در كنار مردم و دولت مظلوم لبنان و فلسطین باشند و از سخنان و اقدامات تفرقه افكنانه پرهیز نمایند.

5- ما هنرمندان، فرهنگیان و اصحاب قلم ایران، از رسانه‌ها و دستگاههای ارتباط جمعی غیروابسته به شبكه‌های صهیونیستی و هنرمندان عدالت خواه و نویسندگان آزاداندیش در سراسر دنیا درخواست می‌كنیم دوربین و قلم و زبان خود را با حقیقت آنچه در فلسطین و لبنان می‌گذرد آشنا كنند و خود را از دام سانسور جنایات صهیونیست‌ها و تحریف مظلومیت زنان و مردان و كودكان فلسطین و لبنان برهانند و اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند.»

جمعی از هنرمندان ایران اسلامی

لینک :

بیانیه هنرمندان حوزه هنری در حمایت از ملت فلسطین و لبنان

ابراز همدردی بچه‌های ایران با كودكان فلسطینی و لبنانی