تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه الکامپ امسال هفدهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ یک روز قبل از شروع رسمی آن یعنی روز افتتاحیه آغاز به کار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه تحصصی الکامپ آغاز شد؛

غرفه داران به دنبال برق و اینترنت

نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ امسال هفدهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ یک روز قبل از شروع رسمی آن یعنی روز افتتاحیه آغاز به کار کرد.

هر چند و برعکس سال گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای آغاز به کار این نمایشگاه تخصصی نشد، اما آن‌طور که از شواهد پیداست بازدیدکنندگان زیادی به این نمایشگاه آمده‌اند.

در واقع حجم بالای بازید از این نمایشگاه از نظر اکثر غرفه‌داران هم تعجب‌برانگیز است.

البته همین غرفه‌داران جمعیت بالای بازدیدکننده را نشانه کیفیت نمایشگاه نمی‌دانند و قضاوت درست از نمایشگاه هفدهم را به روزهای بعدی واگذار می کنند.

با تمام اینها الکامپ هفده ساله درحالی از روز جمعه کار خود را آغاز کرده که هنوز می‌توان شرکت‌هایی را دید که در حال طراحی غرفه‌های خود هستند و نسبت به نبود امکانات اولیه از جمله نبود برق، اینترنت، عدم هماهنگی برگزار کننده نمایشگاه با شرکت‌ها و … انتقاد می کنند.

الکامپ در حالی هفده سالگی خود را شروع کرده که شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات غایبان اصلی این نمایشگاه بین‌المللی است.

در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی همچون آواژنگ، سازگار ارقام، فراسو، سونی و… حضور پیدا نکرده‌اند. برخی غرفه داران نبود این شرکت‌ها را بزرگ‌ترین ضعف الکامپ هفدهم معرفی و اعلام می‌کنند که مشکلات بازار ارز و شاید هم عدم وجود سازمان نظام صنفی به عنوان حامی صنف ای تی دلیل اصلی عدم حضور این شرکت‌ها در الکامپ هفدهم باشد.

شاید نبود این شرکت‌های بزرگ فرصت مطرح شدن برای دیگر فعالان این حوزه را فراهم کرده باشد؛ به طوری که اکثر شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کمتر شناخته شده با اهدای هدایایی از جمله کاپشن، بسته‌های نرم‌افزاری و… سعی در جلب بازدیدکنندگان به طرف خود و معرفی خدمات خود را دارند.

تنظیم: هومن بهلولی