تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون سوارکاری و اسبدوانی ایران از طرح ایجاد دانشکده علمی , کاربردی سوارکاری در کشور خبر داد . محمدرضا تابش در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود : این دانشکده به عنوان دانشکده کالج علمی درباره آموزش سوارکار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی دانشکده ‌علمی ‌کاربردی ‌سوارکاری


رئیس فدراسیون سوارکاری و اسبدوانی ایران از طرح ایجاد دانشکده علمی , کاربردی سوارکاری در کشور خبر داد .

محمدرضا تابش در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود : این دانشکده به عنوان دانشکده کالج علمی درباره آموزش سوارکاری , اصلاح نژاد , پرورش اسب , مسابقات کورس درساژ و استقامت با همکاری دانشگاه‌جامع علمی کاربردی کشور ایجاد می شود.

به گفته وی آموزشهای این دانشکده براساس استانداردهای روز دنیا در رشته‌سوارکاری و اسبدوانی خواهد بود .

تابش تصریح کرد , باایجاد مرکز قرنطیه اسب در کیش‌, ایران پس از27 سال برای نخستین بار جواز حضور اسب در مسابقات بین‌المللی را دریافت کرد.

رئیس فدراسیون سوارکاری و اسبدوانی کشور با بیان‌اینکه‌ایران امسال درمسابقات آسیایی دوحه قطر در رشته پرش شرکت می کند افزود : اسب های سه‌کشور ازبکستان , قیرقیزستان و قزاقستان برای حضور دراین بازیها درایران قرنطیه می‌شوند.

به گفته تابش با هماهنگی کمیته ملی المپیک 25 راس اسب در این رقابت ها شرکت خواهند کرد و اعتبار مورد نیاز برای حضور رشته سوارکاری در این رقابتها دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد می شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری و اسبدوانی کشورافزود: برای حمایت از باشگاه تولید و اصلاح نژاد اسب , مجلس شورای اسلامی قانون تعیین تعرفه خدمات دولتی شامل آب , برق و گاز را به صورت تعرفه‌های کشاورزی تصویب کرده است.

تابش گفت : جوایز مسابقات کورس300 درصد و پرش بااسب 20 درصد افزایش یافته‌و استقامت سوارکاری نیز افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته وی اکنون مسابقات استقامت سوارکاری در کشور از 20 کیلومتر به100 کیلومتر افزایش یافته است.

رئیس فدارسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران گفت : اکنون نژاد اسبچه خزر ایرانی یا کاسپین درحال انقراض است و باید دراین زمینه باهمکاری سازمان‌گردشگری , دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی برای نجات این نژاد چاره‌اندیشی شود .

وی تصریح‌کرد , بخش خصوصی نژادهای خوبی را وارد کرده است و امید می رود با وروداین نژادها و اختلاط آن بانژادهای بومی ایران ازنظر واردات اسبهای خارجی بی نیاز شود .

تابش گفت : فدراسیون سوارکاری کشور به واردکنندگان نژادهای برتر اسب تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت می کند.

وی از تنظیم سند راهبردی سوارکاری اسبدوانی پرورش اسب و تکثیر نژاد اسب در کشور خبر داد و افزود : این سند دراستانهای کشور اجرا می‌شود و باید در این زمینه شهرداریها همکاری لازم را با این فدراسیون داشته باشند.

استاندار چهارمحال وبختیاری نیز دراین دیدار سوارکاری واسبدوانی را یکی از خصایص مردم منطقه دانست و توجه بیشتر فدراسیون را به این استان خواستار شد.

رجبعلی صادقی افزود : این‌استان می‌تواند از اسب به‌عنوان یکی ازجادبه های‌گردشگری استفاده کند.

رئیس فدراسیون سوارکاری کشوربرای بازدید ازبرگزاری نخستین جشنواره ورزشی فرهنگی و گردشگری عشایر چهارمحال وبختیاری به شهرکرد سفر کرده بود .