تبیان، دستیار زندگی
در قرآن می خوانیم بعضی از انسان ها به جایی می رسند که حتی از حیوانات هم پست تر می شوند وقتی مطلب بالا را می خوانیم کمی این آیه را می فهمیم که چرا خداوند این مطلب را فرموده است . بعضی از آدما از حیوانات هم پست تر می شوند چون : مثلاً خروس اجازه نمی دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهوت رانی به چه قیمت؟


کلاغ را می بینم که تا حالا هیچ کسی جفت گیریش را ندیده است اما در جامعه ما برای بعضی از آدم ها کاملا عادی است که چند نفر جمع شوند یک کاری بکنند بعد این را پخش کنند که باعث افتخارشان شود.


نجات از شبهه و شهوت

وقتی که داریم در خیابان راه می رویم و به مغازه ها نگاهی می اندازیم می بینیم به ازای هر چند تا مغازه یک مغازه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی وجود داره که تقریبا هیچ وقت خالی از مشتری نیستند و در بیرون از مغازه ها افرادی رو می بینیم که تا جایی که امکان داشته خود را نقاشی کرده اند و به خود انواع و اقسام بدلیجات و زیور آلات آویزان کرده اند .

وارد اینترنت که می شویم به دنبال هر سرچی به تبلیغات دامنه دار وسایل دلبری و جذابیت برخورد می کنیم و به دنبال آن تبلیغ انواع و اقسام وسایل بهبود بخشی روابط جنسی و کسب لذت بیشتر را با زرق و برق و شعار های نوع دوستی و خانواده دوستی عرضه می کنند،به بهانه تحکیم بنیان خانواده ها ،و مشتریان و دلبستگان این قبیل تبلیغات مردان و زنانی هستند که نه تنها خانواده ای ندارند که در تحکیم بنیانش بکوشند بلکه با هزار رنگ و لعاب و فریب از جنس همین محصولات به اصطلاح اثر بخش شیرازه خانواده های دیگران را از هم می پاشند تا لحظات شیطانی خود را سپری کنند و به قیمت خون کردن دل دیگری دمی خوش باشند.

و در عجب می مانیم که  چه بر سر بعضی از مردان و زنان آمده و می خواهند تا کجا پیش بروند؟ واقعا این نیرویی که درون آنهاست چقدر زیاد است که حاضرند تمامی احکام و قوانین و آبرو و حیثیت و هستی خود و دیگران را به خطر بیندازند تا به مقصود شوم خود برسند.

چند سال پیش مطلبی می خواندم که حیواناتی که حضرت ابراهیم مأمور شد که ذبح کند و بعد هر قسمت از آنها را سر کوهی قرار بدهد آن حیوانات با منطق و دلیل انتخاب شده بودند .

بعضی از آدما از حیوانات هم پست تر می شوند چون : مثلاً خروس اجازه نمی دهد هرکسی به خانوادش نزدیک شود ولی بعضی از آدم ها را می بینیم که خانواده خودشان را هزار مدل درست می کنند و همه جا می برندشان و فقط غیرتشان به این است که اجازه نمی دهند کسی آنها را لمس کند و گرنه نگاه که مشکلی ندارد هرکی می خواهد نگاه کند حالا هر نگاهی هم باشد هیچ اشکالی ندارد حلال حلال بفرمایید نگاه کنید

یکی از آنها طاووس بود حضرت ابراهیم مأمور شد تا طاووس را ذبح کند چون یک صفت زشت در طاووس بود و آن غرور بود.

یکی دیگر مرغابی بود خداوند دستور داد تا مرغابی را ذبح کند چون این پرنده لجن خوار است که همان کنایه از لقمه حرام بود.

یکی دیگه خروس بود چون خروس علاوه بر صفت زیبای غیرت، شهوتران بود دستور دادند تا این پرنده ذبح شود برای اینکه شهوت رانی از وجود انسان ها بیرون رود.

و آخرین پرنده کلاغ بود زیرا در کنار صفات بسیار خوبی که این پرنده دارد مثل اینکه تا حالا کسی جفت گیری این پرنده رو ندیده این پرنده دارای یک صفت زشت بود چون همانطوری که بارها و بارها از رسانه های مختلف دیده ایم این پرنده عاشق زر و زیور و طلا و هر چیز براق است حضرت دستور داد تا این پرنده کشته شود برای اینکه حب و علاقه شدید به دنیا از وجود انسان ها بیرون رود.

این مطلب مقدمه ای بود برای بحث اصلی و آن این که :

ما در قرآن می خوانیم بعضی از انسان ها به جایی می رسند که حتی از حیوانات هم پست تر می شوند وقتی مطلب بالا را می خوانیم کمی این آیه را می فهمیم که چرا خداوند این مطلب را فرموده است .

بعضی از آدما از حیوانات هم پست تر می شوند چون : مثلاً خروس اجازه نمی دهد هرکسی به خانوادش نزدیک شود ولی بعضی از آدم ها را می بینیم که خانواده خودشان را هزار مدل درست می کنند و همه جا می برندشان و فقط غیرتشان به این است که اجازه نمی دهند کسی آنها را لمس کند و گرنه نگاه که مشکلی ندارد هرکی می خواهد نگاه کند حالا هر نگاهی هم باشد هیچ اشکالی ندارد حلال حلال بفرمایید نگاه کنید .

کلاغ را می بینم که تا حالا هیچ کسی جفت گیریش را ندیده است اما در جامعه ما برای بعضی از آدم ها کاملا عادی است که چند نفر جمع شوند یک کاری بکنند بعد این را پخش کنند که باعث افتخارشان شود.

«أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ »؛ «آنها چون چهارپایانند بلكه گمراه‏ترند، و آنان غافلانند»

همین آدم ها که اکثرا هم ذره ای عفت کلام ندارند همدیگر را به اسم حیوانات صدا می زنند و قاه قاه می خندند و فریاد می کشند باید به این ها گفت نام های خودتان بر شما مناسب تر است وقتی که حتی از حیوانات هم پست تر شده اید .و از خداوند متعال عاجزانه می خواهیم که ما را از سقوط به دره حیوانیت برهاند و دستمان را بگیردتا انسان شویم انسان بمانیم و انسانیت را دریابیم .إن شاء الله

فرآوری : محمدی

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


منبع : وبلاگ ذی طوی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.