تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح فاز نخست شبکه علمی کشور همزمان با هفته پژوهش در استان تهران خبر داد و گفت:‌ در این فاز دانشگاه‌های آموزش پزشکی و حوزه‌های علمیه به این شبکه متصل خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فاز اول شبکه علمی کشور در استان تهران افتتاح می شود

علی حکیم جوادی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح فاز نخست شبکه علمی کشور همزمان با هفته پژوهش در استان تهران خبر داد و گفت:‌ در این فاز دانشگاه‌های آموزش پزشکی و حوزه‌های علمیه به این شبکه متصل خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی، علی حکیم جوادی امروز یکشنبه در نشست خبری سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران الکامپ 2011 با تاکید بر اینکه قرار است تمامی نقاط دانشگاهی با یک پهنای باند بالا به یکدیگر متصل شوند، اظهار داشت: با همکاری‌های انجام شده از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سازمان فناوری اطلاعات در هفته پژوهش فاز نخست این شبکه راه اندازی خواهد شد.

وی شبکه علمی کشور را یکی از المان‌های شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد که براساس ماده 46 برنامه پنجم توسعه تا پایان این برنامه باید محقق شود.

حکیم جوادی تصریح کرد:‌ همزمان با افتتاح فاز نخست شبکه علمی کشور افتتاح 20 هزار مدرسه هوشمند و اتصال آن به شبکه مدارس کشور نیز از سوی سازمان فناوری اطلاعات انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: در فاز نخست شبکه علمی کشور دانشگاه‌های آموزش پزشکی و حوزه‌های علمیه تهران را به این شبکه متصل خواهیم کرد و به تدریج تمامی نقاط دانشگاهی برای ارایه سرویس‌های تعریف شده در این شبکه به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.

سازمان فناوری اطلاعات با مدل هیئت عاملی اداره خواهد شد

به گزارش مهر، حکیم جوادی همچنین با اشاره به وضعیت اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات از تصویب مصوبه شورای عالی اداری برای اداره سازمان فناوری اطلاعات با مدل هیئت عاملی خبر داد و گفت: اولین مصوبه تبدیل شرکت فناوری اطلاعات به سازمان در هفتم مهرماه سال 89 ابلاغ شد و پس از آن برای اجرا و ارایه اساسنامه فعالیت این سازمان نقطه نظراتی به شورای عالی اداری پیشنهاد شد که در این راستا در شهریورماه سال 90 این شورا با مدل ارایه شاه موافقت کرد و از این پس سازمان فناوری اطلاعات به صورت هیئت عاملی اداره خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:‌ بعد از امضای ریاست جمهور برای این مصوبه سازمان فناوری اطلاعات یک ماه فرصت خواهد داشت تا اساسنامه جدید را به دولت ارایه کند و پیش بینی می‌شود این اساسنامه تا پایان سال به سازمان فناوری اطلاعات ابلاغ شود.