تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ایران از رشد 115 درصدی منابع این بانك از ابتدای سال جاری تا كنون خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد 115 درصدی منابع بانکی


مدیرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ایران از رشد 115 درصدی منابع این بانك از ابتدای سال جاری تا كنون خبر داد.

محمد مصطفی پور

محمد مصطفی‌پور در یك نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش نقش بانكداری اسلامی در نظام بانكی مالی با اشاره به برگزاری این همایش در 22 آذرماه اظهار كرد: نقش نظام قرض‌الحسنه در شكل‌گیری بانكداری اسلامی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بانك قرض‌الحسنه مهر ایران در اسفند‌ماه 89 نسبت به اسفند‌ماه 88 با رشد 170 درصدی منابع مواجه بوده و از ابتدای سال تاكنون رشد 115 درصدی منابع را تجربه كرده است.

به گفته‌ وی منابع مالی قرض‌الحسنه مهر ایران در حال حاضر حدود 900 میلیارد تومان و تسهیلات پرداختی حدود 700 میلیارد تومان است.

به گفته مصطفی پور، تعداد سپرده‌گذاران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نزدیک به 700 هزار نفر و تعداد دریافت‌کنندگان تسهیلات که قرارداد منعقد شده در جریان دارند، 300 هزار نفر است.

بانك قرض‌الحسنه مهر ایران در اسفند‌ماه 89 نسبت به اسفند‌ماه 88 با رشد 170 درصدی منابع مواجه بوده و از ابتدای سال تاكنون رشد 115 درصدی منابع را تجربه كرده است

وی درباره‌ ادغام صندوق مهر امام رضا (ع) و بانك قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار كرد: صندوق مهر امام رضا (ع) با هدف تامین مالی در سه حوزه ازدواج، مسكن و اشتغال تاسیس شده بود اما در حال حاضر عمده ارائه تسهیلات بر محور اشتغال متمركز شده است. تلفیق خدمات این صندوق با بانك باعث ارائه خدمات گسترده‌تر به مردم خواهد شد.

محمد مصطفی پور

وی با اشاره به 372 شعبه بانک قرض‌الحسنه در کشور گفت: با اضافه شدن دفاتر صندوق مهر امام رضا (ع) به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با 572 شعبه خدمات مربوط به قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.

مصطفی‌پور درباره‌ نحوه‌ ارائه تسهیلات در این بانك اظهار كرد: بانك قرض‌الحسنه مهر ایران برای تسهیلات قرض‌الحسنه تنها چهار درصدی كارمزد دریافت می‌كند و سود‌آوری بانك از محل كارمزد خواهد بود.

مدیرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ایران درباره‌ی شبهاتی كه در مورد سپرده‌های وام‌خواه در این بانك وجود دارد، گفت: ممكن است در شعبه‌ای این اتفاقات بیفتد، اما در نظام قرض‌الحسنه ارائه‌ وام نباید منوط به سپرده باشد.

وی از برگزاری همایش ملی بررسی نقش بانکداری اسلامی در تامین مالی و با تاکید بر بانکداری قرض الحسنه در 22 آذرماه سال جاری و در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.

عباس عباس زادگان

بخش اقتصاد تبیان