تبیان، دستیار زندگی
بیماری صرع یكی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 میلیون نفر را در جهان به‌خود مبتلا كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنبورهایی که مغز شما را آرام می کنند

3 مكتب درمانی، 3 درمان برای صرع


بیماری صرع یكی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 میلیون نفر را در جهان به‌خود مبتلا كرده است. با وجود آن‌كه پزشكان و متخصصان زیادی در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحقیقات و آزمایشات متعددی را به سرانجام رسانده‌اند اما هنوز درمان قطعی و حتمی برای این بیماری از سوی متخصصان طب رایج مشخص نشده است.


زنبورهایی که مغز شما را آرام می کنند

بیماری صرع یكی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 میلیون نفر را در جهان به‌خود مبتلا كرده است. با وجود آن‌كه پزشكان و متخصصان زیادی در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحقیقات و آزمایشات متعددی را به سرانجام رسانده‌اند، اما هنوز درمان قطعی و حتمی برای این بیماری از سوی متخصصان طب رایج مشخص نشده است.

نسخه آیورودا

بیماری صرع

استرس و اضطراب از جمله عواملی است كه در كنار بی‌خوابی تاثیر زیادی در تشدید سردردها، حمله‌ها و تشنج‌های بیماری صرع دارد. بسیاری از متخصصان و درمانگران طب مكمل استفاده از شیوه‌ها و تكنیك‌های مدیتیشن و ریلكسیشن به‌ویژه تكنیك‌های مربوط به آرامش‌بخشی و شیوه‌های عمیق تنفس را از جمله بهترین راه‌كارها برای تخلیه فشارهای عصبی و كاهش میزان استرس و اضطراب ناشی از كار و فعالیت‌های روزانه می‌دانند. از این‌رو این درمانگران توصیه می‌كنند تا افراد مبتلا به صرع برای كنترل دردها و حملات خود با این تكنیك‌ها آشنا شده و از آن‌ها برای كنترل بیماری و درمان آن بهره ببرند. برخی از تكنیك‌های تنفسی یا تكنیك‌های آرام‌بخشی تن و روان نیز كه زیرمجموعه تكنیك‌های ریلكسی مكتب طب آیورودا (طب سنتی هندوستان) است، برای درمان و تسكین سردردهای ناشی از صرع توصیه می‌شود.

كاهش حملات با گیاه‌درمانی

گیاه آویشن از گیاهان دارویی است كه مصرف آن در میان مردم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها رایج است. چای آویشن از دیگر چای‌های گیاهی است كه برای تسكین دردهای ناشی از صرع و كاهش حملات آن بسیار مناسب است. برای تهیه این دم‌نوش، بهتر است میزان مساوی از گیاه آویشن را با پونه كوهی مخلوط كرده و با دو لیوان آب دم كنیم. نوشیدن این چای دو تا سه فنجان در روز توصیه شده است.

زنبوردرمانی برای درمان صرع

استفاده از نیش زنبور عسل یكی از روش‌های زنبوردرمانی است كه سال‌ها از سوی درمانگران طب مكمل و جایگزین برای درمان بیماری‌هایی كه با دستگاه ایمنی و سیستم عصبی بدن مرتبط هستند، استفاده می‌شود. بسیاری از درمانگران و متخصصان طب مكمل این شیوه را برای درمان بیماری‌هایی چون پاركینسون، صرع، صرع فلجی و حتی ‌ام اس مناسب و عملی می‌دانند. در این شیوه درمانگران با استفاده از سم نیش زنبور به‌صورت مستقیم یا غیر‌مستقیم در محل‌هایی خاص به تحریك سیستم عصبی بدن می‌پردازند. برای بهره‌مندی از این شیوه درمانی علاوه براین‌كه باید با متخصص یا درمانگر متبحر زنبوردرمانی مشورت كرد باید از نداشتن آلرژی نسبت به نیش زنبور نیز اطمینان حاصل كرد.

منبع: مجله اینترنتی برترین‌ها


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: توسط : moradyzade