تبیان، دستیار زندگی
انتقاد آیت‌الله مکارم از اختلاف میان دوستداران نظام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
در درس خارج فقه مطرح شد؛

انتقاد آیت‌الله مکارم از اختلاف میان دوستداران نظام

آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که خداوند همیشه نعمت‌های خود را برای مردم ایران اسلامی جاری کرده است به شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:

با شکار هواپیمای جاسوسی، آبروی آمریکا از بین رفت؛ باید قدردان این نعمات خداوند که شامل ملت ما شده است، باشیم و با دوری از اختلافات شکر آن را به جا آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در درس خارج فقه خود که با حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد اعظم برگزار شد اظهار داشت:

متاسفانه گاهی در گوشه و کنار کشور اختلاف در میان طرفداران نظام به گوش می‌رسد که این اختلاف به نفع نظام نیست.

اختلافات در کشور به نفع نظام و انقلاب نیست

وی به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که انتخابات را در پیش داریم باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز روزی نیست که زمزمه‌های اختلاف میان علاقمندان به نظام و انقلاب شنیده شود، امروز همه باید متحد باشند؛ زیرا دشمن از این اختلافات بسیار بهره می‌گیرد.

وی به طرح آمریکا در خصوص حمله به کشورهای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن نقشه ای کشیده که بسیار واضح است و آن این که کشور‌های خاورمیانه را یکی پس از دیگری بشکند، ابتدا به سراغ سوریه رفته‌اند بعد به لبنان، عراق و پس از آن به سراغ کشور ما خواهند آمد.

مشکلات سوریه باید برطرف شود و خشونت را از این کشور برچید

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: ما نمی‌گوییم سوریه مشکلات ندارد، باید مشکلات آن برطرف و خشونت برچیده شود و مردم دموکراسی را احساس کنند، اما آمریکا نقشه مثلث شومی را تدارک دیده است.وی با انتقاد شدید از دولتمردان ترکیه در همراهی با آمریکا و اسرائیل تاکید کرد:

تعجب این است که دولتمردان ترکیه آتش بیار معرکه شده‌اند، مدتی در خط مقدم مقابل با صهیونیست بودند و محبوبیتی در میان مسلمانان پیدا کردند؛ اما اینک دست در دست آمریکا و اسرائیل گذاشته تا این نقشه شوم را پیاده کنند.

چرا دولتمردان ترکیه متوجه نقشه شوم آمریکا نیستند؟

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: محبوبیتی که دولتمردان ترکیه در میان مسلمانان پیدا کرده بودند، هم‌اینک این محبوبیت به منفوریت تبدیل می‌شود؛ چرا دولتمردان ترکیه این مساله را متوجه نمی‌شوند و خودشان را از این توطئه بیرون نمی‌کشند!؟

وی یادآور شد: دشمنان می‌خواهند کاری کنند که کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگر شکست بدهند که توطئه‌ آن‌ها در این مثلث شوم کاملا مشخص است، خدای نکرده اگر آن‌ها در این طرح موفق شوند برای مسلمانان مشکلات زیاد ایجاد خواهد شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان برای از بین بردن کشورهای اسلامی، اختلاف میان دوستداران نظام در داخل کشور را هرگز پسندیده ندانست و افزود:

امروز هر نغمه‌ مخالفی که بین دوستداران نظام و انقلاب وجود داشته باشد،‌ مشکل ساز است باید از این اختلافات دوری کرد.

با دوری از اختلافات در کشور شکر نعمت شکار هواپیمایی جاسوسی آمریکا را به جا آوریم وی

 با بیان این که خداوند همیشه نعمت‌های خود را برای مردم ایران اسلامی جاری و ساری کرده است به شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:

با شکار هواپیمای جاسوسی آبروی آمریکا از بین رفت؛ این نعمت‌های خداوند که شامل ملت ما شده است باید قدردان آن باشیم و با دوری از اختلافات شکر آن را به جا آوریم.


منبع : خبرگزاری رسا

تهیه و تنظیم : گروه حوزه علمیه تبیان