تبیان، دستیار زندگی
كتاب «بحران مشروطیت در ایران» نوشته «حسین آبادیان» منتشر شد. این كتاب از سیزده فصل تشكیل شده است: مقدمات بحران، مبانی نظری دیدگاه‌های شیخ فضل‌الله نوری، بحران ایران در مشروطه اول، انجمن سعادت استانبول و حوادث دوره فترت، بحرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران مشروطیت در ایران


كتاب «بحران مشروطیت در ایران» نوشته «حسین آبادیان» منتشر شد.

این كتاب از سیزده فصل تشكیل شده است: مقدمات بحران، مبانی نظری دیدگاه‌های شیخ فضل‌الله نوری، بحران ایران در مشروطه اول، انجمن سعادت استانبول و حوادث دوره فترت، بحران‌سازان بر اریكه قدرت، تكوین كانون دسیسه در نهضت مشروطه ایران، روحانیان و مشروطه دوم، انجمن‌های یهودی در دوره دوم مشروطه، احزاب سیاسی در دوره دوم مشروطه، واپسین روزهای عمر مشروطه دوم، بحران‌های اقتصادی ایران در دوره دوم مشروطه، قرارداد 1907 و بازی گرگ‌ها و اقتصاد سیاسی ایران در دوره مشروطه.

آبادیان در مقدمه خود نوشته است: «جزیی‌نگری و ریشه‌یابی حوادث و تحولات خصلت عمومی كتاب حاضر است. به همین دلیل تا حد امكان تبار تحولات و حوادث شناسایی شده‌اند و ارتباط آنها با حوادث بین‌المللی مورد بازكاوی قرار گرفته است. روش ما در این پژوهش برقراری پیوند بین بخش‌های مختلف تحولات اجتماعی دوره مورد بحث است. این امر سبب می‌شود تا از نگاه تك بعدی به این واقعه اجتناب ورزیم و هر تحول را در كنار دیگری مورد ارزیابی قرار دهیم.»

كتاب «بحران مشروطیت در ایران» با 659 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت پنج هزار تومان توسط «مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی» به چاپ رسیده است.

لینک مطالب مرتبط:

عبرت های تاریخ

تاریخ مبارزات معاصر درگفت‏وگو با جلال الدین فارسى